Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pekingský autosalon 2020 ve fotogalerii: Klíčové novinky, zajímavé retro i čínské speciality

David Bureš
Diskuze (8)

I kvůli zrušení mnoha letošních autosalonů je na tom pekingském k vidění hodně zajímavého. Prohlédněte si klíčové novinky v rozsáhlé fotogalerii.

Rok 2020 nepřeje automobilovým výstavám. Zrušeny byly letos skoro všechny autosalony s mezinárodním renomé – ženevský, newyorský, detroitský, pařížský nebo třeba tuningová výstava SEMA. I díky tomu se letos největší světovou autoshow stane právě probíhající autosalon v Pekingu. Paradoxně se tak velká autoshow navzdory „čínské“ chřipce koná právě v Číně.

Původně se měl letošní ročník pekingského autosalonu konat v tradičním dubnovém termínu, v němž se ob rok střídá s autoshow v Šanghaji. Podobně jako jiné veletrhy jej však pandemie koronaviru přesunula, a to konkrétně do termínu od 26. září do 5. října. Jenže zatímco jiné přesunuté autosalony (newyorský, detroitský) nakonec byly pro letošek zcela zrušeny, pekingská autoshow si nový termín uhájila a skutečně se koná.

I díky tomu jsou tak v Pekingu vidět opravdu zajímavé automobily, které jsou důležité i v globálním měřítku. Poprvé veřejnost právě v čínské metropoli může vidět takové vozy jako nové BMW řady 4, Kiu Carnival nebo Maserati MC20, které debutovaly v minulých týdnech a měsících, avšak výhradně online.

Klíčovou roli ale samozřejmě hrají domácí značky. Hongqi E-HS9 je nový čínský konkurent pro SUV jako Rolls-Royce Cullinan. Dílo luxusní značky koncernu FAW Group je 5.209 mm dlouhým luxusním SUV poháněné výhradně elektřinou. K dispozici mají být dvě výkonové verze, s celkovým výkonem 320 kW, respektive 405 kW. Slabší využije dva elektromotory o výkonu 160 kW (jeden u každé nápravy), druhá zkombinuje 160kW motor vpředu s 245kW elektromotorem vzadu.

Jiná značka koncernu FAW Group, Bestune (dříve Besturn), zase přivezla nový liftback B70, který tvarem protažených světel připomíná dnešní Cadillacy. Základem 4.810 mm dlouhého auta s rozvorem 2.800 mm je nově vyvinutá platforma, kterou FAW využije také u dalších automobilů, o pohon se má postarat přeplňovaná benzinová patnáctistovka.   

Velkou pozornost pak vzbudila díla Songsan Motor s retro vzhledem. Zatímco SS Summer nápadně připomíná někdejší hippie bus, alias Volkswagen Typ 2, SS Dolphin je zase replika prvního Chevroletu Corvette, avšak netradičně s plug-in hybridním pohonem.

Retrostyl pak vzývá také studie Futurist automobilky Great Wall Motors, která kombinuje retro stylizovanou karoserii s moderními prvky v kabině a hlavně moderním pohonem. Great Wall Futurist je totiž jak jinak, elektromobil. Základem je nová platforma Lemon určená pro vozy s elektrickým, plug-in hybridním nebo dokonce vodíkovým pohonem.

Human Horizons HiPhi X je proti tomu ryzí moderna. Jedná se o crossover s elektrickým pohonem s netradičně řešeními dveřmi – zadní se otevírají nejen do stran, ale také k nebi. Proces otevírání je přitom automatický, a tak se HiPhi X prezentuje jako první sériové auto bez klik s bezdotykovým otevíráním. K dispozici bude čtyřmístná nebo šestimístná verze, přičemž prodej bude spuštěn během roku 2021.

V Pekingu se rovněž připomněla čínsko-izraelská značka Qoros, která v minulosti měla i neúspěšné ambice dobýt evropský trh, když krátce působila Slovensku. Představila nové SUV Qoros 7, které chce být zahájením nové éry značky, ať už z hlediska designu nebo zacílení. SUV dlouhé 4679 mm uvnitř sází na obří, vertikálně orientovanou dotykovou obrazovkou infotainmentu s úhlopříčkou 14,6 palce. K dispozici jsou dva přeplňované benzinové motory, o objemu 1,6 a 1,8 litru, oba výhradně spárované se sedmistupňovou spojkovou převodovkou.

Nechybí ale ani novinky mimočínských značek. Volkswagen si připravil premiéru Tiguan X, dlouho spekulovaném SUV kupé na bázi modernizovaného Tiguanu, o jehož příchodu se hovořilo už delší dobu. Zatím je však vůz určen pouze pro čínský trh.

To Honda e:concept je zatím hudbou budoucnosti, ukazuje však, jakým směrem by se mohla ubírat další budoucnost elektřinou poháněných automobilů. Vedle roztomilého retro hatche Honda e tak japonský výrobce zvažuje i mnohem moderněji působící SUV.

David Bureš
Diskuze (8)

Doporučujeme

3. 10. 2020 14:43
Re: MG 5
Tahle žlutá mi nevadí a máš pravdu, taky mi připomíná i30 (a trochu i Lancer). Pro mě osobně je velmi příjemné pozorovat, jak pěkná (a cenově přijatelná) auta vyrábějí nebo uvádějí na trh "obyčejné" značky jako Hyundai nebo Dacia . Trochu smutný pohled je na současné portfolio a ceny mých oblíbených japonských vozidel. Německá prémie už mě dlouho nezajímá a ostatní německé/evropské automobilky také neprodukují nic, co by mě zaujalo poměrem cena/užitná hodnota (včetně designu). Můj pohled je samozřejmě naprosto subjektivní. Těším se na novou inspiraci a technologie, kterou přinese konkurence z asijského kontinentu.
P.S. Teď jsem koukal na "test" první generace a ta vypadá jako trochu "deformovaná" Jetta. Je docela zajímavé jak rychle se čínský výrobce rozhodl opustit lidově-vozidlový design.
Avatar - 3_diamanty
3. 10. 2020 13:07
Re: MG 5
suhlas... ono ta zlta posobi mozno az moc hravo a doslova tak az cinsky.. ale uz v takej modrej bielej ci cervenej to bude ina parada .. mne to auto dokonca pripomina "nas" i30 fastback.... co je asi naj cool kara v danom mainstreamovom segmente ( pre mna ) dnes ... MG :yes:
3. 10. 2020 12:43
MG 5
Na úvodní fotce dole (žluté auto) by měl být nové MG 5. To bude asi ta nová britská (-čínská) Dacie a minimálně z předního pohledu mě tohle auto nijak neodpuzuje. Motorově by to mělo mít 1,5 (VTI) a 1,5 turbo.
Avatar - 3_diamanty
3. 10. 2020 12:40
kusky od MG
sa mi nakoniec aj celkom pozdavaju po vizualnej stranke... :yes:
Avatar - WinDiesel
3. 10. 2020 12:20
Re: dali na COVIDA
nablýskaná bída v Číně, taky je nemám rád