Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Stylový Peugeot 408 odhaluje české ceny, benzínový základ pořídíte od 830.000 korun

Ondřej Mára
Diskuze (33)

Zákazníci mohou vybírat ze tří výbav i motorizací. Jedna je benzínová, dvě plug-in hybridní.

Stylový crossover Peugeot 408, který už jsme měli možnost otestovat na francouzských silnicích, konečně oficiálně vstupuje na český trh. Automobilka dnes zveřejnila ceník, který obsahuje celkem tři výbavové stupně a tři motorizace, přičemž dvě jsou plug-in hybridní.

Základem nabídky je výbava Allure, kterou je možné kombinovat s benzínovým motorem 1.2 PureTech 130 S&S EAT8 a plug-in hybridní motorizací Hybrid 180 e-EAT8. S benzínovou motorizací startuje cena od částky 830.000 Kč, s plug-in hybridní od 1.070.000 Kč.

Video se připravuje ...

Již v základní výbavě přitom zákazníci dostanou přední LED světlomety, automatické přepínání dálkových světlometů, Peugeot i-Cockpit (10“ digitální přístrojový štít, 10“ kapacitní dotykový displej HD), automatickou dvouzónovou klimatizaci, hands-free startování vozu, kombinované čalounění látka FRACTIL & koženka černá se zeleným prošíváním, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, sedadlo řidiče s bederní opěrkou, dynamická sedadla vpředu, On-line 3D navigaci, hliníková kola 17" SILEX, 6 airbagů, 180°couvací kameru s ostřikovačem Visiopark 1, parkovací asistent, atd.

Vyšší výbava Allure Pack přidává systém Pack Drive Assist (EAT8) + Rear Warning, přední parkovací asistent, vrstvená a zesílená skla předních dveří, hands-free přístup a startování proximity nebo 19“ hliníková kola ve dvou verzích. Cena verze se spalovacím motorem vzrůstá o 40.000 Kč (870.000 Kč), plug-in hybrid podraží o 20.000 Kč (1.090.000 Kč). Především se ale v ceníku nově objevuje i výkonnější plug-in hybrid Hybrid 225 e-EAT8 - za cenu od 1.140.000 Kč.

Na vrcholu nabídky stojí výbava GT, která předchozí výbavu Allure Pack rozšiřuje o celou řadu prvků. Zmínit můžeme Matrix LED světlomety, 3D digitální přístrojový štít 10“ úhlopříčkou, vyhřívaný volant, Driver Sport Pack, Hands-free otvírání víka kufru, kombinované čalounění Alcantara & látka Fraxx Knit se zeleným prošíváním, černá 19“ hliníková kola Graphite s výbrusem, hliníkový dekor palubní desky, zelené prošívání, exkluzivní tmavé čalounění stropu nebo sportovní hliníkové pedály a opěrku nohy.

Čistě benzínová motorizace 1.2 PureTech začíná v nejvyšší výbavě od ceny 945.000 Kč. Základní Hybrid 180 e-EAT8 pořídí zákazníci od 1.165.000 Kč, výkonnější hybrid začíná od částky 1.215.000 Kč.

Video se připravuje ...

V závislosti na výbavě si pak zákazníci mohou připlatit například lepší systémy parkovacích kamer a senzorů, alarm se superzamykáním, vyhřívané čelní sklo, panoramatické střešní okno, kožené čalounění, vyhřívaná sedadla řidiče a spolujezdce, sedadla s certifikací AGR nebo masážními funkcemi, bezdrátovou nabíječku, hi-fi systém Focal, tažné zařízení a mnoho dalšího. Metalický lak stojí 17.000 Kč, speciální perleťový lak pak 22.000 Kč.

Na závěr můžeme připomenout, že 1,2litrový benzínový motor PureTech 130 nabízí nejvyšší výkon 96 kW (130 k) a 230 Nm točivého momentu. Vůz s ním akceleruje z 0 na 100 km/h za 10,4 sekundy, maximální rychlost dosahuje až 210 km/h a kombinovaná spotřeba by se měla pohybovat kolem rovných 6 l/100 km.

Slabší plug-in hybrid kombinuje 1,6litrový spalovací motor o výkonu 110 kW (150 k) a nejvyšším točivým momentem 250 Nm s elektromotorem o výkonu 81 kW a točivým momentem 320 Nm. Výsledkem je nejvyšší kombinovaný výkon 133 kW (180 k) a 360 Nm točivého momentu. Sprint na stovku slibuje slabší plug-in hybrid za 8,1 sekundy, maximální rychlost je až 225 km/h (130 km/h v čistě elektrickém režimu) a kombinovaná spotřeba by měla být pouze 1,1 l/100 km.

Výkonnější plug-in hybrid je osazen silnějším 1,6litrovým motorem o výkonu 132 kW (180 k) a točivým momentem 250 kW, který je opět kombinován s elektromotorem o výkonu 81 kW/320 Nm. Na 100 km/h tak zrychluje o 0,3 sekundy rychleji, nabízí nejvyšší rychlost až 235 km/h a kombinovaná spotřeba by měla být pouze o 0,1 l/100 km vyšší.

Oba plug-in hybridy přitom čerpají energii z baterie s kapacitou 12,4 kWh/, která by měla vystačit k dojezdu 63 kilometrů v kombinovaném režimu a 72 km v městském režimu. Standardní nabíječka má výkon 3,7 kW, volitelná výkonnější nabíječka až 7,4 kW. Nabíjení z wallboxu při výkonu 7,4 kW by mělo trvat 1,9 hodiny, nabíjení ze zásuvky při výkonu 2,3 kW zhruba 6 hodin.

Peugeot 408
Motor 1.2 PureTech 130 Hybrid 180 Hybrid 225
Zdvihový objem [cm3] 1199 1598 1598
Největší výkon [kW/min] 96/5500 110/4250 132/6000
Točivý moment [N.m/min]  230/1750 250/1750 250/1750
Největší výkon elektromotoru [kW/min]   81/2500 81/2500
Točivý moment elektromotoru [N.m/min]    320/500-2500 320/500-2500
Převodovka EAT8 e-EAT8 e-EAT8
Max. rychlost [km/h] 210 225 235
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,4 8,1 7,8
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,0 1,1 1,2
Objem palivové nádrže [l]  52 40 40
Provozní hmotnost [kg] 1467 1771 1781
Největší přípustná hmotnost [kg] 1920 2220 2220
Objem zavazadlového prostoru [l] 536-1611 471-1545
Rozměry d x š x v [mm] 4687 x 2062 x 1478
Rozvor [mm] 2787
Cena Allure [Kč]   830 000 1 070 000 -
Cena Allure Pack [Kč]   870 000 1 090 000 1 140 000
Cena GT [Kč]   945 000 1 165 000 1 215 000
Ondřej Mára
Diskuze (33)

Doporučujeme

6. 1. 2023 09:01
Co.....?
Koukám že ani jeden pozitivní příspěvek. To budou velké prodeje.... 😉
Avatar - twistedTSD
4. 1. 2023 02:34
Re: 1.6
Je vtipné, že C5 X, která mi sama o sobě přijde úplně zbytečná, má lepší nabídku motorizací než kterýkoli "skoroprémiový" Peugeot. O třídu níž je to podobné.
3. 1. 2023 18:10
Re: Samovražda
Tak u nás v ČR už to nejde, na stránkách dovozce je jen e-Berlingo v osobní verzi a jen VAN v N1... ani ceník už nejde stáhnout :no: Takže zbývá jen Toyota a ta je sakra drahá - 800tis+
3. 1. 2023 17:44
Re: Samovražda
Presne tak, hoci aj s mrežou vo fullke.
Avatar - radolaco
3. 1. 2023 17:11
1.6
Chyba, ze nie je v ponuke 1.6 co je v koncernovej dvojicke C5X. To by dost dorovnalo tu slabu ponuku motorov.