Subaru Legacy kvůli nízkým prodejům skončí. Jeho odkaz ale nezemře
Japonský sedan se musí vyrovnávat s nedostatečným zájmem ze strany zákazníků. Také proto jeho cesta příští rok definitivně skončí. Minimálně v aktuální podobě se spalovacími motory.
Na Subaru Legacy si velmi dobře pamatujeme i v Evropě. Sedan, od kterého japonská automobilka odvodila velmi populární verzi Kombi a ještě oblíbenější derivát Outback s vyšší světlostí a ochrannými plastovými prvky karoserie, vyniká skvělým jízdním projevem. Z českého trhu ovšem tenhle model zmizel již v předminulé generaci. A konec zažil i na dalších světových trzích, například v Austrálii a dokonce i v domácím Japonsku.
Prodeje Subaru Legacy začaly stagnovat v roce 2020, chvíli po představení aktuálního, již sedmého provedení modelu, jehož kořeny sahají až do roku 1989. Ve Spojených státech, které jsou pro japonskou značku naprosto stěžejní, přitom legacy nemělo špatný loňský rok. Tehdy prodeje vzrostly o slušných 12,9 %. Letos se ale japonskému sedanu nedaří. Od ledna do března bylo zaregistrováno o 13,1 procent exemplářů méně. Nejlepší pro Subaru Legacy v USA byl rok 2016 s 65.306 vozy.
Legacy se kdysi stalo prvním Subaru, jež vznikalo v Americe (ve fabrice v Lafayette v Indianě), přičemž od roku 1989 dosud bylo na tamním trhu prodáno přes 1,3 milionů exemplářů tohoto modelů.
Japonská automobilka už dříve oznámila, že do roku 2028 bude mít v portfoliu hned osm elektromobilů. A lokálně bezemisní nástupce Subaru Legacy by mohl být mezi nimi.