Peugeot 206 (1998-dosud) - Lví srdce

Peugeot 206 (1998-dosud) - Lví srdce

 
 

Úspěšný Peugeot 205, dostal v roce 1998 následníka, který se vyrábí a prodává dodnes. Ani po šesti letech zájem o malý Peugeot neklesá. Nejprodávanější auto Evropy posledních několika let se pomalu dostává také na trh aut z druhé ruky. V bazarech se moc neohřeje a hledáte-li v inzerátech musíte být velmi rychlí, protože o automobil, který je stále s minimálními změnami na trhu nových aut, je velký zájem.

Letitá dvěstěpětka dostala nástupce v roce 1998 a k nám přišla krátce před nástupem očekávané Fabie. Tyto dva modely spolu soupeří vlastně dodnes, i když z absolutních čísel prodejních statistik, to příliš zřejmé není. Fabie prodávané v desítkách tisíc kusů ročně následuje ve stejné třídě tento malý Peugeot (nejprodávanější dovážené auto v ČR), s několika tisíci prodanými kusy ročně. I z tohoto srovnání je vidět nelehká pozice konkurentů domácího výrobce.

Dvěstěšestka se zařadila do výrobního programu mezi nejmenší model 106 a tehdejšího reprezentanta nižší střední třídy 306, resp. dnešní Peugeot 307. Peugeotovská maska s výraznými trojúhelníkovými světlomety a velkým lvem uprostřed byla na malém modelu nově stylizována, sportovní výraz vozu dodal nárazník lakovaný v barvě karosérie s velkým, široce roztaženým otvorem přivádějící vzduch k chladiči. Jako typicky francouzský automobil do města, ani dvěstěšestka se neobejde bez černých ochranných pásů a lišt po exponovaném obvodu celého vozu. Boční silueta prozrazuje výborně obestavěný prostor. Čelní sklo začíná nezvykle vpředu, je neobvykle velké a značně skloněné, takže uvnitř auta má posádka spíše pocit prostoru jako v mikro-MPV. Dědictvím po předchůdci by se dal nazvat třetí trojúhelníkový sloupek, který zřejmě přispívá k tuhosti konstrukce, ale v praxi omezuje výhled z vozu směrem šikmo vzad. Grafika bočních oken se nemění ani v jedné z verzí hatchbacku. Ten třídveřový má boční dveře širší, aby se usnadnilo nastupování na zadní sedadla. Sexy záď dvěstěšestky učarovala nejen řidičům, ale také mnoha řidičkám. Do boků protažená koncová světla jsou výrazným designérským prvkem, ale zdaleka ne celá jejich plocha je využita pro zviditelnění auta za tmy. Originální je mlhovka, umístěná uprostřed zadního nárazníku. Značně skloněné zadní sklo se podílí na celkově dobrém dojmu z vozu, ale bohužel omezuje cestující na zadních sedadlech. Po otevření víka se nabízí 245 litrů základního zavazadlového prostoru, který má po sklopení zadních sedadel bezmála celý 1 m3.

Klasická motorová nabídka malých agregátů koncernu PSA dostala příležitost ukázat své kvality také v modelu 206. 16 ventilů bylo donedávna v této řadě určeno pouze pro sportovní silné verze, takže mnohem častěji potkáte modely s dvouventilovými motory 1.1 resp. 1.4 l. I základní 44 kilowattová hnací jednotka je pro městské a příměstské jízdy zcela dostatečná. Necelou tunu těžkou dvěstěšestku rozjede za 15,2 s, což je hodnota, o které se tehdejší základní motorizaci Fabie (1.4, 44 kW) mohlo jen zdát. Jedna-jednička při opatrné jízdě překvapí příznivou spotřebou kolem šesti litrů. Další volbou bude silnější motor 1.4 (55 kW), se kterým je sprint na stovku možný za 13,2 s a spotřeba se při běžné jízdě bude pohybovat jen lehce nad sedmilitrovou hranící (viz náš test). Silnější motory 1.6 (66 kW), 2.0 16 V (99 kW) nebo novější agregáty 1.4 16V (65 kW) a 1.6 16V (80 kW) budete potkávat zřejmě méně často. Posledním v řadě rychlých Peugeotů 206 je model RC, který má pod kapotou motor 2.0 16 V (130 kW).

Pro malý Peugeot jsou důležité vznětové motory. Vždyť 33% ze všech 4001 dvěstěšestek prodaných v roce 2002 a 36% z 4346 dvěstěšestek prodaných v roce 2003 v ČR byly poháněny s dieselem. To jsou ve třídě malých vozů nadprůměrné hodnoty. Na vysokém podílu dieselů se nejdříve podílel atmosférický motor 1.9 (51 kW) spolu s oblíbeným dieselem 2.0 HDi (66 kW), který dobře slouží u mnohem větších a těžších modelů koncernu PSA, takže v lehké dvěstěšestce je z něj „dieselový divoch“ (0-100 km/h za 12 s), který dovede jet úsporně (mimo město za 5 l/100 km, ve městě kolem 7 l/100 km). Teprve od roku 2002 je v nabídce maloobjemový diesel common-rail 1.4 HDi (50 kW), který přebírá úlohu nejúspornějšího modelu řady. Deklarovaná kombinovaná spotřeba 4,3 l /100 km není rozhodně mimo realitu, my jsme s tímto motorem ujeli v reálném městském provozu 100 kilometrů s 5,7 litry nafty.

Slabým místem, které je kritizováno nejen motoristickými novináři, ale také mnoha uživateli, je převodovka s delšími drahami, „gumovým“ chodem s většími vůlemi a hlučnějším průběhem řazení. Naopak chvála je slyšet na nezáludné jízdní vlastnosti tohoto velkosériově vyráběného automobilu.

Interiér malého auta poskytuje dostatek prostoru vpředu sedícím cestujícím, problém s nalezením vhodné pozice za volantem může nastat díky pouze výškově nastavitelnému volantu. Vzadu je to s místem horší, vyšší cestující budou omezováni svažující se střechou. To není problém u malého kombi 206 SW, které se však prodává až od září roku 2002, takže jich v bazarech asi mnoho nepotkáte. Jedno z mála malých kombi na trhu je elegantnější alternativou k Fabii Combi. Sportovně střižený kabát ale verzi SW ubral na praktičnosti, takže za druhou řadou sedadel najdete jen 313litrový kufr, který je možno zvětšit na 1136 litrů.

V minulém roce prošla dvěstěšestka lehkou modernizací. Na první pohled se inovovaná 206 pozná podle světlometů s čirou optikou, nový je design předního nárazníku s mřížkou chladiče (pro verzi Premium a sportovní verze navíc s chromovanou lištou), dále je nový zadní sportovnější nárazník (pro všechny verze v barvě karoserie). Vnější kliky dveří jsou nyní v barvě karoserie již od první verze výbavy Contact, nové jsou i zadní světlomety nebo chromovaný znak peugeotova lva, dominující zádi vozu. Zajímavým oživením interiéru je nabídka 3 barevných provedení (červenočerný, modrošedý a šedočerný), které jsou k dispozici již od základní výbavy Contact.

Malý Peugeot je třeba pochválit za výbornou pasivní bezpečnost. V testu Euro NCAP získal Peugeot 206 již v roce 2000 čtyři hvězdičky. Model 206 je malý automobil, který poskytuje komplexní ochranu pro dospělé cestující. Karosérie vozu zachovala po čelním nárazu dostatečný prostor pro přežití, dveře řidiče vykazovaly pouze minimální poškození. I vůz bez bočních airbagů je velice dobře odolný proti bočnímu nárazu s malým nebezpečím zranění.

Během necelých šesti let života modelu 206 se asi ještě nevyskytly všechny závady, které potkávají starší auta, ale vysoké počty dosud vyrobených vozů řady 206 a jejich rozšíření jsou dobrou prověrkou kvality. V Německu se na technických kontrolách vyskytovaly v posledních letech společné problémy spíše zřídka. Mezi častější příčiny vrásek majitelů Peugeotu 206 patří nesouměrný účinek zadní brzdy a jejich koroze, závady na předních světlometech a přetrvávajícím zdrojem problémů je převodovka. ADAC hlásí časté nedostatky na řídících jednotkách zážehových motorů (kritické jsou ročníky 1999 a 2000). V tabulkách TÜV najedeme Peugeot zatím v jediné – nejmladší – věkové kategorii a to na lehce podprůměrném 70. místě s 6,1% vadných vozů. Dvěstěšestka je ve společnosti Audi A6 a Mercedesu A, takže to rozhodně není žádná ostuda, vzhledem k cenové kategorii tohoto vozu.

Další informace o tomto voze najdete také na těchto odkazech:

Přednosti:

  • moderní vzhled exteriéru i interiéru
  • komfortní odpružení i při plném zatížení
  • dobré jízdní vlastnosti, přesné řízení
  • tuhá karosérie
  • široká nabídka motorů, úsporné diesely HDi

Nedostatky:

  • malý objem zavazadlového prostoru
  • málo místa na zadních sedadlech v oblasti hlavy
  • průměrné dílenské zpracování, nekvalitně působící plasty
  • nevhodné ovládání nastavení sklonu opěradel, nedostatečné boční vedení
  • horší výhled šikmo vpřed (přes silné A-sloupky) a vzad (díky silným C-sloupkům)

Nejčastější závady:

  • závady převodovek
  • problémy s řídícími jednotkami motorů (ročníky 1999 a 2000), imobilizérem
  • úniky oleje z převodovky/motoru
  • nesouměrný účinek zadních brzd
Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Martina Čabana: Když prezident poradí Glosa Martina Čabana: Když prezident poradí

Včerejší schůzka v Lánech, kde ministr financí Pilný…

Letiště Praha míří k rekordu, v pololetí přibyla pětina cestujících Letiště Praha míří k rekordu, v pololetí přibyla pětina cestujících

Letošní rok je pro Letiště Praha co do počtu cestujících…

Export vojenského materiálu letos překročí 20 miliard korun, odhaduje asociace Export vojenského materiálu letos překročí 20 miliard korun, odhaduje asociace

Export vojenského materiálu letos překročí 20 miliard…

 

Štítky Peugeot Malé vozy

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

 



Ojetý Peugeot 206: Ženy jej chtějí Ojetý Peugeot 206: Ženy jej chtějí

Líbivé tvary automobilů Peugeot si oblíbila řada řidičů a…

Francouzi k utopení auta povodně nepotřebují Francouzi k utopení auta povodně nepotřebují

Že dovádět na šotolině na náspu jezera není úplně…

 



 
Audi RS 5 – Sterilní vlk v rouše žabím

TEST: Audi RS 5 – Sterilní vlk v rouše žabím

Dnes 10:51

Na český trh přijíždí nová generace Audi RS 5. Je hodně rychlá a hodně zelená! Dokáže však také pobavit?




Blesk.cz

Táta z filmu Sám doma zemřel pouze šest měsíců po svém synovi!

Táta z filmu Sám doma zemřel pouze šest měsíců po…

Rodinná tragédie! Hvězda snímku Sám doma byla nalezena mrtvá v sobotu v hotelovém pokoji. John Heard (†72),…

Kontroloři cupují ministerstvo průmyslu. Mělo v účetnictví chyby za 25 miliard

Kontroloři cupují ministerstvo průmyslu. Mělo v…

Chyby za desítky miliard korun mělo ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) v účetnictví a výkazu pro hodnocení…

 

iSport.cz

Legenda Phelps vyzval v moři

Legenda Phelps vyzval v moři "žraloka". Jak těsný…

Fenomenální plavec Michael Phelps našel přemožitele: držitel 23 zlatých olympijských medailí se musel v souboji…

Účet za posily Sparty, Slavie a Plzně: 580 milionů! Kdo bere nejvíc?

Účet za posily Sparty, Slavie a Plzně: 580 milionů!…

Pět set osmdesát milionů korun, to je podle analýzy deníku Sport zatímní účet za letní posilování Sparty, Slavie…

 

Reflex.cz

Slavný cyklistický závod řeší, zda smí hostesky políbit vítěze na tváře. Prý je to sexistické

Slavný cyklistický závod řeší, zda smí hostesky…

Pokud Evropu nezničí někdo jiný, zničí se nesmyslnými spory sama. Důkazem toho je debata, kterou oficiálně vedou…

Venezuelský prezident Maduro pohrozil vězením soudcům, které jmenoval opoziční parlament

Venezuelský prezident Maduro pohrozil vězením…

Venezuelský prezident Nicolás Maduro pohrozil všem soudcům, které jmenoval v pátek opozicí ovládaný parlament,…