Toyota Mirai odhaluje české ceny. První vodíkové auto u nás není levné
Mirai je 4.975 mm dlouhý model s revolučním vodíkovým pohonem. Odpovídají tomu i ceny. Jde totiž o toyotu s nejvyšší základní cenou na českém trhu.
Toyota se stává první značkou, která na českém trhu oficiálně nabídne automobil s vodíkovým pohonem. Stává se jím druhá generace modelu Mirai, která odhalila český ceník, a to spolu s plánovaným otevřením prvních veřejně přístupných vodíkových stanic v Česku. Podobný krok brzy chystá také Hyundai, který u nás začne prodávat vodíkový crossover Nexo.
Mirai bude nabídnutý ve dvou stupních výbavy, přičemž jejich ceny odpovídají nejen unikátnímu pohonu, ale také spíše luxusnímu ladění tohoto sedanu, prezentovaného jako technologická vlajková loď značky. První cena Miraie totiž začíná na 1,7 milionech korun, což z něj dělá Toyotu s nejvyšší základní cenou u nás. Vždyť taková Supra s dvoulitrem startuje na 1,25 milionu Kč a offroad Land Cruiser na 1,465 milionu Kč.
Výbava Miraie je však už v základu slušná. Zahrnuje sedm airbagů, inteligentní adaptivní tempomat, dvouzónovou automatickou klimatizaci, parkovací kameru, elektricky ovládané víko zavazadelníku, bezklíčové odemykání nebo bi-LED světlomety. Připlácet nemusíte ani za 19″ kola z lehkých slitin, kožený volant, dekory v interiéru imitující kůži, vyhřívané přední sedačky, hudební systém JBL se 14 reproduktory nebo navigaci s 12,3″ dotykovou obrazovkou.
Příplatek za druhý výbavový stupeň Executive činí rovných 100.000 korun. Výměnou za tuto částku dostanete další porci výbavy, jako je elektricky nastavitelný volant, bezdrátové dobíjení chytrých telefonů, adaptivní bi-LED světlomety, vyhřívaný volant, sledování mrtvého úhlu nebo čalounění ze syntetické kůže.
Na vrch si pro Executive můžete připlatit ještě za paket VIP. Ten stojí 200.000 korun a poskytne třízónovou automatickou klimatizaci, head-up displej, 20″ litá kola, panoramatickou střechu, ventilovaná přední sedadla, vyhřívání zadních sedadel, čalounění z perforované kůže nebo třeba digitální vnitřní zpětné zrcátko.
Toyota na českém trhu začíná prodávat až druhou generaci Miraie, která se proti předchůdci z roku 2014 značně změnila. A to nejen technikou v útrobách a vzhledem, ale také koncepcí. S délkou 4.975 mm a rozvorem 2.920 mm jde o zástupce vyšší střední třídy.
Jízdu má na starosti synchronní elektromotor s permanentním magnetem o výkonu 134 kW a točivém momentu 300 N.m, pohánějící zadní kola. Svoji energii ale získává primárně z palivových článků, když vůz vytváří elektrickou energii reakcí kyslíku a vodíku. Ten je uložen v nádržích o objemu 142,2 litru, do nichž se vejde 5,6 kg vodíku. Udávaný dojezd tak činí 650 litrů bez nutnosti tankování. Součástí ústrojí nicméně zůstává také lithium-iontová baterie pro vykrytí „výkonových mezer“ palivových článků.
Toyota Mirai – české ceny a technická data | |
Největší výkon [kW] | 134 |
Točivý moment [N.m] | 300 |
Max. rychlost [km/h] | 175 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,0 |
Komb. spotřeba vodíku [kg/100 km] | 0,79-0,89 |
Dojezd [km] | 650 |
Cena Comfort [Kč] | 1.700.000 |
Cena Executive [Kč] | 1.800.000 |