Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Toyota Aygo se rýsuje. Koncept Aygo X prologue naznačuje, že se může stát crossoverem

David Bureš
Diskuze (28)

Toyota na rozdíl od vybrané konkurence zůstává v segmentu miniaut. Svého zástupce však přizpůsobí dnešní módě.

Toyota Aygo bude na rozdíl od svých kolínských sourozenců se znaky Citroënu a Peugeotu pokračovat i v nové generaci. Ta se má začít prodávat v roce 2022, přičemž její podobu nyní automobilka naznačuje konceptem Aygo X prologue.

Automobilka o Aygu X prologue prohlašuje, že je „odvážnou ukázkou, jak může být automobil segmentu A okořeněn“. Cílem bylo ukázat, že i „vozidla tradičně označovaná jako nejdostupnější modely značky mohou vyčnívat nad ostatní svým designem“.

Video se připravuje ...

Přestože tak zástupci značky konkrétně nemluví o tom, že by Aygo X prologue bylo ukázkou nadcházející třetí generace v Kolíně vyráběného miniauta, dá se očekávat, že se konceptem chystaná novinka minimálně v některých ohledech inspiruje.

Aygo X prologue každopádně dává svým tvarem jasně najevo návaznost na aktuální generaci Ayga. Pokud si prohlédnete jeho záď, aktuální nejmenší Toyotu zřetelně uvidíte, a to v jeho vertikálně orientovaných koncových světlech.

Naopak příď je zcela nově řešená. Originálně ji zdobí jednoduše řešené světlomety ve tvaru písmena C, které jsou však v dolní části propojeny diodovým pásmem. Éra světlometů vedoucích přes celou příď tak pokračuje.

Hlavně ale zaujme celkový postoj Ayga X prologue. Automobil se totiž inspiroval světem crossoverů a SUV, a to nejen zvýšenou světlostí, ale také zvýrazněnými blatníky nebo střešními ližinami. Takový styl by minimálně v nějakém specifickém derivátu mohlo nabídnout i sériové Aygo. Naznačují to alespoň zachycené prototypy vozu, na nichž se projevuje zvýšený podvozek.

Toyota tak sice nadále segmentu A věří, svého zástupce však musí přizpůsobit aktuálním trendům. Ostatně Lance Scott, ředitel designérského centra ED2 v Nice, které koncept navrhovalo, tvrdí, že auto má ambice být revolucí segmentu A a změnit ho.

Koncept dále zaujme i praktickými detaily. V zadním nárazníku se tak objevuje držák na kolo, což v minulosti nabízel u sériových aut Opel. Ve vnějších zpětných zrcátkách jsou zase zabudovány minikamery, které mohou sloužit k zachycení jízdních zážitků. Dvoubarevná karoserie kombinující černou s červenou má pak zdůrazňovat sportovní styl auta. Designéři ale mimochodem uvažovali i nad zeleným zbarvením.

Toyota již potvrdila, že se třetí generace Ayga bude nadále vyrábět v její kolínské továrně, už však bez příbuzných se znaky Citroënu a Peugeotu. Francouzské značky totiž z projektu společné továrny vycouvaly. Technický základ poskytne platforma TNGA GA-B poprvé uvedená v Yarisu, po jehož boku se nové Aygo bude v Kolíně vyrábět. Výrobce dále již zdůraznil, že připravovaná novinka bude dostupná s konvenčním spalovacím motorem. Jen tak si má uchovat dostupnou cenovku, která patří mezi přednosti vozu.

David Bureš
Diskuze (28)

Doporučujeme

Avatar - Blue Sun
17. 3. 2021 17:54
Re: Stylizace
Toyotu jsem zvažoval jako své nové auto, takže si své "výhrady" strč do prĐele...
17. 3. 2021 15:56
Re: Stylizace
Nemyslím si, voči Toyote máš výhrady často. Pokiaľ ide o to, že je to len koncept, tak som sa trafil určite. Sériová podoba bude určite odlišná dosť.
17. 3. 2021 15:27
Re: Podarené!
Asi by som radšej v takomto crossoveri už ten motor, ako litrovú atmo, ktorá má 72 koní. Ale tak asi s ním bude začínať ponuka.
No a čo to ukazujú špionážne fotky, keďže Aygo už testujú. Vyzerá výrazne skromnejšie (čo je pochopiteľné), tak uvidíme.
Avatar - Blue Sun
17. 3. 2021 15:21
Re: Cool....
Spíš pizzaexpres.
Avatar - pradeda777
17. 3. 2021 15:09
Cool....
...vypadá to "very cool" na rohlíkový express perfekt..... :yes: