Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Premiéra nového Volkswagenu Golf se odsouvá. Můžou za to technické potíže

David Bureš
Diskuze (53)
Osmá generace Volkswagenu Golf se měla začít prodávat ještě letos, nakonec se však prodeje spustí až v roce 2020. Posune se kvůli tomu i příchod sourozenců?

Volkswagen pro druhou polovinu roku chystá premiéru dvou důležitých novinek, kompaktního elektromobilu ID., prvního zástupce nové rodiny elektřinou poháněných modelů, a osmé generace svého nejprodávanějšího modelu, Golfu. Premiéru druhého z nich však výrobce musel posunout.

Automobilka posunutí premiéry nového Golfu sice přiznává, důvody tohoto kroku ale oficiální místa tají. Z kuloárů nicméně vyplývá, že vývoj zbrzdily technické potíže. Nový Golf má totiž vsadit na novou generaci konektivity, aby se vyrovnal Mercedesu A, a právě s ní prý vývojáři řeší problémy, které výrobce přinutily příchod auta přesunout na pozdější termín.

„Myslíme si, že bude lepší přijít s plnou ofenzivou až na začátku příštího roku,“ tvrdí šéf prodejů a marketingu Volkswagenu Jürgen Stackmann s tím, že kolem Vánoc jsou prodeje nových aut slabé, a tak nemá smysl přijít v takovém čase s tak důležitou novinkou, jakou je nová generace Golfu.

Video se připravuje ...

Kvůli technickým potížím nového Golfu se neposune jen zahájení jeho prodeje, ale také samotná premiéra. Automobil se podle původních plánů měl veřejnosti představit na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, nakonec ale jeho premiéra proběhne až o pár týdnů později, na speciální akci. „Díky samostatné premiéře Golf VIII dostane exkluzivitu, jakou si zaslouží,“ říká Stackmann.

Hlavní pozornost tak na domácím frankfurtském autosalonu Volkswagen soustředí na kompaktní elektromobil ID., který si tak datum premiéry prohodí s Golfem. Podle původních plánů měl být oficiálně odhalen až po Golfu VIII.

Změna data premiéry nového Golfu přitom podle zákulisních zpráv může ovlivnit i další novinky koncernových značek. Na druhou polovinu roku totiž i další členové VW Group chystají své kompaktní novinky, využívající stejnou platformu jako nový Golf. V plánu je nové Audi A3, Seat Leon i Škoda Octavia, které kvůli hierarchii koncernu patrně budou debutovat až po osmičkovém Golfu. Kvůli změnám u Volkswagenu by tak mohla být posunuta i jejich premiéra, možná až na začátek roku 2020.

Z Mladé Boleslavi však zatím stále zaznívají zprávy, že se čtvrtá generace Škody Octavia představí ještě před koncem letošního roku, zřejmě na speciální akci, podobně jako loni Scala debutující v izraelském Tel Avivu. Nová Octavia by se měla prezentovat jako kombík i liftback, sériová výroba a prodej Octavie Combi však má podle zákulisních informací odstartovat dříve.

David Bureš
Diskuze (53)

Doporučujeme

15. 3. 2019 08:56
Re: Dnešní auta
Ano, není nad to, když vidím auto ve kterém je multimediální systém za 100 klacků a týpek má telefon u ucha.
15. 3. 2019 08:55
Re: Dnešní auta
Přesně, byly minimálně 3 generace i tady v ČR, já měl tu 2. Motor byl dokonalý a dalo se jezdit mezi 8 a 9 litry. Navíc to bylo poměrně spolehlivé auto, jen ve 250.000 odešly synchrony mezi 2 a 3., což už bylo na velkou investici.
15. 3. 2019 08:48
Re: Dnešní auta
Tak zrovna Superb by si o přesnosti v zatáčkách mohl nechat zdát... a to i s DCC
15. 3. 2019 08:47
Re: Dnešní auta
Bohužel je to tak. A když se chceš bavit, něco to stojí
Avatar - Roland Von Wagen
15. 3. 2019 08:16
Tak určitě.
A nebo chtějí prvně uvést I.D., aby si jej koupilo pár zákazníků místo golfa. Protože u něj je neúspěch nepravděpodobný.