Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen údajně prodává Bugatti chorvatskému Rimacu

Ondřej Mára
Diskuze (41)

Podle zatím neoficiálních informací už by měl být obchod schválen a nyní se čeká na podpisy. Přesto se Volkswagen nechce vzdát Bugatti úplně.

Nedávno jsme na Auto.cz psali o příběhu Romana Artioliho, zachránce značky Bugatti, jehož vize se bohužel nenaplnily úplně podle jeho plánů. Po krachu společnosti Bugatti Automobili S.p.A však slavná francouzská značka přešla do vlastnictví koncernu Volkswagen, který ji konečně dostal na pozici, kam po právu patří. Nyní to však vypadá, že Bugatti opět změní majitele.

Podle zatím neoficiálních informací webu Car Magazine se totiž koncern Volkswagen Group rozhodl značku Bugatti prodat chorvatskému výrobci elektrických hypersportů Rimac Automobili. Prodej měl být koncem minulého týdne schválen představiteli Volkswagenu, nyní se však čeká na konečné schválení od členů představenstva.

Koncern se přitom značky Bugatti nezbaví úplně, neb prostřednictvím značky Porsche drží cca 15,5 procentní podíl společnosti Rimac. Pokud by ale prodej Bugatti dopadl úspěšně, pak by Porsche pravděpodobně získalo ještě větší podíl v Rimac Automobili, uvádí s odkazem na svůj zdroj kolegové z Car Magazine.

Informace o odprodeji značky Bugatti přitom nejsou zcela nečekané. Do Bugatti totiž vždy tekly obrovské částky, což se změnilo v roce 2015, kdy z vedení koncernu Volkswagen odešel Ferdinand Piëch. Byl to ostatně právě Piëch, kdo zařizoval převzetí značky Bugatti pod křídla koncernu.

Piëchova rodina však v koncernu stále drží 50 procentní kontrolní podíl, což ji umožňuje výrazně promlouvat do plánů Volkswagenu. Podle Car Magazine tak vedení koncernu zřejmě muselo rodinu přesvědčit k odsouhlasení prodeje značky Bugatti tím, že bude současně zvýšen podíl držený značkou Porsche v Rimac Automobili. Podle zákulisních informací chce přitom Volkswagen postpně zvyšovat svůj podíl v Rimacu až na 49 procent.

Volkswagen ovšem není jediný, kdo chce mít v Rimacu podíl podíl. V minulosti už totiž do značky investovaly i společnosti Hyundai/Kia, Koenigsegg, Jaguar nebo Magna. Pokud tedy vezmeme v úvahu, že je společnost Rimac Automobili stará pouze 11 let a světu dala pouze dva modely, jsou její úspěchy více než působivé.

Ondřej Mára
Diskuze (41)

Doporučujeme

21. 9. 2020 21:42
Re: Diess
Nektere akcionare nezajima zisk.

Ale pocet prodanych vozu. A idealni je, kdyz na papire budou usporny, ale v realu budou zrat co nejvic.

VW mel taky jeden cas jako prioritu, stat se svetovou jednickou.

Vic aut vic sni.

https://en.m.wikipedia.org/…stment_Authority
Avatar - JFK
18. 9. 2020 15:51
Re: Děngy, nejsou Děngy
Omyl, děngy nejsou v autodružstvu Detroit/PSA/FCA.
Elkannojc rodina,
ta už i Magnetti Marelli prodat musela.
A Macron,
ten to bude muset dotápět,
jinak vesty v ulicích co nevidět
:) :)
Avatar - Barrichello
18. 9. 2020 14:50
Děngy, nejsou Děngy
Don´t worry, be happy :-)

Anebo koncern Spojené Předražené, Podvoníkov 1, Vlkohrad se začíná rozpadat :-)
Avatar - Blue Sun
18. 9. 2020 11:33
Re: Diess
Myslíš, že akcionáře baví neustále cpát peníze do něčeho, co nemá vizi budoucnosti a zisku?
Avatar - JFK
18. 9. 2020 10:34
Re: Schnou zdroje
A to můžou být rádi, že jim prošlo to lhaní s úpravou SW u dieselů, kdyby měli platit dieselgate s bluetecem v USA, tak by tu hvězdu už měli pěticípou