Volkswagen omladil T-Roc. Proměnil se hlavně interiér
Volkswagen T-Roc se po čtyřech letech od uvedení na trh dočkal modernizace. A dostalo se i na kabriolet a sportovní provedení R.
Německá automobilka se mimochodem chlubí, že od roku 2017 už prodala více než jeden milion těchto kompaktních SUV - z toho zhruba 650 tisíc v Evropě.
Ale pojďme k faceliftu: po designové stránce se T-Roc změnil jen decentně. Všimnout si můžeme upravené masky chladiče, přepracovaných nárazníků a LED světlometů. Těmi je vůz vybaven už v sériové podobě. Vzadu najdeme svítilny s tmavě tónovanými krycími skly. Za příplatek zájemci mohou zvolit přední světlomety Matrix LED, osvětlenou lištu na mřížce masky chladiče a nově navržené zadní lampy s dynamickou funkcí ukazatelů směru.
Samozřejmě nechybí nové laky karoserie a nové designy kol s průměry ráfku 17 až 19 palců.
Volkswagen si pohrál i s výbavami. Základ se jmenuje jednoduše T-Roc, následují verze Life, Style a R-Line. Pro Style a R-Line je navíc k dispozici designový paket Black Style, který přidá černě lakované designové prvky, tmavě tónovaná skla bočních oken a zadního okna, C-sloupky se vzhledem uhlíkového kompozitu a specifická 18“ koly z lehké slitiny.
R-Line vzhledově vychází ze sportovního provedení R. Na pohled R-Line poznáte hlavně podle jiných nárazníků, uvnitř zaujme sportovní sedadly převzatými právě z plnotučného "erka".
V interiéru se objevuje nově navržená přístrojová deska s digitálním panelem sdružených přístrojů a displejem informačního a zábavního systému. Centrální obrazovka je nyní umístěna ve stylu tabletu na přístrojové desce a v závislosti na výbavě má úhlopříčku 6,5, 8,0, nebo 9,2 palce. Na přání lze nyní integrovat funkce Apple CarPlay a Android Auto i bezkabelově. Infotainment je postaven na třetí generaci modulární platformy pro informační a zábavní systémy MIB3.
V dolní části středového panelu najdeme dotykové ovládání automatické klimatizace. Teploty a funkce ventilátoru se nastavují posuvníkem, další funkce a vyhřívání sedadel se ovládají dotykovými plochami.
Omlazený T-Roc je standardně vybaven digitálním přístrojovým panelem, za příplatek bude k dispozici vyšší verze s větším displejem a dodatečnými funkcemi.
Kromě digitální výbavy Volkswagen věnoval pozornost také materiálům, komfortu a jízdním asistentům. Přístrojová deska má údajně měkčí povrch a vnitřní výplň dveří dostala tkaninové dekory, případně umělou kůži. Nově navržené volanty nesou už v sériové výbavě multifunkční tlačítka.
Za příplatek vám výrobce do T-Rocu přidá asistovanou jízdu IQ.Drive Travel Assist, podporující řidiče při řízení, brzdění a zrychlování do rychlosti až 210 km/h, předvídavý adaptivní tempomat, systémy Side Assist (asistent pro změnu jízdního pruhu) a Park Assist. Inteligentní parkovací asistent nyní zvládá také zaparkování vozu popředu na příčná parkovací místa a vyjetí z odstavné plochy orientované souběžně s vozovkou.
Nabídka motorů zahrnuje tři zážehové a dvě vznětové jednotky, které jsou v závislosti na pohonu kombinovány s 6stupňovou přímo řazenou převodovkou nebo 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.
V případě benzínů se začíná na tříválci 1.0 TSI s nejvyšším výkonem 81 kW (110 k), následují dva čtyřválcové agregáty, 1.5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) a 2.0 TSI o výkonu 140 kW (190 k). Vznětové čtyřválce TDI o objemu 2,0 litru dávají 85 kW (115 k) a 110 kW (150 k).
Vrcholným modelem zůstává T-Roc R poskytující nejvyšší výkon 221 kW (300 k).
Pro kabrio jsou na výběr zážehové jednotky 1.0 TSI (81 kW/110 k) a 1.5 TSI (110 kW/150 k).
Alternativou k pohonu předních kol je ve spojení s turbodieselem o výkonu 110 kW (150 k) také pohon všech kol 4Motion, který se sériově dodává pro 140kW 2.0 TSI a pro T-Roc R.