Mistr světa F1 Kimi Räikkonen prodává jedno ze svých Ferrari. V čem je speciální?
Nyní již bývalý pilot Formule 1 a poslední mistr světa s Ferrari, finský “Iceman” Kimi Räikkonen prodává jeden ze svých ojedinělých kousků. Na Ferrari F12tdf budete muset sáhnout opravdu hluboko do kapsy.
Finský závodník v prosinci minulého roku zakončil bohatou kariéru plnou úspěchů. Nyní drží rekord v počtu nejvíce startů ve Formuli 1 (349), během nichž si připsal 21 vítězství, 103 pódiových umístění, 18 pole positions, 46 nejrychlejších kol, 1873 bodů a hlavně jeden mistrovský titul v roce 2007 právě s Ferrari. Dodnes je dvaačtyřicetiletý Fin posledním jezdcem, který získal mistrovský titul s touto ikonickou stájí.
Räikkonen strávil ve Formuli 1 celkem devatenáct sezon, z toho hned osm jich bylo v barvách Ferrari. Víc startů má za tuto stáj v královně motorsportu pouze legendární Michael Schumacher. Není tedy divu, že má Räikkonen ve své garáži mnoho vozů s logem vzpínajícího se koně.
Inzerovaným vozem od finského mistra světa je speciální edice Ferrari F12tdf. To bylo vyráběno mezi lety 2015 až 2017 a bylo vytvořeno jako pocta automobilovému závodu Tour de France Automobile, kde Ferrari dominovalo v 50. a 60. letech minulého století.
Ferrari F12berlinetta bylo vrcholem značky s dvanáctiválcovým motorem o objemu 6,3 litru a výkonu 730 koní při 8250 otáčkách. Verze F12tdf dostala stejný motor se zvýšeným výkonem na 780 koní při 8500 otáčkách. Z 0 na 200 km/h se řidič F12tdf dostane těsně pod 8 vteřin, konkrétně za 7,9 vteřiny. Maximální rychlost zůstala stejná jako u modelu F12berlinetta, tedy 340 km/h.
Změna u motoru není jedinou, na které se u limitované edice vyrobené v 799 kusech dostalo. S převodovkou F1 DCT můžete přeřadit o 30% rychleji a podřadit o 40% rychleji. Dále nový přední nárazník včetně splitteru, větší zadní spoiler, zadní difuzor, modifikované prahy a v interiéru plno karbonových prvků. V Maranellu se nedívali jen na design, ale také samotnou funkčnost nových prvků, které byly aplikovány. A výsledkem byl ještě brutálnější stroj, který v roce 2015 vyšel podle tehdejších kurzů na více než 15 milionů korun. Dnes se cena těchto exemplářů v některých případech až zdvojnásobila.
Pojďme ale ke konkrétnímu modelu Kimiho Räikkonena. Kimiho F12tdf je lakované v barvě jeho monopostu z vítězné sezóny 2007, kdy se v prvním roce s Ferrari stal mistrem světa Formule 1. Přes střechu vozu se vyjímá číslo 7, které Räikkonen ve Formuli 1 několik posledních let využíval a na sedačkách pod logem vzpínajícího se koně je umístěno logo “Iceman”, což je přezdívka chladného Fina. Najeto má pouhých 1900 km.
Tento model je vystaven ve švýcarském dealerství Carstar AG a cenovka opravdu odlišuje pouhé zájemce od vášnivých milovníků Ferrari a sběratelů opravdu limitovaných kousků. Za toto speciální F12tdf musí budoucí zájemce vydat v přepočtu 44 milionů korun.
Autor: Dominik Kovář