Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle jsou ta nejlepší MPV na českém trhu

David Bureš
Diskuze (26)
Jaká jsou ta nejlepší MPV na trhu? Podle českých zákazníků Hyundai ix20, Opel Meriva nebo VW Touran. Hodně se daří i osobním dodávkám.

Zájem o velkoprostorové vozy sice pomalu klesá, stále ale mají nezastupitelnou roli na trhu. Vždyť pro rodiny s dětmi zůstávají MPV ideální volbou, přestože mnozí raději volí SUV. Jaké jsou ta nejlepší MPV na trhu?

Hodnotit tak širokou nabídku aut (na českém trhu je dle statistik SDA asi 65 modelů kategorie MPV) je velmi ošemetné, jak srovnávat vnitřní prostor, nabídku motorů nebo ceny u tak různorodých vozů, jako je třeba Dacia Dokker a Mercedes-Benz třídy V? A tak jsme nejlepší MPV seřadili podle počtu jejich registrací na českém trhu. Ostatně jestli je zákazníci kupují nejčastěji, musí být nejlepší, nebo ne?

Jelikož je segment MPV pěkně široký, rozhodli jsme jej na rozdíl od oficiálních statistik SDA rozdělit do tří kategorií podle velikosti, k nimž jsme připočetli ještě třídu osobních dodávek, neboli levné velkoprostorové vozy na bázi užitkových modelů, které jsou na českém trhu s ohledem na své prodeje též nadmíru populární. Které vozy jsou tedy v těchto kategoriích nejlepší?

Malá MPV

Hyundai ix20 (3.498 kusů v období 1-9/2017): Po konci Škody Roomster je na českém trhu dlouhodobě nejprodávanější MPV Hyundai ix20. V Nošovicích vyráběné MPV láká na atraktivní cenovku, komfortní podvozek nebo slušně zpracovaný interiér.

Opel Meriva (1.212 kusů v období 1-9/2017): Výroba Opelu Meriva byla již letos ukončena, a tak se jen doprodávají jeho skladové zásoby. Specialitou auta jsou proti sobě otevírané boční dveře, zaujme i vcelku široká nabídka motorů včetně jednotky spalující LPG. Lákadlem je i komfortní tlumení nerovností nebo velmi dobré jízdní vlastnosti.

Ford B-Max (1.034 kusů v období 1-9/2017): Také v případě Fordu B-Max platí, že se doprodávají jen skladové zásoby, protože jeho produkce byla letos již ukončena. Auto přijelo s unikátní koncepcí bez B-sloupků a posuvnými zadními dveřmi pro snadnější nastupování, což je naprosto unikátní řešení. Vedle snadného nastupování jsou silnými stránkami B-Maxu také parádní jízdní vlastnosti, přesně ve stylu ostatních Fordů, nebo široký interiér.

Kompaktní MPV

VW Touran (2.410 kusů v období 1-9/2017): V kategorii kompaktních velkoprostorových vozů má dnes Volkswagen hned dva zástupce, typické MPV Touran a Golf Sportsvan, které má blíže typickým hatchbackům. V případě Touranu můžeme hovořit o naprosto perfektním obestavění vnitřního prostoru, krabicovitá karoserie znamená, že je uvnitř opravdu hodně místa. Lákadlem je dále široká nabídka motorů a příplatkové výbavy, potěší i dobrý výhled.

VW Golf Sportsvan (1.286 kusů v období 1-9/2017): Také nafouklý Golf patří vůbec mezi nejprodávanější velkoprostorové vozy na českém trhu. Ve srovnání s Touranem má pohlednější karoserii, stále však zůstává prostorným automobilem. Golf Sportsvan láká též na dostatek pohodlí nebo kvalitní dílenské zpracování. V rámci letošního faceliftu pak nově nabídne motor 1.5 TSI a širší portfolio bezpečnostních asistentů.

Dacia Lodgy (758 kusů v období 1-9/2017): Rumunská automobilka nabízí dva obdobné modely se stejným základem, zatímco Dokker je se svojí horší výbavou a účelnějším interiérem osobní dodávka, MPV Lodgy sice chybí zadní posuvné dveře, za to díky delší karoserii poskytuje více vnitřního prostoru. A navíc má lepší interiér. Hlavní výhodou Lodgy každopádně zůstává nízká cena, v této kategorii levnější MPV neseženete. A navíc i v té příplatkové třetí řadě nabízí nečekaně místa.

Velká MPV

Mercedes-Benz V (529 kusů v období 1-9/2017): Ano, Mercedes-Benz V je postaven na stejném základu jako dodávka Vito, jenže oba bratři jsou uvnitř natolik odlišní, že mluvit o třídě V jako o osobní dodávce, by pro ní byla těžká urážka. Je to tak, protože takhle luxusní MPV na trhu jen tak nenajdete. Vedle luxusní výbavy (třeba vzduchový podvozek nemá jen tak nějaký konkurent) V-Klasse láká i na obří vnitřní prostor, komfortní odpružení, širokou nabídku délek karoserií snadnou ovladatelnost nebo úsporné vznětové motory.

VW Multivan (451 kusů v období 1-9/2017): Ani Multivan nelze považovat za osobní dodávku, tuto roli v nabídce Volkswagenu hraje spartánštější Transporter nebo Caravelle, která je na cestě mezi dodávkami a MPV. Podobně jako třídu V si i Multivana lze díky široké nabídce naspecifikovat podle svých představ – k dispozici jsou různé délky, odlišné dveře (boční i zadní) a bohatá příplatková výbava. V nabídce dokonce nechybí ani model PanAmericana se zvýšeným podvozkem a oplastovanou karoserií.

Ford Tourneo Custom (430 kusů v období 1-9/2017): Nabídka velkých velkoprostorových aut Fordu je opravdu široká, stylověji laděný S-Max a ryze praktické Galaxy doplňuje ještě Tourneo Custom, na bázi Transita Custom. Letos se vůz dočkal nejnovějšího provedení, které k prvním zákazníkům dorazí na začátku roku 2018. Auto chce lákat na větší luxus než dosud, uvnitř jsou hodnotnější materiály nebo nejnovější multimediální systém SYNC 3, k dispozici je i pneumatické odpružení zadní nápravy.

Osobní dodávky

Dacia Dokker (2.358 kusů v období 1-9/2017): Nejlevnějším velkoprostorovým vozem na českém trhu je Dacia Dokker, které s z hlediska základní cenovky dokáže konkurovat jen Lodgy postavené na shodném základu. Dokker vedle ultranízké ceny boduje též snadným přístupem do interiéru (díky bočním posuvným dveřím) nebo nízkými provozními náklady. Potěší i dobrý výhled z auta.

Citroën Berlingo (1.523 kusů v období 1-9/2017): Bratr Peugeotu Partner se v příštím roce dočká nové generace, od které bude odvozen i nový Opel Combo. Stávající provedení ale stále umí nalákat dostatek zákazníků, což dokazuje fakt, že Berlingo je nejprodávanější model Citroënu na českém trhu. Vedle variabilní a prostorné kabiny vůz naláká i na příznivou cenu nebo komfortní odpružení.

VW Caddy (1.380 kusů v období 1-9/2017): Také Volkswagen Caddy dokazuje tuzemskou oblibu aut, která dokážou přes týden pracovat ve formě dodávky a přes víkend sloužit jako rodinný dostavník. K dispozici tu máme dvě různé délky a širokou nabídku verzí, je libo základní výbavu, nebo raději luxusní model, variantu se zvýšeným podvozkem či dokonce stylové Caddy Beach? Všechny verze každopádně spojuje praktický interiér nebo výtečná ovladatelnost.

David Bureš
Diskuze (26)
20. 10. 2017 02:19
Lodgy
okrem ceny prednost lodgy su plnohodnotne sedadla v tretej rade, kde som si ja 196cm spojil kolena a zmestil som sa aj na vysku. Jedine auto v tejto kategorii s takymito sedadlami, do inych by som sa ani nenapratal
Avatar - Ozzman
19. 10. 2017 12:38
Re: Obtroublý titulek vládne...
:yes:
19. 10. 2017 08:28
Re: Obtroublý titulek vládne...
Nejde o škodovku, jde o perex. Ten je tradičně hloupý.
19. 10. 2017 08:17
Re: Obtroublý titulek vládne...
Tak vbieš, je to prúser, že Škoda žiadne MPV nemá. Určite by bolo najlepšie.
19. 10. 2017 07:16
Re: Nie sú najlepšie, len sa ich najviac predalo.
Opravdu tam mělo být "k"? Pokud by tam bylo jiné písmenko, tak by jsi tímto novotvarem odvozeným od sekundy přesně trefil pojmenování titulky článku ;-)