Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo bude vyrábět stávající XC90 i po představení nástupce. Počítá i s faceliftem

Ondřej Mára
Diskuze (6)

Automobilka stále počítá s poptávkou po hybridních pohonech, což nabízí stávající generace modelu XC90. Souběžnou výrobu navíc umožní dvojice továren.

Stejně jako většina světových automobilek, také Volvo pomalu chystá svůj přechod na čistě elektrickou mobilitu, ke které směřuje od roku 2030. Už letos se však očekává představení nové elektrické vlajkové lodi značky, která se stane nástupce modelu XC90. Z nabídky ho ale ještě pár let nevytlačí.

Hakan Samuelsson, CEO automobilky Volvo, v rozhovoru pro Automotive News prozradil, že společnost plánuje využít své dvě továrny k současné výrobě stávajícího modelu XC90 i jeho elektrického nástupce. Nový elektromobil by se měl vyrábět v nové továrně v Jižní Karolíně, zatímco stávající Volvo XC90 by se mělo vyrábět ve Švédsku.

Rozhodnutí automobilky pak Samuelsson zdůvodnil položením jednoduché otázky - proč by Volvo mělo ukončit stávající výrobu v závodu Torslanda, když stále existuje trh pro hybridní motorizace, které model XC90 nabízí?

Automobilka přitom neplánuje pouze pokračovat ve výrobě, v následujících letech totiž počítá také s modernizací stávající generace XC90. Samuelsson měl však jasně naznačit, že plánovaná modernizace se nebude týkat pohonných jednotek, ale pouze designu.

Ani výroba stávající XC90 však nebude běžet donekonečna. Automobilka se totiž soustředí na investice do nové generace elektrických vozidel a počítá také s přestavbou švédského závodu Torslanda na výrobu elektromobilů, s čímž by měla začít pravděpodobně v roce 2025.

Elektrický nástupce modelu XC90, který by se mohl jmenovat Embla, by mohl být představen ještě letos, automobilka však oficiální termín zatím nezveřejnila. O technice toho také mnoho nevíme, mělo by se však jednat o první Volvo, které bylo navrženo přímo jako elektromobil.

Vůz by tedy měl být optimalizován pro zástavbu elektrického pohonného systému, což by se mělo příznivě podepsat na vlastnostech jeho kabiny. Podle šéfa automobilky tak můžeme očekávat například rovnou podlahu a prostorný interiér.

Souběžná výroba nové a stávající generace modelu XC90 pak nebude pro Volvo nic nového. Podobnou strategii totiž automobilka využila již při uvedení druhé generace XC90, která se vyráběla společně s tou první. Podobný krok pak před lety udělal také Jeep, který společně vyráběl Wranglery generace JK a JL, nebo společnost RAM s modelem 1500.

Ondřej Mára
Diskuze (6)

Doporučujeme

Avatar - WinDiesel
17. 2. 2022 13:36
Re: Volvo o tom cudně mlčí ...
Ale diesely ve Volvu jsou genderově korektní, designovány byly ženami, a to je velké PLUS :D :D :D
Avatar - KANKUNEN
17. 2. 2022 12:49
Re: Volvo o tom cudně mlčí ...
Nafta je zlo pro elektrikáře, čístá, silná a usporná.
Avatar - Ada je zase tady
17. 2. 2022 11:54
Re: Motor
Přesně tak. Diesel! A manuální převodovku!
Avatar - WinDiesel
17. 2. 2022 11:54
Volvo o tom cudně mlčí ...
Rok 2021
Benzín 119 ks Nafta 131 ks CNG Nafta + CNG Benzin + CNG Benzin + LPG Vodík Elektro Benzin + El. 26 ks Nafta + El. Jiné Nezařazeno

Nějak přes všechny ty řeči pořád chudáčci musí vyrábět diesely .... :-) Ti musí trpět ...... :-)
Avatar - KANKUNEN
17. 2. 2022 11:02
Alibisticko politické žvásty
Mezi řádky je psáno: elektrická verze by se prodávala tak málo, že budeme muset držet tu starou stále ve výrobě.