Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Peugeot 308 už se vyrábí. Podívejte se do zákulisí jeho výroby

David Bureš
Diskuze (80)

Peugeot 308 se v dosavadní generaci vyrábí v závodě Sochaux. Nástupce však začal vyjíždět z nedaleké továrny v Mylhúzách (Mulhouse).

Automobilka Peugeot tento týden odhalila napjatě očekávanou novou generaci kompaktního modelu 308, jednoho ze svých nejžádanějších vozů. Výroba vozu se přitom už rozjela, ze závodu ve francouzských Mylhúzách (Mulhouse) už vyjíždí první kusy. A přiložené video ukazuje, jak produkce probíhá.

Video se připravuje ...

Spolu s tím výrobce prozradil i další detaily o novince, která zatím debutovala ve formě pětidveřového hatchbacku. Do budoucna se ale počítá i s kombíkem a údajně také odvozeným crossoverem.

Na prvních propagačních snímcích se prezentovala ta nejluxusnější výbava, jak bývá zvykem, záběry z montážní linky však prozrazují také podrobnosti o nižších stupních výbavy. Ty se budou lišit například svými světlomety. Vrcholné provedení totiž dostane světlomety Matrix LED s tenčími diodovými „kly“, u nižších stupňů výbavy tak tento diodový pás vedoucí z hlavních světel bude o něco širší. Podle specifikace se pak liší také grafika koncových světel, to je pak motiv tří drápů buď vodorovný nebo horizontální.

Nabídka laků přitom bude čítat sedm odstínů. Konkrétně půjde o zelenou Olivine Green, modrou Vertigo, červenou Elixir, bílou Pearl a Ice, šedou Artense a černou Perla Nera.

Logicky se bude lišit také interiér. Základem v případě stupně Active (není zatím jasné, zda bude dostupný i na českém trhu) budou analogové budíky, vyšší verze bude mít už digitální řešení. Vrcholem pak bude trojrozměrný digitální přístrojový štít, známý už třeba z 208. Navigace pochází z dílny TomTomu.

To na středovém panelu bude vždy usazena desetipalcová dotyková obrazovka multimediálního systému. Jenže zatímco standardně ji doplní konvenční tlačítka pro ovládání ventilace, u vyšších specifikací už půjde o dotykový pás, tzv. i-toggle. Jak už je tradicí, v závislosti na stupni výbavy se bude lišit i použité čalounění nebo dekor.

Peugeot 308 třetí generace se sice už vyrábí, na jeho příchod na trh si však ještě počkáme. Do prodeje má vstoupit až v druhé polovině roku, konkrétně na domácím francouzském trhu budou zákaznické objednávky spuštěny v červnu.

David Bureš
Diskuze (80)

Doporučujeme

21. 3. 2021 17:21
Re: Nová 308?
Ono vůbec není třeba na něčem "fičet", stačí jen sledovat sebevražednou antiautomobilovou politiku politické reprezentace EU. Je příznačné, že ani jeden z těch levičáckých pošahanců nemá technické vzdělání, přitom ale rozhodují o budoucnosti nejdůležitějšího odvětví evropského průmyslu, který živý miliony lidí... :-( :no:
Avatar - twistedTSD
21. 3. 2021 14:21
Re: Nová 308?
Ano, emisní pokuty jsou můj třídní nepřítel, protože je to skryté zdanění a deformace trhu. Co si o tom myslíš ty, je mi celkem jedno.
Avatar - twistedTSD
21. 3. 2021 14:15
Re: Nová 308?
To si myslím, že není úplně pravda, že šestnáctistovka na dvoulitry nestačila. Jelo to neskutečně a ani to moc nežralo.
Avatar - twistedTSD
21. 3. 2021 14:10
Re: Nová 308?
Protože byla drahá. Původně byla 1.6 THP skoro základní motor po 1.2 MPI, ke konci byla tuším pouze v GT a s automatem. Srovnej to s Ceedem nebo Golfem.
EDIT: Pokud byla řeč o GTI, tak to je zase další věc. Bylo ve své době drahé a MRS i Cupra měly lepší image.
21. 3. 2021 13:45
Re: Nová 308?
Počuj, na čom fičíš, že si v jednom kuse taký nadržaný?