V Mladé Boleslavi se rozběhla výroba Enyaqu Coupé. Plánuje se 120 kusů denně
Škoda zahájila v Mladé Boleslavi sériovou výrobu elektrické novinky Enyaq Coupé iV.
Česká automobilka plánuje, že v hlavním výrobním závodě společnosti bude vedle vozů modelových řad Enyaq iV a Octavia (včetně Octavie iV) vznikat více než 120 kusů tohoto elektrického SUV kupé. Pro srovnání, v minulém roce Škoda vyrobila asi 50.000 exemplářů příbuzného modelu Enyaq iV.
„Škoda v roce 2022 vyrobí přibližně 90.000 kusů modelu Enyaq iV. Zhruba třetinu z nich bude představovat Enyaq Coupé,“ uvedl už dříve Štěpán Řehák, tiskový mluvčí zodpovědný za elektromobilitu a modelovou řadu Enyaq ve Škoda Auto.
Automobilka však současně počítá s postupným navyšováním produkce. „Z dnešních 350 kusů zvýšíme výrobu na 500 kusů denně. Později budeme vyrábět až 800 Enyaqů za den,“ dodává Řehák.
Obě varianty Enyaqu jsou jedinými modely na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen, které sjíždí v Evropě z výrobní linky mimo Německo.
Enyaq Coupé na délku měří 4653 mm, na šířku 1879 mm, výšku 1622 mm, přičemž rozvor náprav má hodnotu 2770 milimetrů. Po druhý pár sloupků je auto zcela shodné s „dárcovským“ Enyaqem konvenčních tvarů, to podstatné se odehrává vzadu. Tady se střecha výrazně svažuje, což kromě jiného vytváří aerodynamičtější proporce. Hodnota součinitele odporu vzduchu cx je 0,234, tedy ještě méně než u praktičtějšího sourozence. Zavazadlový prostor poskytuje objem 570 litrů.
Akumulátor u nás nabízených verzí má kapacitu 82 kWh (77 kWh využitelných) a ve verzi 80 zvládne dle metodiky WLTP dojezd až 545 kilometrů.
Škoda Enyaq Coupé iV: předběžná technická data | |||
Verze | 80 | 80x | RS |
Pohon | zadní | všech kol | všech kol |
Kapacita baterie celková/využitelná [kWh] | 82/77 | 82/77 | 82/77 |
Maximální výkon [kW] | 150 | 195 | 220 |
Točivý moment [Nm] | 310 | 425 | 460 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,7 | 7 | 6,5 |
Maximální rychlost [km/h] | 160 | 160 | 180 |
V rámci strategie Next Level – Škoda Strategy 2030 česká automobilka do roku 2030 uvede na trh minimálně tři další plně elektrické modely, které budou velikostí i cenou pod úrovní modelu Enyaq iV.
Cílem je zvýšit podíl plně elektrických modelů na celkových prodejích značky v Evropě do roku 2030 na 50 až 70 procent. Tímto způsobem chce automobilka snížit své flotilové emise oproti roku 2020 o více než 50 procent. Současně společnost pracuje na tom, aby se Česká republika stala jedním z center elektromobility: ve všech českých výrobních závodech Škoda Auto v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí se mají do roku 2030 vyrábět elektrické vozy nebo jejich komponenty.