Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové BMW 2 Active Tourer je tady. S obřími ledvinkami a dotykovým ovládáním

David Bureš
Diskuze (57)

MPV jsou sice na ústupu, BMW jim však pořád věří. Krátce po úniku vzhledu je tu druhé generace řady 2 Active Tourer v celé své kráse.

BMW oficiálně představuje druhou generaci svého kompaktního MPV 2 Active Tourer. Zatímco tak ostatní značky segment velkoprostorových vozů opouštějí, výrobce známý hlavně pro sportovní ladění svých modelů v třídě paradoxně zůstává. Přesto však BMW muselo reagovat na změny zákaznických trendů, značka tak hovoří o inspiraci svými SUV, k dispozici navíc už nebude větší derivát 2 Gran Tourer.

Na poměry BMW přitom automobil prošel až nečekanou proměnou. Základní silueta sice zůstává zachována, jinak ale vlastně nezůstal kámen na kameni. Přední partie je zcela nově řešená, s vysokými ledvinkami ve stylu iX, které spolu s tvarem světlometů vozu dodávají agresivnější výraz. Boční prosklení je pak ostřeji tvarováno než dosud a vnější zpětná zrcátka se posunula dále, pro lepší výhled do stran.

BMW 2 Active Tourer navíc mezigeneračně vyrostlo. S délkou 4.386 mm je o 32 mm delší, zároveň je o 24 mm širší a 21 mm vyšší. Rozvor však zůstal shodný, s hodnotou 2.670 mm.

Ještě výraznější změny však najdeme uvnitř. BMW totiž zvolilo zcela novou koncepci ovládání, které tradicionalisty zklame. Po vzoru konkurence totiž BMW přechází ve 2 Active Tourer na dotykové ovládání. Ústředním motivem se tak stává prohnutý displej ve stylu iX, který tvoří 10,25" digitální přístrojový štít a 10,7" kontrolní obrazovka. K ovládání tak primárně slouží dotyková obrazovka multimediálního systému.

Jelikož však jde o MPV, myslelo se také na praktičnost. Kabina se zvětšila, nově vyvinutá sedadla mají být komfortnější než dosud. Sklon zadních sedadel lze navíc nezávisle na sobě upravit, stejně tak je možné zadní sedačky v poměru 60:40 posouvat v podélném směru v rozsahu 13 centimetrů. Objem zavazadlového prostoru pak závisí na motorové variantě. Zatímco u plug-in hybridů činí jen 406 litrů, u tříválce 118i a turbodieselu 218d je to 470 litrů.

Při uvedení na trh bude nové BMW 2 Active Tourer dostupné se třemi zážehovými a jedním vznětovým motorem. Všechny přitom budou standardně spjaty s novou generací sedmistupňové dvouspojkové převodovky. Základem je 1,5litrový tříválec 218i (100 kW), který doplňuje mildhybridní verze 220i (115 kW) s 48V elektromotorem poskytujícím dodatečný výkon 14 kW. Mildhybridem je pak rovněž čtyřválec 223i (160 kW). Turbodiesely pak zastupuje nová evoluce 218d (110 kW) s písty vyrobenými z kalené oceli pro nižší tření, účinnějším dvoustupňovým přeplňováním nebo aktivním elektronicky řízeným olejovým separátorem.

Nové BMW 2 Active Tourer – technická data nabízených motorů
Verze 218i 220i 223i 218d
Zdvihový objem [cm3] 1499 1499 1998 1995
Válce/ventily 3/4 3/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 100/4400-6500 120/- 160/- 110/3750-4000
Točivý moment [N.m/min]  230/1500-4000 280/- 360/- 360/1500-2500
Převodovka 7DS 7DS 7DS 7DS
Max. rychlost [km/h] 214 221 241 220
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,0 8,1 7,0 8,8
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,2 5,9 6,0 4,8
Základní cena [Kč] 757.900 809.900 928.200 863.200

V létě 2022 do nabídky přibudou rovněž dva plug-in hybridy. Oba kombinují 1,5litrový benzinový tříválec pod kapotou s elektromotorem u zadní nápravy a bateriemi s kapacitou zvýšenou na 14,9 kWh pro dojezd až 80 km v čistě elektrickém režimu dle metodiky WLTP. Zatímco však 225e xDrive poskytuje kombinovaný výkon 180 kW, u 230e xDrive je to až 240 kW.

Automobilka zdůrazňuje, že nová dvojka Active Tourer byla laděna tak, aby nabídla typický sportovní charakter, kombinovaný však s vysokou úrovní komfortu. Proto byla přepracována přední náprava a nově naladěna náprava zadní, kterou výrobce popisuje jako tříprvkovou. Zapracovalo se také na aerodynamice, kvůli spotřebě paliva i hlučnosti, které pomáhá též pečlivější těsnění. Součinitel aerodynamického odporu tak v závislosti na verzi činí 0,26.

Video se připravuje ...

Dnes už samozřejmostí je bohatá výbava, vybrané prvky přitom bude možné dokoupit i později, prostřednictvím aktualizace přes infotainment. Z bezpečnostních asistentů je tu vedle adaptivního tempomatu s funkcí stop & go třeba prevence nárazu zezadu a upozornění na vozidla přijíždějící zezadu z boku, stejně jako novinka v podobě varování při výstupu z vozidla. Je tu rovněž aktivní parkovací asistent nebo couvací asistent, který umí vycouvat až 50 metrů dle trasy, jíž vozidlo předtím projelo v nízké rychlosti. Navigaci pak může doplnit rozšířená realita, která na křižovatkách pomocí obrazu z kamery doplněného o animované směrové šipky pomůže s orientací.

BMW 2 Active Tourer se podobně jako předchůdce bude vyrábět v továrně v Lipsku. Na český trh bude toto MPV uvedeno v únoru 2022, už teď však byly odhaleny první ceny. Ty začínají na částce 757.900 Kč za benzinový tříválec 218i.

David Bureš
Diskuze (57)

Doporučujeme

Avatar - twistedTSD
7. 10. 2021 17:39
Re: Nepochopím
Proč se pořád pokoušíš srovnávat něco, co není srovnatelné? U mobilu dotykový displej znamená větší displej a lepší ovládání, i ty SMS se svým způsobem píšou snadněji, zato přesunutí klimy do infotainmentu mi nepřinese nic, za jízdy je to prostě na houno.
Avatar - xxc
7. 10. 2021 12:03
Re: Nepochopím
ved jasne, aj mobil sme chceli ovladat po starom, bali sme sa dotykovych displejov. teraz ich ovladame po novom a nemyslim, ze je to horsie
7. 10. 2021 09:23
Re: Nepochopím
Tady šlo o princip. V klasickém i-drive dokážu většinu věcí úplně v pohodě ovládat bez toho, že bych se musel dívat na prst, co zrovna dělá. Stejně jako na tlačítkovém telefonu jsem dokázal psát sms bez toho, že bych se na ruce díval. Poznámka o diktování je správná a na místě - ale mně to nesedí, nedělám to. Chci auto ovládat postaru.
7. 10. 2021 09:20
Re: Re: mpv
tak v ateistickém Česku jich opravdu moc nepotkám...
Avatar - iudex
7. 10. 2021 09:16
Re: Re: mpv
Registrujem ich tiež prekvapivo dosť. Priam by som povedal, že medzi kresťanmi (najmä tými, ktorí sa tým ostentatívne chvália) sú 4 deti akýmsi nepísaným pravidlom. Nemusíme tomu síce rozumieť, ale každý má iné priority, niekoho prioritou je zaplaviť zem (asi majú pocit, že je tu málo ľudí vyžierajúcich planétu). :-[]