Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault odhaluje nové dodávky. Jak se liší Kangoo Van a Express Van?

David Bureš
Diskuze (21)

Značka Renault bude nově v oblasti kompaktních dodávek působit hned se dvěma modely. Vypadají podobně, Kangoo Van se ale od Expressu Van v lecčems odliší.

Automobilka Renault patří mezi důležité výrobce užitkových automobilů. Svoji pozici ještě zesiluje, když nabídku užitkových vozidel rozšiřuje o nový model Express Van. Ten přichází spolu s novou generací Kangoo Van. Dvojice se představila už loni, až nyní však Renault vysvětluje jejich rozdíly. Jak se tedy tyto dvě obdobně velké dodávky liší?

Renault vysvětluje, že zdvojením nabídky v oblasti kompaktních dodávek lépe pokryje různorodé potřeby zákazníků. Express Van je přitom jednodušším derivátem, který svým způsobem přichází jako náhrada za Dacii Dokker. Ta už totiž nahrazena nebude.

Z hlediska vnějšího designu jsou oba automobily velice podobné, byť u Kangoo zdůrazňuje Renault jistou inspiraci světem SUV. Navíc je k dispozici i s full-LED světlomety.

Hlavní rozdíly ale najdeme na bocích. Oba vozy sice nabízejí posuvné zadní boční dveře, Kangoo ale k tomu za příplatek přidává prvek nazývaný Open Sesame by Renault. Konkrétně jde o odstranění pravého B sloupku, který umožňuje zvětšit boční přístup dovnitř. Široký je pak 1.446 mm, což je dvojnásobek proti předchůdci a hlavně nejvíce v rámci segmentu. Manipulaci usnadňuje otevírání předních dveří do úhlu 90°, navíc dveře je možné otevírat nezávisle na sobě a v jakémkoliv pořadí. Plusem je i sklopné sedadlo spolujezdce umožňující převážet předměty dlouhé až 3,05 metru.

Objednat je navíc možné i sklopný a uzamykatelný držák Easy Inside Rack, který umožňuje v prostoru nad spolujezdcem převážet až 2,5 metry dlouhé předměty, vážící nejvýše 30 kg.

Nákladový prostor Kangoo Van je podle udávaných parametrů širší než v Express Vanu, jak blíže uvádí přiložená tabulka. Zároveň je však nižší a kratší. Kangoo Van je nicméně s délkou 4.486 mm o 93 mm delší než Express Van, byť má kratší rozvor (2.716 mm vs. 2.812 mm). I díky tomu je při plném využití vnitřního prostoru (po sklopení sedadla spolujezdce) uvnitř ve výsledku více prostoru.

Renault Kangoo Van vs. Express Van: Srovnání nákladových prostorů
Model Renault Kangoo Van Renault Express Van
Objem nákladového prostoru (dm3) 3300 3300
Maximální objem nákl. pr. po sklopení sedadel (dm3) 3900 3700
Délka (mm) 1810 1915
Maximální délka po sklopení sedadel (mm) 3053 2360
Šířka mezi podběhy (mm) 1247 1170
Maximální šířka (mm) 1517 1416
Výška (mm) 1215 1246

Ona se liší i palubní deska obou automobilů. U Express Vanu je řešena jednodušeji, robustněji. Renault vyzdvihuje snadno omyvatelné plasty nebo možnost objednání odolnějšího čalounění. I v jeho případě je však možné objednat multimediální systém s osmipalcovou dotykovou obrazovkou.

To Kangoo nabídne i možnost trojmístné lavice. Celkově je interiér modernější a ještě praktičtější. Jestliže Express Van slibuje vnitřní odkládací prostory s objemem až 48 litrů, u Kangoo Van je to až 60 litrů. Navíc je tu třeba 19,4litrový prostor nad hlavou posádky nebo 10litrová schránka pod sedadlem spolujezdce.

Renault Kangoo Van vs. Express Van: Srovnání rozměrů nových dodávek
Model Renault Kangoo Van Renault Express Van
Délka (mm) 4486 4393
Šířka (mm) 1860 1775
Výška (mm) 1808 1850
Rozvor (mm) 2716 2812

Stejný je i základ motorové nabídky. Kangoo i Express tak pořídíte s benzinovým čtyřválcem 1.3 TCe (75 kW) a turbodieselem 1.5 Blue dCi ve verzích s 55 a 70 kW. Všechny jednotky jsou přitom spárovány výhradně s šestistupňovým manuálem.

Kangoo ale k tomu přidává ještě silnější provedení - 1.3 TCe (96 kW) a 1.5 Blue dCi (85 kW). Vybrané agregáty navíc za příplatek pořídíte také se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC. Na začátku roku 2022 navíc nabídku rozšíří také čistě elektrický Kangoo Van E-Tech s výkonem 75 kW a udávaným dojezdem 265 km.

Klíčovým rozdílem je však technický základ. Zatímco Express Van využívá základ B0 ze svého nepřímého předchůdce Dacie Dokker, s níž sdílí rozvor, Kangoo Van je postaven na základech nové alianční platformy CMF-C.

Výhodou je mimo jiné širší nabídka bezpečnostních asistentů Kangoo Van. I pro dodávku tak bude možné objednat aktivní parkovací asistent nebo asistent pro jízdu na dálnici, spojující funkce adaptivního tempomatu s funkcí stop & go a udržování v jízdních pruzích. Hlídání mrtvého úhlu ale pořídíte také pro Express Van, stejně jako třeba Rear View Assist, alias digitální vnitřní zpětné zrcátko, přenášející obraz ze zpětné kamery. V Express Vanu je však pětipalcový displej  menší než ten sedmipalcový v Kangoo Van. Oba vozy také pomůžou se stabilizací přívěsu.

Modernější základ Kangoo Van má i další výhody. Renault u něj zdůrazňuje pečlivější odhlučnění díky zesíleným sklům nebo novým těsnícím materiálům. Zlepšen byl také teplotní komfort, díky přepracovaným vzduchovým kanálům, které lépe distribuují vzduch do ventilace.

Rozdílem souvisejícím s cenou obou dodávek je pak i místo výroby. Kangoo Van se stejně jako dosavadní generace vyrábí ve francouzském závodě Maubeuge, zatímco Express Van vzniká kvůli snížení cenových nákladů v marocké továrně Tangier stejně jako dosavadní Dacia Dokker.

David Bureš
Diskuze (21)

Doporučujeme

Avatar - xxc
25. 3. 2021 17:19
Re: Hustý ford B max 2.0 ?
nie je, ale to je asi jedno, lebo aj s B stlpikom sa Renaultu auta krutia a vrzgaju :-) snad nova platforma je vychytanejsia
25. 3. 2021 16:30
Re: 216 fotiek v galérii
Mě zas může čert vzít, když je článek z prvních jízd a redakce tam nafláká fotky z tiskového oddělení automobilky místo aby se namáhala udělat svoje. A to řezení galerie taky moc nechápu, když chci vidět jak auto vpadá zezadu, musím proklikat 50 předních pohledů. Jako by nemohli dát fotku zepředu, zboku, zezadu a pak ten zbytek.
Avatar - Blue Sun
25. 3. 2021 09:13
Re: Takže
Jak píšeš, Dokker docela táhl. A dost za to mohla i nižší cena. Jestli s přechodem pod Renault půjde cena nahoru, můžou se o část těch prodejů zase snadno připravit. A naopak, Dacii to auto může celkem chybět, jelikož její vybudovaná image je postavená právě na skvělém poměru ceny a užitku.
25. 3. 2021 08:30
Re: Takže
Já to naopak beru tak, že Dacie se soustředí na levný osobní auta, i s cílem snížit emise jako Dacie. Možná si dělaj prostor pro nový modely. A užitkáče si pod svoje křídla vezme Renault, kterej má užitkovou divizi velice dobře zajetou a má knowhow. Dokonce si myslím, že ta auta by mohla být snad i lepší. Ale je pravda, že Dokker byl dost silnej tahoun. Uvidíme.
25. 3. 2021 08:26
Re: 216 fotiek v galérii
Když to bude pornočasopis, tak jooo... :-D Chápu, jasný, ale tak jsou na ACZ jiný věci, který mě neskutečně štvou...