Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizované Polo GTI odhaleno, láká především na moderní výbavu

Ondřej Mára
Diskuze (25)

Premiéra omlazeného VW Polo šesté generace sice proběhla již v dubnu, nyní však automobilka konečně představuje i jeho nejsportovnější verzi, všem dobře známé GTI.

Volkswagen Polo je historicky třetím modelem v nabídce automobilky, který se dočkal ikonického označení GTI. První byl samozřejmě Golf, následovalo Scirocco a od roku 1998 začalo z výrobních linek sjíždět i Polo GTI. Jeho nejnovější generace, která prošla decentním omlazením, pak slibuje „moderní sportovní vůz v jeho nejlepší podobě“. A co to znamená v praxi?

Design modelu vychází tradičně z omlazeného VW Polo, s čímž souvisí jeho výraznější vzhled nebo nová technologie světlometů IQ.Light s LED matrix technologií a tenkou osvětlenou lištou, která propojuje přední světlomety. Nově tvarované zadní svítilny pak nabízejí dynamické směrovky a animovanou grafiku brzdových světel.

Samozřejmě nechybí sportovněji tvarované nárazníky, řada plaketek s nápisem GTI a pod znakem VW na pátých dveřích se nově namísto nápisu Polo objevuje nápis GTI. V masce chladiče je pak tradičně zasazena červená linka, zasahující až do světlometů, zatímco ze zadního nárazníku decentně vykukuje dvojice koncovek výfuku.

Technické parametry automobilka v oficiální tiskové zprávě sice nezmiňuje, dodává však, že pohon zajišťuje motor TSI s přeplňováním turbodmychadlem, který posílá výkon na přední kola standardně přes dvouspojkovou převodovku DSG. S největší pravděpodobností tak půjde o stejný 2,0litrový čtyřválec o výkonu 152 kW s nejvyšším točivým momentem 320 Nm, jaký známe z před-faceliftované verze.

Polo GTI je také vybavené specificky nastaveným sportovním podvozkem, díky kterému má o 15 mm nižší světlou výšku a slibuje bezpečné jízdní vlastnosti s neutrální charakteristikou a vynikajícím jízdním komfortem. Tisková zpráva sice nezmiňuje nic bližšího, dodejme však, že před modernizací na přední nápravě nechyběla ani elektronická uzávěra diferenciálu XDS.

Interiér zaujme řadou červeně lakovaných doplňků, červeným kontrastním prošíváním nebo sportovními sedadly se specificky čalouněným středem, čímž automobilka odkazuje na historii modelů GTI. Po technické stránce můžeme zmínit nový systém IQ.Drive Travel Assist, fungující v rychlosti od 0 do 210 km/h, se kterým dostalo Polo i nový kůží obšitý sportovní volant.

Základem infotainmentu je nejnovější systém MIB 3.1, díky kterému nabídne nové Polo GIT bohaté možnosti konektivity. V kapličce přístrojů je digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 10,25 palce, zatímco infotainment s může mít úhlopříčku 8,0 nebo 9,2 palce. Samozřejmostí je pak podpora systémů jako Android Auto nebo Apple CarPlay.

Nové Polo GTI bude dostupné s pěti barvami karoserie, z nichž některé bude možné na přání kombinovat s černě lakovanou střechou. V podbězích jsou standardně 17“ litá kola, na přání je však možné dodat i 18“ litá kola.

Cenu ani dostupnost na evropských trzích prozatím automobilka nezveřejnila, podle zpráv ze zahraničí bychom se ale mohli dočkat v nadcházejících měsících.

Video se připravuje ...

Ondřej Mára
Diskuze (25)

Doporučujeme

3. 7. 2021 09:07
Pěkné ale
Bohužel je to jenom s dámskou převodovkou...
Avatar - white label
2. 7. 2021 16:37
Re: Zmena k... rovnakému
A každý, kdo po Praze nejezdí, chce manuál? Nejdřív zkusil nabídnou DS v hh VW, dlouho po něm i Renault. Oba rychle zjistili, co chce většina zákazníků v dnešním hh, ale zřejmě ta většina jezdí téměř výhradně po Praze. ;-)
Avatar - miromen
2. 7. 2021 12:51
Re: Zmena k... rovnakému
OMG
http://youtu.be/Iys86OcXPY8?t=32
Avatar - white label
2. 7. 2021 11:16
Re: Zmena k... rovnakému
Zřejmě si myslí, že dnešní hh bez manuálu je dobrý jen pro městský provoz... ;-)
Avatar - Dinar
2. 7. 2021 08:12
Re: Zmena k... rovnakému
Co to má společného s Prahou?