Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rodinný Seat Alhambra se vrací na český trh! Vydupali si ho sami zákazníci, známe i cenu

Stanislav Kolman
Diskuze (120)

Segment velkých rodinných MPV pozvolna vymírá na úkor stále populárnějších SUV a crossoverů. O to větším překvapením je návrat Alhambry zpět do nabídky značky Seat.

Velkoprostorový model Seat Alhambra se na trhu objevil v roce 1996 a roku 2012 odstartoval prodej druhé generace. Od té doby rodinných MPV na našem trhu značně ubylo, modely vyznačující se obrovskou porcí praktičnosti začal nahrazovat stále oblíbenější segment SUV a crossoverů.

Přesto (nebo právě proto?) se Alhambra v posledních letech těšila pořád velké oblibě. Zatímco v letech 2012 a 2013 prodala španělská značka každoročně po celém světě do 20 tisíc kusů, následně prodeje rostly až k fantastickým 33.638 ks v roce 2017. Roku 2019, jehož čísla ještě neovlivnila pandemie koronaviru, to pak bylo pořád velice slušných 23.015 kusů.

U nás se paleta dostupných verzí nejprve smrskla na jediný motor 1.4 TSI, než Alhambra z nabídky zmizela úplně. Vypadalo to, že půjde o další hřebíček do rakve segmentu MPV, ale opak je pravdou. Alhambra se totiž vrací na český trh! „V reakci na silnou poptávku našich zákazníků po velkém rodinném MPV zařazujeme znovu do našeho portfolia pro český trh osvědčený model Alhambra,“ říká Aleš Novák z českého zastoupení Seatu.

Video se připravuje ...

Radost potenciálním kupcům jistě nezkazí ani fakt, že co do motorizací nemají příliš na výběr. V nabídce totiž zůstává výhradně motor 1.4 TSI/110 kW (150 k) kombinovaný se šestistupňovou manuální převodovkou, případně šestistupňovým DSG (+25.000 Kč). Stovku vůz zvládne za 10,7 sekundy bez pohledu na převodovku a pokračovat může na maximální rychlost 200 (manuál), respektive 198 km/h.

A cena? Alhambra se vrací v bohaté výbavě Xcellence, takže ceník startuje na částce 964.900 Kč. V ceně jsou například 17“ kola z lehkých slitin, třízónová automatická klimatizace, tempomat, sportovní přední sedadla či prodloužená pětiletá záruka s nájezdem 100.000 km. Za příplatek 45.000 Kč můžete výbavu rozšířit o akční paket FR-Line Plus, jenž se vyznačuje 18“ broušenými koly, sedadly s čalouněním Alcantara/kůže, sportovním koženým volantem, vyhřívanými předními sedadly, adaptivními bi-xenonovými světlomety, adaptivním tempomatem, parkovacím asistentem či elektrickým ovládáním bočních posuvných dveří. Standardně je vůz pětimístný, další dvě místa přikoupíte za 18.900 Kč.

Že to Seat s Alhambrou na českém trhu myslí vážně dokazuje i fakt, že se co nevidět můžeme těšit na jeden testovací kousek v novinářské flotile. MPV to v posledních letech nemají jednoduché, o to více nás tahle zpráva potěšila!

Stanislav Kolman
Diskuze (120)

Doporučujeme

13. 6. 2021 12:57
Re: Sláva
Trosku bajky z tvojej strany. 300 litrovovy kufor v kratkej fabii sice je, ale rozhodne sa neda nazvat pouzitelny pre batozinu 4-5ludi(mozno max na tie mini letiskove kufriky) To je taka z nudze cnost, naviac pri sharane/alhambre mas tie litre do vysky, takze este menej pouzitelne nez v tej fabii. 6 osobovy setup s jednou zlozenou sedackou ti ponukne drviva vecsina aj 7miestnych SUV. Takze variabilita rovnaka, priestor +/- tiez (v zavislosti s cim porovname) a komfort o chlp lepsi v tretom rade v prospech MPV.
Moj ciel nie je spochybnovat kvality "velkych" MPV , avsak sam som pred touto otazkou stal a v porovnatelnej konfiguracii by ma sharan ci alhambra stala o dobrych 10-12k € viac. To za tych par cm v kufri mi nestalo, naopak som ziskal svetlu vysku, ktoru ocenim viac. Takze ja verim tomu, ze tych zaujemcov vdaka cene vela nebude, lebo ako vravim, auto, ktore sa prezentuje ako prakticke pre rodinu zabite takouto cenovkou nahrava prave tym SUV.
13. 6. 2021 08:26
Re: Sláva
zmatky s vložením příspěvku, omlouvám se
13. 6. 2021 08:24
Re: Sláva
Aby to nebylo chápáno špatně - samozřejmě že MPV jsou také krabice, dokonce větší než SUV, a že mnohdy žerou i více než SUV - ale u těch MPV to člověk tak nějak očekává, vzhledem k tomu, co MPV nabízejí :-) Já ani nikomu SUV nevymlouvám, spíš jsem mírně rozladěný z toho, že předražená SUV se tu roztahují a deformují trh na úkor klasických hatchbacků, kombíků a MPV, i přesto, že SUV málokdo potřebuje. Ale všichni je chtějí, protože je to moderní... Ale budiž, taková je bohužel doba.
Ke spotřebě samotné - naše Alhambra 1.4 TSI 110 kW (manuál) má na prvních 6000 km průměrnou spotřebu 7,1 litrů, a jsou v tom dálnice, město, okresky, rodinné výlety ve 4-5-6 lidech, krátké studené trasy pod 1 km do školky, no prostě mix. Takže bych řekl, že na syrový motor je to skvělé. Mé očekávání bylo k 8 litrům. Když se podívám na Spritmonitor a spotřebu skoro 10 litrů, tak mi popravdě není jasné, co bych měl s autem dělat, abych se na tuhle spotřebu dostal ;-) vlastně vím - bydlet v Německu a pálit to po dálnici 150+, tak to bych asi byl na 9-10 litech.
K zavazadlovému prostoru - pokud v Alhambře cestuje 7 lidí (tj. je použitá i 3. řada sedadel), tak je k dispozici stále ještě zhruba 300 litrů zavazadlového prostoru. Někdo si řekne, že je to málo... ano, není to moc, ale není to "tragické" - pořád je to cca celý objem zavazadelníku Fabie pro cca 4-5 cestovních kufrů/zavazadel :D A pokud cestuje 6 lidí, tak je ve třetí řadě jedno sedadlo sklopené (tento setup často používáme), a to znamená využitelný objem zavazadelníku odhadem kolem 600 litrů. A to je to, proč píšu, že tato MPV nemají náhradu - variabilita, komfort, prostor (variabilitu a komfort podtrhuji 1x, prostor podtrhuji 2x).
Proto se i teď najde spousta lidí, kteří si Alhambru i s takhle přepálenou cenovkou a pouze benzinovým motorem pořídí. Protože vize toho, že nikdy už nic tak dobrého nebude, je to největší "lákadlo".
Jako trumf Alhambra nabízí staré dobré uživatelsky přívětivé ovládání, to znamená ovládání všech potřebných funkcí přes tlačítka na přístrojovce... A displej je zapuštěný v přístrojovce. Takže žádné irirující tablety trčící z přístrojovky a ani žádné superiritující "zlepšováky" ve formě zmizelých tlačítek na ovládání klimatizace nebo klíčových vlastností auta (start&stop atd.). Tyto cost savingy a designerské úlety (obojí prezentované jako moderní a bezpečnostní trendy) naštěstí do Alhambry nestihly dorazit.
12. 6. 2021 13:09
Re: vydupali si ho zákazníci
Oba.

_______________
12. 6. 2021 10:05
Re: Sláva
No ja neviem, za svetlu vysku radsej priplatim, ale v com je krabica MPV u spotreby ina ako krabica SUV? Podla spritmonitora je priemer 110kw benzinoveho sharanu takmer 10. Co som len namatkovo pozrel vykonovo a velkostne "podobne" 7miestne benzinove SUV, tak su 1-1,5l priemerne pod nim. Komfortnejsie cestovanie v tretom rade je sice fakt, ale v takom obsadeni, je to auto nepouzitelne rovnako na dlhe presuny ak chcem aj nejaku batozinu, lebo kufor je tragicky. A nie, ani cena nie je priazniva a ta podla mna moze hlavne za to, ze MPV vymieraju.
Ked SUV prestanu byt modnym hitom, pride nieco ine, ale navrat MPV sa konat nebude.