Američané vybírali nejvíce vlastenecké značky, Jeep vede již 19 let
Do výběru třiceti nejvíce patriotických amerických značek se probojovaly pouze tři automobilky a jeden výrobce motocyklů.
Každoroční průzkum Brand Keys, zaměřený na hledání nejvíc patriotických značek v USA, zahrnuje prakticky všechny sektory. Nechybí v něm obchodní řetězce, vydavatelství, on-line služby, televizní stanice, sportovní kluby, streamovací platformy, atd. Potkat zde můžete prakticky kteroukoliv americkou značku, jaká vás napadne.
Jako nejvíc patriotická, chcete-li nejvlastenečtější, přitom z letošního průzkumu vzešla značka Jeep, která drží první příčku již neuvěřitelných devatenáct let v řadě. Jeep přitom patří společně se značkami RAM a Dodge pod křídla společnosti Stellantis a všechny tyto detroitské značky s oblibou hrají na vlasteneckou strunu ve svých zájemcích. Každá však trochu jinak.
Zatímco značka Dodge je pověstná svou schopností instalovat motor V8 Hellcat prakticky do jakéhokoliv modelu, včetně MPV či SUV, Ram má ve své nabídce pick-upů edici „Built to Serve“, která se svými americkými vlajkami v interiéru i exteriéru a vzdáváním holdu americké armádě patriotismem doslova přetéká.
Značky Dodge ani Ram se však do výběru neprobojovaly. Kromě Jeepu ale na seznamu najdeme například značku Ford, která se s Amazonem dělí o čtvrtou pozici. Na druhém místě skončil Walmart a na třetím Disney. Výrobce motocyklů Harley-Davidson se společně s USAA umístil na čtrnácté příčce a posledním zástupcem z auto-moto sektoru je společnost Tesla, která se společně se Zoom umístila na třicáté (poslední) příčce seznamu.
Brand Keys přitom uvádí, že pro výzkum použilo podklady od 5.804 lidí ve věku od 16 do 65 let. Skupina dotazovaných přitom vznikala s ohledem na vyvážené zastoupení mezi pohlavími i politickou příslušností a byla tvořena lidmi z devíti významných regionů USA. V průzkumu se objevilo celkem 1.172 různých značek, přičemž vybráno bylo pouze 50 nejvíce patriotických značek, které se mnohdy dělí o pozici na seznamu s celkem 30 příčkami.