Peugeot 206 (1998-dosud) - Lví srdce

Peugeot 206 (1998-dosud) - Lví srdce

 
 

Úspěšný Peugeot 205, dostal v roce 1998 následníka, který se vyrábí a prodává dodnes. Ani po šesti letech zájem o malý Peugeot neklesá. Nejprodávanější auto Evropy posledních několika let se pomalu dostává také na trh aut z druhé ruky. V bazarech se moc neohřeje a hledáte-li v inzerátech musíte být velmi rychlí, protože o automobil, který je stále s minimálními změnami na trhu nových aut, je velký zájem.

Letitá dvěstěpětka dostala nástupce v roce 1998 a k nám přišla krátce před nástupem očekávané Fabie. Tyto dva modely spolu soupeří vlastně dodnes, i když z absolutních čísel prodejních statistik, to příliš zřejmé není. Fabie prodávané v desítkách tisíc kusů ročně následuje ve stejné třídě tento malý Peugeot (nejprodávanější dovážené auto v ČR), s několika tisíci prodanými kusy ročně. I z tohoto srovnání je vidět nelehká pozice konkurentů domácího výrobce.

Dvěstěšestka se zařadila do výrobního programu mezi nejmenší model 106 a tehdejšího reprezentanta nižší střední třídy 306, resp. dnešní Peugeot 307. Peugeotovská maska s výraznými trojúhelníkovými světlomety a velkým lvem uprostřed byla na malém modelu nově stylizována, sportovní výraz vozu dodal nárazník lakovaný v barvě karosérie s velkým, široce roztaženým otvorem přivádějící vzduch k chladiči. Jako typicky francouzský automobil do města, ani dvěstěšestka se neobejde bez černých ochranných pásů a lišt po exponovaném obvodu celého vozu. Boční silueta prozrazuje výborně obestavěný prostor. Čelní sklo začíná nezvykle vpředu, je neobvykle velké a značně skloněné, takže uvnitř auta má posádka spíše pocit prostoru jako v mikro-MPV. Dědictvím po předchůdci by se dal nazvat třetí trojúhelníkový sloupek, který zřejmě přispívá k tuhosti konstrukce, ale v praxi omezuje výhled z vozu směrem šikmo vzad. Grafika bočních oken se nemění ani v jedné z verzí hatchbacku. Ten třídveřový má boční dveře širší, aby se usnadnilo nastupování na zadní sedadla. Sexy záď dvěstěšestky učarovala nejen řidičům, ale také mnoha řidičkám. Do boků protažená koncová světla jsou výrazným designérským prvkem, ale zdaleka ne celá jejich plocha je využita pro zviditelnění auta za tmy. Originální je mlhovka, umístěná uprostřed zadního nárazníku. Značně skloněné zadní sklo se podílí na celkově dobrém dojmu z vozu, ale bohužel omezuje cestující na zadních sedadlech. Po otevření víka se nabízí 245 litrů základního zavazadlového prostoru, který má po sklopení zadních sedadel bezmála celý 1 m3.

Klasická motorová nabídka malých agregátů koncernu PSA dostala příležitost ukázat své kvality také v modelu 206. 16 ventilů bylo donedávna v této řadě určeno pouze pro sportovní silné verze, takže mnohem častěji potkáte modely s dvouventilovými motory 1.1 resp. 1.4 l. I základní 44 kilowattová hnací jednotka je pro městské a příměstské jízdy zcela dostatečná. Necelou tunu těžkou dvěstěšestku rozjede za 15,2 s, což je hodnota, o které se tehdejší základní motorizaci Fabie (1.4, 44 kW) mohlo jen zdát. Jedna-jednička při opatrné jízdě překvapí příznivou spotřebou kolem šesti litrů. Další volbou bude silnější motor 1.4 (55 kW), se kterým je sprint na stovku možný za 13,2 s a spotřeba se při běžné jízdě bude pohybovat jen lehce nad sedmilitrovou hranící (viz náš test). Silnější motory 1.6 (66 kW), 2.0 16 V (99 kW) nebo novější agregáty 1.4 16V (65 kW) a 1.6 16V (80 kW) budete potkávat zřejmě méně často. Posledním v řadě rychlých Peugeotů 206 je model RC, který má pod kapotou motor 2.0 16 V (130 kW).

Pro malý Peugeot jsou důležité vznětové motory. Vždyť 33% ze všech 4001 dvěstěšestek prodaných v roce 2002 a 36% z 4346 dvěstěšestek prodaných v roce 2003 v ČR byly poháněny s dieselem. To jsou ve třídě malých vozů nadprůměrné hodnoty. Na vysokém podílu dieselů se nejdříve podílel atmosférický motor 1.9 (51 kW) spolu s oblíbeným dieselem 2.0 HDi (66 kW), který dobře slouží u mnohem větších a těžších modelů koncernu PSA, takže v lehké dvěstěšestce je z něj „dieselový divoch“ (0-100 km/h za 12 s), který dovede jet úsporně (mimo město za 5 l/100 km, ve městě kolem 7 l/100 km). Teprve od roku 2002 je v nabídce maloobjemový diesel common-rail 1.4 HDi (50 kW), který přebírá úlohu nejúspornějšího modelu řady. Deklarovaná kombinovaná spotřeba 4,3 l /100 km není rozhodně mimo realitu, my jsme s tímto motorem ujeli v reálném městském provozu 100 kilometrů s 5,7 litry nafty.

Slabým místem, které je kritizováno nejen motoristickými novináři, ale také mnoha uživateli, je převodovka s delšími drahami, „gumovým“ chodem s většími vůlemi a hlučnějším průběhem řazení. Naopak chvála je slyšet na nezáludné jízdní vlastnosti tohoto velkosériově vyráběného automobilu.

Interiér malého auta poskytuje dostatek prostoru vpředu sedícím cestujícím, problém s nalezením vhodné pozice za volantem může nastat díky pouze výškově nastavitelnému volantu. Vzadu je to s místem horší, vyšší cestující budou omezováni svažující se střechou. To není problém u malého kombi 206 SW, které se však prodává až od září roku 2002, takže jich v bazarech asi mnoho nepotkáte. Jedno z mála malých kombi na trhu je elegantnější alternativou k Fabii Combi. Sportovně střižený kabát ale verzi SW ubral na praktičnosti, takže za druhou řadou sedadel najdete jen 313litrový kufr, který je možno zvětšit na 1136 litrů.

V minulém roce prošla dvěstěšestka lehkou modernizací. Na první pohled se inovovaná 206 pozná podle světlometů s čirou optikou, nový je design předního nárazníku s mřížkou chladiče (pro verzi Premium a sportovní verze navíc s chromovanou lištou), dále je nový zadní sportovnější nárazník (pro všechny verze v barvě karoserie). Vnější kliky dveří jsou nyní v barvě karoserie již od první verze výbavy Contact, nové jsou i zadní světlomety nebo chromovaný znak peugeotova lva, dominující zádi vozu. Zajímavým oživením interiéru je nabídka 3 barevných provedení (červenočerný, modrošedý a šedočerný), které jsou k dispozici již od základní výbavy Contact.

Malý Peugeot je třeba pochválit za výbornou pasivní bezpečnost. V testu Euro NCAP získal Peugeot 206 již v roce 2000 čtyři hvězdičky. Model 206 je malý automobil, který poskytuje komplexní ochranu pro dospělé cestující. Karosérie vozu zachovala po čelním nárazu dostatečný prostor pro přežití, dveře řidiče vykazovaly pouze minimální poškození. I vůz bez bočních airbagů je velice dobře odolný proti bočnímu nárazu s malým nebezpečím zranění.

Během necelých šesti let života modelu 206 se asi ještě nevyskytly všechny závady, které potkávají starší auta, ale vysoké počty dosud vyrobených vozů řady 206 a jejich rozšíření jsou dobrou prověrkou kvality. V Německu se na technických kontrolách vyskytovaly v posledních letech společné problémy spíše zřídka. Mezi častější příčiny vrásek majitelů Peugeotu 206 patří nesouměrný účinek zadní brzdy a jejich koroze, závady na předních světlometech a přetrvávajícím zdrojem problémů je převodovka. ADAC hlásí časté nedostatky na řídících jednotkách zážehových motorů (kritické jsou ročníky 1999 a 2000). V tabulkách TÜV najedeme Peugeot zatím v jediné – nejmladší – věkové kategorii a to na lehce podprůměrném 70. místě s 6,1% vadných vozů. Dvěstěšestka je ve společnosti Audi A6 a Mercedesu A, takže to rozhodně není žádná ostuda, vzhledem k cenové kategorii tohoto vozu.

Další informace o tomto voze najdete také na těchto odkazech:

Přednosti:

  • moderní vzhled exteriéru i interiéru
  • komfortní odpružení i při plném zatížení
  • dobré jízdní vlastnosti, přesné řízení
  • tuhá karosérie
  • široká nabídka motorů, úsporné diesely HDi

Nedostatky:

  • malý objem zavazadlového prostoru
  • málo místa na zadních sedadlech v oblasti hlavy
  • průměrné dílenské zpracování, nekvalitně působící plasty
  • nevhodné ovládání nastavení sklonu opěradel, nedostatečné boční vedení
  • horší výhled šikmo vpřed (přes silné A-sloupky) a vzad (díky silným C-sloupkům)

Nejčastější závady:

  • závady převodovek
  • problémy s řídícími jednotkami motorů (ročníky 1999 a 2000), imobilizérem
  • úniky oleje z převodovky/motoru
  • nesouměrný účinek zadních brzd
Spolupracujeme s TipCars.com
Byty v Mostě jsou skoro nejlevnější v zemi. Seriál může cenu ještě srazit, tvrdí makléřka Byty v Mostě jsou skoro nejlevnější v zemi. Seriál může cenu ještě srazit, tvrdí makléřka

Možnost bydlet jako seriálové hvězdy zřejmě nikdy nebyla…

General Motors představuje svůj nový model. Na evropské trhy posílá elektrokolo General Motors představuje svůj nový model. Na evropské trhy posílá elektrokolo

Americká společnost General Motors se přidává k dalším…

Merkelová: Vypovězení smlouvy o likvidaci raket? Pro Evropu to je velmi špatná zpráva Merkelová: Vypovězení smlouvy o likvidaci raket? Pro Evropu to je velmi špatná zpráva

Vypovězení smlouvy o likvidaci raket krátkého a středního…

Unie chce úspornější kamiony, pomoci by měl nový vzhled Unie chce úspornější kamiony, pomoci by měl nový vzhled

Rumunské předsednictví Evropské unie posvětilo návrh…

 

Štítky Peugeot Malé vozy

 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda…

Jmenuje se Vandal One, má 340 koní a jde po krku okruhovým hračkám Jmenuje se Vandal One, má 340 koní a jde po krku okruhovým hračkám

„Dáme motor z Hondy Civic Type R do auta, co váží jen…

 



Peugeot 206: Lvíček oslavil dvacetiny a pořád se vyrábí Peugeot 206: Lvíček oslavil dvacetiny a pořád se vyrábí

Čas letí, Peugeot 206 má letos kulatiny. Sjíždí z pásů už…

Ojetý Peugeot 206: Ženy jej chtějí Ojetý Peugeot 206: Ženy jej chtějí

Líbivé tvary automobilů Peugeot si oblíbila řada řidičů a…

 



 
Jak se žije autojeřábníkovi: Občas jde o život

Jak se žije autojeřábníkovi: Občas jde o život

Dnes 11:33

Asistoval při natáčení hollywoodských hvězd, nejvíc si užívá práci v centru Prahy a nedávno málem přišel o život. To je pětatřicetiletý autojeřábník Jindřich Tomeček.




Blesk.cz

Zemřel nejslavnější filmový Hitler. Švýcarskému herci Bruno Ganzovi bylo 77 let

Zemřel nejslavnější filmový Hitler. Švýcarskému…

Ve věku 77 let zemřel v Curychu švýcarský filmový a divadelní herec Bruno Ganz, informovala dnes agentura DPA s…

Módní téma týdne: Matrix jménem Grammy

Módní téma týdne: Matrix jménem Grammy

Nejvýznamnější hudební ceny zvané Grammy, jež se ve Staples Center v americkém Los Angeles v rámci již…

 

iSport.cz

Kubiš: Tygři? Nejhorší mančaft. Dvě tyčky v Liberci počítáme jako gól

Kubiš: Tygři? Nejhorší mančaft. Dvě tyčky v Liberci…

Pro Zlín jsou Bílí Tygři jeden z nejneoblíbenějších soupeřů. Pod Ještědem prohráli Berani až do pátečního duelu…

SE SIMONOU: Pět zemí a návrat. Vacka okouzlil Izrael, vzpomněl si i na Spartu

SE SIMONOU: Pět zemí a návrat. Vacka okouzlil…

Ve své kariéře už prošel záložník Kamil Vacek (31) mnoha kluby. Hrál v Česku, Německu, Itálii, Polsku, Dánsku,…

 

Reflex.cz

Šimek + Grossmann: Málo známé pozadí zrodu populární dvojice. Co za tím stálo?

Šimek + Grossmann: Málo známé pozadí zrodu populární…

Přesně před 15 lety, 16. února 2004, zemřel Miloslav Šimek, polovina nezapomenutelné dvojce, kterou tvořil s…

Opatrně s vidlemi! Krvavé sovětské plakáty o bezpečnosti práce

Opatrně s vidlemi! Krvavé sovětské plakáty o…

Překotná industrializace Sovětského svazu tu a tam drhla. Dělníky bylo proto zapotřebí dostatečně expresivně…