Volkswagen možná oživí další retro-modely, ovšem s elektrickým pohonem
Elektrická modulární platforma MEB by se mohla stát základem pro nástupce modelů Karmann Ghia a Kurierwagen.
Automobilka Volkswagen již několikrát zopakovala, že na své modulární elektrické platformě MEB vybuduje celou modelovou rodinu elektromobilů s označením ID. Prozatím automobilka představila hatchback ID.3 a crossover ID.4, brzy by se však mělo představit SUV ID.6 a minibus ID. Buzz, který bude odkazovat na první generaci ikonického busíku.
Podle dřívějších informací by přitom Buzz nemusel být jediným moderním elektromobilem z dílny Volkswagenu, který bude odkazovat na historicky úspěšný model. Již v roce 2017 se totiž objevily spekulace, podle kterých by platforma MEB měla být použita pro vícero retro-inspirovaných elektromobilů.
Všichni jsme doufali, že jedním z nich bude produkční verze konceptu ID. Buggy, který ztvárňoval moderní podobu ikonické buggy Meyers-Manx. Po zrušení tohoto projektu se však objevují noví kandidáti. A to jak na evropské, tak na americké půdě.
Německá automobilka si totiž měla již v roce 2020 registrovat u Evropského úřadu pro ochranu duševního vlastnictví několik názvů klasických modelů, ovšem s písmenkem „e“ na začátku. A dvě tato jména, konkrétně e-Karmann a e-Safari, se prý nedávno měla objevit v registru Amerického úřadu pro ochranu duševního vlastnictví.
Samotná registrace jména ještě nemusí nic znamenat, zvlášť když bylo zapsáno s možností uplatnění pro různé typy vozidel. Všeobecně se však předpokládá, že by mohlo jít o nové typy elektromobilů, které budou navazovat na historické kousky.
V případě modelu e-Karmann by mohlo jít o nástupce modelu Karmann Ghia, který se prodával mezi lety 1955 až 1975. Základem vozu byla platforma VW Beetle, na kterou italská karosárna Carozzeria Ghia naroubovala nádhernou karoserii kupé 2+2 nebo kabrioletu.
Současný CEO Volkswagenu Ralf Brandstätter přitom v minulosti naznačil, že bychom se mohli dočkat i kabrioletu postaveného na základě modelu ID.3. Právě ID.3 je přitom označován za moderního brouka, takže se nabízí krásná historická paralela. Navíc ID.3 bez střechy by nejspíš nevypadal moc dobře.
Model e-Safari by pak mohl být dobrodružně laděným elektromobilem, o kterém automobilka také v minulosti mluvila. Svou filosofií by pak navazoval na VW Type 181, tedy vozidlo západoněmecké armády, které se na civilních trzích prodávalo pod označením Kurierwagen, Trekker, Thing nebo také Safari.