Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Group do roku 2016 představí přes 100 nových modelů

David Bureš David Bureš 17. 3. 2014 • 18:25
10
Mezi novinkami značek největšího evropského koncernu nechybějí SUV, rodinné vozy ani supersporty.

Volkswagen Group se chce stát největším automobilovým výrobcem světa a prodávat ročně přes deset milionů aut. Kvůli splnění tohoto cíle chystá smršť nových aut. Letos a příští rok chce uvést na trh více než 100 novinek.

Mezi těmito vozy budou jednak zcela nové modely, tak nové generace stávajících aut nebo jejich modernizace. O novinky se postarají zřejmě všechny značky koncernu, kterých je dohromady dvanáct: Audi, Bentley, Bugatti, Ducati, Lamborghini, MAN, Porsche, Scania, Seat, Škoda, Volkswagen a Volkswagen Commercial Vehicles (divize užitkových aut).

Vedle nedávno představených faceliftů modelů Polo a Scirocco bude pro Volkswagen klíčovou novinkou osmá generace Passatu, jednoho z vůbec nejprodávanějších modelů koncernu. Passat B8 vyroste a nabídne kvalitnější materiály, představen má být v srpnu. Chystají se rovněž novinky v oblasti SUV, Volkswagen počítá s druhou generací Tiguanu a novým malým SUV Taigun.

Audi vsadí na nové generace stávajících modelů. V Ženevě debutovalo nové TT, v plánech jsou také nové generace staříků A4 a Q7. Oba vozy nástupce již potřebují, první je na trhu od roku 2007, druhý dokonce od roku 2006. Příchod této dvojice se nicméně proti původním plánům pozdrží, designéři totiž upravují jejich tvary.

Také Škoda chystá nové generace stávajících aut. Už v létě se rozjede výroba třetí generace Fabie, první hatchbacky se objeví na českém trhu ještě letos, kombi se v prodeji objeví jen s několikatýdenním zpožděním. V příštím roce se začne prodávat nový Superb. Jeho design naznačil letošní koncept Vision C. Auto přijde o dvojité otevírání zadního víka Twindoor, které je moc drahé.

Seat chystá obměnit svůj nejprodávanější model, nová Ibiza se podle všech indicií začne prodávat v příštím roce. Pro letošní rok je v plánu další varianta úspěšného Leonu nazývaná Xperience, která nebude ničím jiným než španělským Scoutem, tedy vozem se zvýšenou a oplastovanou karoserií.

Porsche plánuje další výrazné zvýšení prodejů, po dojných krávách Cayennu a Panameře přijde další takový model, menší SUV Macan. Jeho prodej začne v dubnu, počítá se až s 50.000 vyrobenými kusy ročně. Cayenne se již brzy dočká faceliftu, v rámci něhož přijde plug-in hybridní varianta S E-Hybrid s kombinovanou spotřebou okolo čtyř litrů na 100 kilometrů.

Novinky menších automobilek se do celkových prodejů příliš nepromítnou, zmínit bychom je ale měli. Lamborghini letos začne prodávat supersport Huracán, u kterého se do budoucna počítá také s otevřenou verzí Spyder. Bentley začne prodávat osmiválcový sedan Flying Spur V8 a posílený kabriolet Continental GT Speed. Bugatti zase chystá další varianty Veyronu Grand Sport Vitesse vzdávající hold osobám spojeným s touto značkou. V plánech je i Veyron pojmenovaný po Elišce Junkové.

Související články

Témata
Avatar - dal
18. 3. 2014 16:25
Re: Titulek
K tomu Golfu : je levnější, úspornější, rychlejší, lépe odhlučněný a vypadá podstatně lépe jak zvenku, tak i zevnitř.
18. 3. 2014 11:30
100?
Myslím že 100 asi těžko. Jedině že berou 1 auto x 3 verze výbavy x 3 karosářské verze = 9 modelů :-)
Avatar - Jaros71
17. 3. 2014 22:34
Zpoždění..
Hlavně by měli přestat kecat...a nějaké ty novinky konečně přihrnout do autosalonů! >:-[]
Takový VW je expert věčných faceliftů..
MPV Touran z roku 2003 je tady dodnes..po dvou faceliftech se jedná stále o slušný , ale již dosluhující model.
Také Tiguan , by si již pod tlakem konkurenčních povyrostlých SUV , zasloužil nástupce!!
Jeho facelift už také něco pamatuje..
Passat je na cestě..konečně!
Jeho nynější facelift se extra nepovedl. Nový model je sakra třeba!
Škoda a Seat nyní několik novinek představily..tam je to OK. ;-)
Na Audi jsem zvědav , nějak se to tam zadrhlo..
Tak uvidíme.
17. 3. 2014 20:02
Naco si davaju
tolko roboty, ked aj tak to budu u vacsiny znaciek skarede skatule na jedno kopyto??
17. 3. 2014 17:54
Re: 4 nove
[odkaz]
Články odjinud