Renault odhaluje nové dodávky. Jak se liší Kangoo Van a Express Van?
Značka Renault bude nově v oblasti kompaktních dodávek působit hned se dvěma modely. Vypadají podobně, Kangoo Van se ale od Expressu Van v lecčems odliší.
Automobilka Renault patří mezi důležité výrobce užitkových automobilů. Svoji pozici ještě zesiluje, když nabídku užitkových vozidel rozšiřuje o nový model Express Van. Ten přichází spolu s novou generací Kangoo Van. Dvojice se představila už loni, až nyní však Renault vysvětluje jejich rozdíly. Jak se tedy tyto dvě obdobně velké dodávky liší?
Renault vysvětluje, že zdvojením nabídky v oblasti kompaktních dodávek lépe pokryje různorodé potřeby zákazníků. Express Van je přitom jednodušším derivátem, který svým způsobem přichází jako náhrada za Dacii Dokker. Ta už totiž nahrazena nebude.
Z hlediska vnějšího designu jsou oba automobily velice podobné, byť u Kangoo zdůrazňuje Renault jistou inspiraci světem SUV. Navíc je k dispozici i s full-LED světlomety.
Hlavní rozdíly ale najdeme na bocích. Oba vozy sice nabízejí posuvné zadní boční dveře, Kangoo ale k tomu za příplatek přidává prvek nazývaný Open Sesame by Renault. Konkrétně jde o odstranění pravého B sloupku, který umožňuje zvětšit boční přístup dovnitř. Široký je pak 1.446 mm, což je dvojnásobek proti předchůdci a hlavně nejvíce v rámci segmentu. Manipulaci usnadňuje otevírání předních dveří do úhlu 90°, navíc dveře je možné otevírat nezávisle na sobě a v jakémkoliv pořadí. Plusem je i sklopné sedadlo spolujezdce umožňující převážet předměty dlouhé až 3,05 metru.
Objednat je navíc možné i sklopný a uzamykatelný držák Easy Inside Rack, který umožňuje v prostoru nad spolujezdcem převážet až 2,5 metry dlouhé předměty, vážící nejvýše 30 kg.
Nákladový prostor Kangoo Van je podle udávaných parametrů širší než v Express Vanu, jak blíže uvádí přiložená tabulka. Zároveň je však nižší a kratší. Kangoo Van je nicméně s délkou 4.486 mm o 93 mm delší než Express Van, byť má kratší rozvor (2.716 mm vs. 2.812 mm). I díky tomu je při plném využití vnitřního prostoru (po sklopení sedadla spolujezdce) uvnitř ve výsledku více prostoru.
Renault Kangoo Van vs. Express Van: Srovnání nákladových prostorů | ||
Model | Renault Kangoo Van | Renault Express Van |
Objem nákladového prostoru (dm3) | 3300 | 3300 |
Maximální objem nákl. pr. po sklopení sedadel (dm3) | 3900 | 3700 |
Délka (mm) | 1810 | 1915 |
Maximální délka po sklopení sedadel (mm) | 3053 | 2360 |
Šířka mezi podběhy (mm) | 1247 | 1170 |
Maximální šířka (mm) | 1517 | 1416 |
Výška (mm) | 1215 | 1246 |
Ona se liší i palubní deska obou automobilů. U Express Vanu je řešena jednodušeji, robustněji. Renault vyzdvihuje snadno omyvatelné plasty nebo možnost objednání odolnějšího čalounění. I v jeho případě je však možné objednat multimediální systém s osmipalcovou dotykovou obrazovkou.
To Kangoo nabídne i možnost trojmístné lavice. Celkově je interiér modernější a ještě praktičtější. Jestliže Express Van slibuje vnitřní odkládací prostory s objemem až 48 litrů, u Kangoo Van je to až 60 litrů. Navíc je tu třeba 19,4litrový prostor nad hlavou posádky nebo 10litrová schránka pod sedadlem spolujezdce.
Renault Kangoo Van vs. Express Van: Srovnání rozměrů nových dodávek | ||
Model | Renault Kangoo Van | Renault Express Van |
Délka (mm) | 4486 | 4393 |
Šířka (mm) | 1860 | 1775 |
Výška (mm) | 1808 | 1850 |
Rozvor (mm) | 2716 | 2812 |
Stejný je i základ motorové nabídky. Kangoo i Express tak pořídíte s benzinovým čtyřválcem 1.3 TCe (75 kW) a turbodieselem 1.5 Blue dCi ve verzích s 55 a 70 kW. Všechny jednotky jsou přitom spárovány výhradně s šestistupňovým manuálem.
Kangoo ale k tomu přidává ještě silnější provedení - 1.3 TCe (96 kW) a 1.5 Blue dCi (85 kW). Vybrané agregáty navíc za příplatek pořídíte také se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC. Na začátku roku 2022 navíc nabídku rozšíří také čistě elektrický Kangoo Van E-Tech s výkonem 75 kW a udávaným dojezdem 265 km.
Klíčovým rozdílem je však technický základ. Zatímco Express Van využívá základ B0 ze svého nepřímého předchůdce Dacie Dokker, s níž sdílí rozvor, Kangoo Van je postaven na základech nové alianční platformy CMF-C.
Výhodou je mimo jiné širší nabídka bezpečnostních asistentů Kangoo Van. I pro dodávku tak bude možné objednat aktivní parkovací asistent nebo asistent pro jízdu na dálnici, spojující funkce adaptivního tempomatu s funkcí stop & go a udržování v jízdních pruzích. Hlídání mrtvého úhlu ale pořídíte také pro Express Van, stejně jako třeba Rear View Assist, alias digitální vnitřní zpětné zrcátko, přenášející obraz ze zpětné kamery. V Express Vanu je však pětipalcový displej menší než ten sedmipalcový v Kangoo Van. Oba vozy také pomůžou se stabilizací přívěsu.
Modernější základ Kangoo Van má i další výhody. Renault u něj zdůrazňuje pečlivější odhlučnění díky zesíleným sklům nebo novým těsnícím materiálům. Zlepšen byl také teplotní komfort, díky přepracovaným vzduchovým kanálům, které lépe distribuují vzduch do ventilace.
Rozdílem souvisejícím s cenou obou dodávek je pak i místo výroby. Kangoo Van se stejně jako dosavadní generace vyrábí ve francouzském závodě Maubeuge, zatímco Express Van vzniká kvůli snížení cenových nákladů v marocké továrně Tangier stejně jako dosavadní Dacia Dokker.