Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Stelvio i Giulia dostaly speciální edici GT Junior, inspiraci čerpá z šedesátých let

Ondřej Mára
Diskuze (21)

Novinky vzdávají hold jednomu z dostupnějších kupé, které italská automobilka prodávala v šedesátých a sedmdesátých letech.

Současná nabídka automobilky Alfa Romeo sice není moc bohatá, čekání na rozšíření o třetí model, kterým bude zřejmě až v příštím roce prodávané Tonale, však Italové vyplňují alespoň představováním různých speciálních edicí. V minulosti jsme se tak dočkali například modelů GTA/GTAm nebo 6C Villa d’Este, nyní pak přijíždí limitka s označením GT Junior.

Inspirací nové limitované edici se stala Alfa Romeo 1300 Junior, jedno z dostupnějších kupé v nabídce značky, které dostalo karoserii Bertone, pod kapotou mělo 89 koní a na trhu se objevovalo mezi lety 1965 až 1977. A co má vlastně stylové retro-sportovní kupé společného s moderním sedanem a SUV?

Tím nejvýraznějším je samozřejmě okrová barva, v moderním pojetí připomínající spíše zlatou, která je dědictvím doby a objevila se také na unikátním modelu Giulia Quadrifoglio, prezentovaném před lety na Milli Miglia. Stelvio navíc dostalo prošívaná loga GT Junior na opěrky hlavy a zajímavým detailem je i silueta sportovního vozu na palubní desce.

Základem pro novou limitovanou edici se staly modely ve sportovní verzi Veloce, pod jejichž kapotou může být umístěn 2,0litrový benzínový čtyřválec o výkonu 280 koní i 2,2litrový diesel o výkonu 210 koní. O přenos výkonu se pak stará osmistupňový automat.

Video se připravuje ...

Italská automobilka navíc připomíná, že výkon je přenášen přes karbonový kardan a nechybí pohon všech kol Q4. Benzínová Giulia však může být vybavena pouze pohonem zadní nápravy. Stelvio přitom standardně stojí na 21“ kolech, zatímco Giulia na 19“ litých kolech.

Kromě nové barvy a pár zajímavých detailů je součástí nové verze také bohatá standardní výbava, obsahující kromě velkých litých kol také například elektricky otvírané páté dveře, přední parkovací senzory, LED mlhové světlomety, hliníkové pedály, pádla řazení na volantu a mnoho dalšího.

Ondřej Mára
Diskuze (21)

Doporučujeme

15. 10. 2021 10:04
Výrobou stále nových omezených sérií...
Giulie a Stelvia se speciálními odstíny laku a výšivkami na sedadlech si Alfa své prodejní výsledky rozhodně moc nepolepší. K tomu by těmto autům musela v prvé řadě dopřát benzinový dvoulitr s manuálem a Giulii verzi Sportwagon. A nějaký povedený facelift přídě by už taky neuškodil!
Avatar - speedfred
14. 10. 2021 22:53
Re: Re: Re: Re: Uz umoznili vypnut stabilizaciu konecne ?
Ono aj v QV ti občas do toho zakafre elektronika (race mód) takže ja ti neviem. Tie autá sú už moc komplikované.
A radšej by som mechanický samosvor ako elektronikou riadený.
Avatar - CommonUser
14. 10. 2021 16:37
Re: Stelvio vypadá jak ocucaný bombón,
Presne tak, ano je tam aj BOSCH a Conti mizernej kvality.
Nejake tie chyby z CANu - kontrolka motora, popr. motor za chodu zhasne, vyfrca baterku za relativne kratku dobu, nefunkcne casti ako tempomat, klima atd.
To je tak, ked niekto mrsi K-Matrix, serka na ghosting, a kvalitu obecne v LSCANe.
Dual ECU v Quadrofolio tomu pridava punc - pizze z pece.

https://www.alfa-romeo-portal.com/…77-totalausfall/
https://www.alfisti.net/alfa-forum/showthread.php?t=1291
https://youtu.be/_TuzbhHDbTI?t=348
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…

Ved Alfa "predava" jak diva svina ... podobne aj Maseratti. Nejaky cas ohurili aspon Cinu, ale aj to uz je minulost. A to hovorim o pred-kovidvej dobe.

Vzhladom k predajnym cislam, je pocetnost tych vad vysoko.
Avatar - lamal
14. 10. 2021 16:01
Re: Re: Re: Re: Uz umoznili vypnut stabilizaciu konecne ?
Tak to myslim, napr s dieslovymi verziami by to nevadilo :-)
Avatar - KANKUNEN
14. 10. 2021 16:01
Re: Stelvio vypadá jak ocucaný bombón,
Kdo ty taloše nutí kupovat Bosch 3. kvality nevím.