Peugeot 206 (1998-dosud) - Lví srdce

Peugeot 206 (1998-dosud) - Lví srdce

 
 

Úspěšný Peugeot 205, dostal v roce 1998 následníka, který se vyrábí a prodává dodnes. Ani po šesti letech zájem o malý Peugeot neklesá. Nejprodávanější auto Evropy posledních několika let se pomalu dostává také na trh aut z druhé ruky. V bazarech se moc neohřeje a hledáte-li v inzerátech musíte být velmi rychlí, protože o automobil, který je stále s minimálními změnami na trhu nových aut, je velký zájem.

Letitá dvěstěpětka dostala nástupce v roce 1998 a k nám přišla krátce před nástupem očekávané Fabie. Tyto dva modely spolu soupeří vlastně dodnes, i když z absolutních čísel prodejních statistik, to příliš zřejmé není. Fabie prodávané v desítkách tisíc kusů ročně následuje ve stejné třídě tento malý Peugeot (nejprodávanější dovážené auto v ČR), s několika tisíci prodanými kusy ročně. I z tohoto srovnání je vidět nelehká pozice konkurentů domácího výrobce.

Dvěstěšestka se zařadila do výrobního programu mezi nejmenší model 106 a tehdejšího reprezentanta nižší střední třídy 306, resp. dnešní Peugeot 307. Peugeotovská maska s výraznými trojúhelníkovými světlomety a velkým lvem uprostřed byla na malém modelu nově stylizována, sportovní výraz vozu dodal nárazník lakovaný v barvě karosérie s velkým, široce roztaženým otvorem přivádějící vzduch k chladiči. Jako typicky francouzský automobil do města, ani dvěstěšestka se neobejde bez černých ochranných pásů a lišt po exponovaném obvodu celého vozu. Boční silueta prozrazuje výborně obestavěný prostor. Čelní sklo začíná nezvykle vpředu, je neobvykle velké a značně skloněné, takže uvnitř auta má posádka spíše pocit prostoru jako v mikro-MPV. Dědictvím po předchůdci by se dal nazvat třetí trojúhelníkový sloupek, který zřejmě přispívá k tuhosti konstrukce, ale v praxi omezuje výhled z vozu směrem šikmo vzad. Grafika bočních oken se nemění ani v jedné z verzí hatchbacku. Ten třídveřový má boční dveře širší, aby se usnadnilo nastupování na zadní sedadla. Sexy záď dvěstěšestky učarovala nejen řidičům, ale také mnoha řidičkám. Do boků protažená koncová světla jsou výrazným designérským prvkem, ale zdaleka ne celá jejich plocha je využita pro zviditelnění auta za tmy. Originální je mlhovka, umístěná uprostřed zadního nárazníku. Značně skloněné zadní sklo se podílí na celkově dobrém dojmu z vozu, ale bohužel omezuje cestující na zadních sedadlech. Po otevření víka se nabízí 245 litrů základního zavazadlového prostoru, který má po sklopení zadních sedadel bezmála celý 1 m3.

Klasická motorová nabídka malých agregátů koncernu PSA dostala příležitost ukázat své kvality také v modelu 206. 16 ventilů bylo donedávna v této řadě určeno pouze pro sportovní silné verze, takže mnohem častěji potkáte modely s dvouventilovými motory 1.1 resp. 1.4 l. I základní 44 kilowattová hnací jednotka je pro městské a příměstské jízdy zcela dostatečná. Necelou tunu těžkou dvěstěšestku rozjede za 15,2 s, což je hodnota, o které se tehdejší základní motorizaci Fabie (1.4, 44 kW) mohlo jen zdát. Jedna-jednička při opatrné jízdě překvapí příznivou spotřebou kolem šesti litrů. Další volbou bude silnější motor 1.4 (55 kW), se kterým je sprint na stovku možný za 13,2 s a spotřeba se při běžné jízdě bude pohybovat jen lehce nad sedmilitrovou hranící (viz náš test). Silnější motory 1.6 (66 kW), 2.0 16 V (99 kW) nebo novější agregáty 1.4 16V (65 kW) a 1.6 16V (80 kW) budete potkávat zřejmě méně často. Posledním v řadě rychlých Peugeotů 206 je model RC, který má pod kapotou motor 2.0 16 V (130 kW).

Pro malý Peugeot jsou důležité vznětové motory. Vždyť 33% ze všech 4001 dvěstěšestek prodaných v roce 2002 a 36% z 4346 dvěstěšestek prodaných v roce 2003 v ČR byly poháněny s dieselem. To jsou ve třídě malých vozů nadprůměrné hodnoty. Na vysokém podílu dieselů se nejdříve podílel atmosférický motor 1.9 (51 kW) spolu s oblíbeným dieselem 2.0 HDi (66 kW), který dobře slouží u mnohem větších a těžších modelů koncernu PSA, takže v lehké dvěstěšestce je z něj „dieselový divoch“ (0-100 km/h za 12 s), který dovede jet úsporně (mimo město za 5 l/100 km, ve městě kolem 7 l/100 km). Teprve od roku 2002 je v nabídce maloobjemový diesel common-rail 1.4 HDi (50 kW), který přebírá úlohu nejúspornějšího modelu řady. Deklarovaná kombinovaná spotřeba 4,3 l /100 km není rozhodně mimo realitu, my jsme s tímto motorem ujeli v reálném městském provozu 100 kilometrů s 5,7 litry nafty.

Slabým místem, které je kritizováno nejen motoristickými novináři, ale také mnoha uživateli, je převodovka s delšími drahami, „gumovým“ chodem s většími vůlemi a hlučnějším průběhem řazení. Naopak chvála je slyšet na nezáludné jízdní vlastnosti tohoto velkosériově vyráběného automobilu.

Interiér malého auta poskytuje dostatek prostoru vpředu sedícím cestujícím, problém s nalezením vhodné pozice za volantem může nastat díky pouze výškově nastavitelnému volantu. Vzadu je to s místem horší, vyšší cestující budou omezováni svažující se střechou. To není problém u malého kombi 206 SW, které se však prodává až od září roku 2002, takže jich v bazarech asi mnoho nepotkáte. Jedno z mála malých kombi na trhu je elegantnější alternativou k Fabii Combi. Sportovně střižený kabát ale verzi SW ubral na praktičnosti, takže za druhou řadou sedadel najdete jen 313litrový kufr, který je možno zvětšit na 1136 litrů.

V minulém roce prošla dvěstěšestka lehkou modernizací. Na první pohled se inovovaná 206 pozná podle světlometů s čirou optikou, nový je design předního nárazníku s mřížkou chladiče (pro verzi Premium a sportovní verze navíc s chromovanou lištou), dále je nový zadní sportovnější nárazník (pro všechny verze v barvě karoserie). Vnější kliky dveří jsou nyní v barvě karoserie již od první verze výbavy Contact, nové jsou i zadní světlomety nebo chromovaný znak peugeotova lva, dominující zádi vozu. Zajímavým oživením interiéru je nabídka 3 barevných provedení (červenočerný, modrošedý a šedočerný), které jsou k dispozici již od základní výbavy Contact.

Malý Peugeot je třeba pochválit za výbornou pasivní bezpečnost. V testu Euro NCAP získal Peugeot 206 již v roce 2000 čtyři hvězdičky. Model 206 je malý automobil, který poskytuje komplexní ochranu pro dospělé cestující. Karosérie vozu zachovala po čelním nárazu dostatečný prostor pro přežití, dveře řidiče vykazovaly pouze minimální poškození. I vůz bez bočních airbagů je velice dobře odolný proti bočnímu nárazu s malým nebezpečím zranění.

Během necelých šesti let života modelu 206 se asi ještě nevyskytly všechny závady, které potkávají starší auta, ale vysoké počty dosud vyrobených vozů řady 206 a jejich rozšíření jsou dobrou prověrkou kvality. V Německu se na technických kontrolách vyskytovaly v posledních letech společné problémy spíše zřídka. Mezi častější příčiny vrásek majitelů Peugeotu 206 patří nesouměrný účinek zadní brzdy a jejich koroze, závady na předních světlometech a přetrvávajícím zdrojem problémů je převodovka. ADAC hlásí časté nedostatky na řídících jednotkách zážehových motorů (kritické jsou ročníky 1999 a 2000). V tabulkách TÜV najedeme Peugeot zatím v jediné – nejmladší – věkové kategorii a to na lehce podprůměrném 70. místě s 6,1% vadných vozů. Dvěstěšestka je ve společnosti Audi A6 a Mercedesu A, takže to rozhodně není žádná ostuda, vzhledem k cenové kategorii tohoto vozu.

Další informace o tomto voze najdete také na těchto odkazech:

Přednosti:

  • moderní vzhled exteriéru i interiéru
  • komfortní odpružení i při plném zatížení
  • dobré jízdní vlastnosti, přesné řízení
  • tuhá karosérie
  • široká nabídka motorů, úsporné diesely HDi

Nedostatky:

  • malý objem zavazadlového prostoru
  • málo místa na zadních sedadlech v oblasti hlavy
  • průměrné dílenské zpracování, nekvalitně působící plasty
  • nevhodné ovládání nastavení sklonu opěradel, nedostatečné boční vedení
  • horší výhled šikmo vpřed (přes silné A-sloupky) a vzad (díky silným C-sloupkům)

Nejčastější závady:

  • závady převodovek
  • problémy s řídícími jednotkami motorů (ročníky 1999 a 2000), imobilizérem
  • úniky oleje z převodovky/motoru
  • nesouměrný účinek zadních brzd
Spolupracujeme s TipCars.com
Nový boj o dividendu Unipetrolu, menšinoví akcionáři chtějí více než dvojnásobek Nový boj o dividendu Unipetrolu, menšinoví akcionáři chtějí více než dvojnásobek

Největší minoritní akcionář Unipetrolu, společnost…

Část cizinců v záchytném zařízení na Plzeňsku se vzbouřila Část cizinců v záchytném zařízení na Plzeňsku se vzbouřila

Část cizinců se dnes vzbouřila proti policii a…

Tripartita se nedohodla na růstu minimální mzdy, rozhodne vláda Tripartita se nedohodla na růstu minimální mzdy, rozhodne vláda

Tripartita se dnes nedohodla na zvýšení minimální mzdy…

Zeman je na tom špatně, možná nebude kandidovat, říká diplomat Kolář Zeman je na tom špatně, možná nebude kandidovat, říká diplomat Kolář

Ohlášená opětovná kandidatura prezidenta Miloše Zemana…

 

Štítky Peugeot Malé vozy

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání... 10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání...

Trvalé teploty nad dvacet stupňů vybízejí ke stažení…

 




Ojetý Peugeot 206: Ženy jej chtějí Ojetý Peugeot 206: Ženy jej chtějí

Líbivé tvary automobilů Peugeot si oblíbila řada řidičů a…

Francouzi k utopení auta povodně nepotřebují Francouzi k utopení auta povodně nepotřebují

Že dovádět na šotolině na náspu jezera není úplně…

 



 
Zetor Wolfdog dokazuje, že výrobce traktorů míří i mezi armádní techniku

Zetor Wolfdog dokazuje, že výrobce traktorů míří i mezi armádní techniku

Dnes 14:52

Model vnitřního uspořádání vyvíjeného pásového vojenského vozidla bude Zetor prezentovat na Mezinárodním veletrhu obranné a bezpečnostní techniky IDET v Brně.




Blesk.cz

Umí se váš tablet změnit na robota? Xiaomi Mi Pad 2 Transformer ano!

Umí se váš tablet změnit na robota? Xiaomi Mi Pad 2…

Není to tablet, jen tak na první pohled vypadá. Ne, nefunguje. Zato se umí přetransformovat v robota (přesněji:…

Tropy v Česku v úterý vystřídají bouřky a přijdou i kroupy. Sledujte radar

Tropy v Česku v úterý vystřídají bouřky a přijdou i…

Začátkem týdne se budou teploty stále držet na tropických třicítkách. Z úterka na středu však přijde ochlazení,…

 

iSport.cz

Vukadinovič jde do Sparty! Je to správná volba, řekl po přestupu

Vukadinovič jde do Sparty! Je to správná volba, řekl…

Den po potvrzení nového trenéra Andrey Stramaccioniho hlásí Sparta také první posilu pro další sezonu. Ze Zlína…

Uhrin: Slavia musí posílit, Petržela i Limberský stále patří k nejlepším

Uhrin: Slavia musí posílit, Petržela i Limberský…

Oba kluby v minulosti trénoval, ve Slavii se podílel na výstavbě mužstva, které v sobotu oslavilo ligový titul.…

 

Reflex.cz

Královna Alžběta sleduje seriál o sobě samotné. Je nadšená

Královna Alžběta sleduje seriál o sobě samotné. Je nadšená

Zdroj blízký Buckinghamskému paláci vypustil do světa informaci, že britská panovnice zhlédla na popud svých…

Zemanova kandidatura v ohrožení? Je na tom hodně špatně, říká bývalý velvyslanec

Zemanova kandidatura v ohrožení? Je na tom hodně…

Ohlášená opětovná kandidatura prezidenta Miloše Zemana podle bývalého velvyslance Petra Koláře stále není hotová…