Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Audi Q6 e-tron oficiálně: 800 voltů a až 517 koní pro sourozence Macanu

Lukáš Volšický
Diskuze (85)

Audi oficiálně odhaluje očekávaný elektromobil Q6 e-tron. Nový sourozenec elektrického Porsche Macan se zatím bude prodávat ve dvou specifikacích a v budoucnu se můžeme těšit i na další verze.

Konec velkým očekáváním i spekulacím! Nové Audi Q6 e-tron se konečně oficiálně představuje a přijíždí na svět jako sourozenec nejmodernějšího elektrického Porsche Macan. Novinka je začátkem nové generace elektrických modelů Audi a uvádí pro značku novou podvozkovou platformu, elektronickou architekturu, technologii vysokonapěťových akumulátorů i inovuje designový jazyk značky.

Nové Audi Q6 e-tron zakládá na nové koncernové architektuře Premium Platform Electric, kterou sdílí s novým elektromobilem Porsche Macan a představuje ji pro značku Audi. Elektrická architektura s napětím 800 voltů využívá obrovský akumulátor s celkovou kapacitou 100 kWh (94,9 kWh využitelné kapacity), a bude se prodávat ve dvou výkonových specifikacích – standardní Q6 a sportovní SQ6.

Až 517 koní a 625 kilometrů, podle verze

U obou variant bude standardem pro značku charakteristický pohon všech kol a Audi v oficiální tiskové zprávě uvádí, že elektromotory pro nový Q6 e-tron vyvinulo na míru. Při akceleraci na plný výkon se vpředu aktivuje asynchronní elektromotor bez magnetů, který budí elektrické pole indukcí, a proto se případně může volně otáčet bez výrazných ztrát elektrickým odporem. Vzadu pak Q6 má synchronní elektromotor s permanentními magnety.

Video se připravuje ...

Základní Audi Q6 e-tron quattro pro Evropu vyvine systémový výkon až 285 kW (387 koní), zvládne zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy, maximální rychlost 210 km/h a slibuje nejdelší dojezd až 625 kilometrů na jedno nabití. U sportovního modelu SQ6 e-tron pak Audi uvádí standardních 360 kW (489 koní), přičemž s funkcí launch control krátkodobě disponuje až 380 kW (517 koňmi), akcelerací z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy, nejvyšší rychlost 230 km/h a dojezd 598 kilometrů.

Oficiálně udávaná elektrická spotřeba standardního modelu je kombinovaných 17 kWh/100 km, sportovní „S-model“ pak údajně jezdí minimálně za kombinovaných 17,5 kWh/100 km v režimu WLTP. A tím se dostáváme k tomu nejdůležitějšímu – stejně jako dříve představené Porsche Macan, i Audi Q6 e-tron disponuje maximálním nabíjecím výkonem až 270 kW při připojení ke stejnosměrné „rychlonabíječce“ typu DC. Při ideálních podmínkách se za pouhých deset minut zvládne nabít na až 255 kilometrů dojezdu a z 10 na 80 procent se obrovská baterie nabije za přibližně 21 minut. 

Modernější design a už známý interiér

Audi Q6 e-tron se představuje s novou evolucí designového jazyka Audi a standardně bude vyjíždět na osmnáctipalcových kolech, sportovnější „S-model“ má větší devatenáctky a volitelně si můžete vybrat až dvacítky. Nový e-tron je 4771 milimetrů dlouhý, 1993 milimetrů široký, 1648 milimetrů vysoký a má rozvor náprav 2899 milimetrů. Vedle menšího elektromobilu Q4 e-tron je o 180 milimetrů delší a disponuje rozvorem delším o 137 milimetrů.

Velkou novinkou pak není kabina, automobilka nám ji ukázala už na loňském Mnichovském autosalonu. Standardem je 11,9“ digitální přístrojový štít v kombinaci s 14,5“ dotykovým displejem infotainmentu. K dispozici je také 10,9“ head-up displej, a prémiové audio Bang & Olufsten se 22 reproduktory. A co praktičnost? Audi Q6 e-tron má zadní zavazadlový prostor se základním objemem 526 litrů, přičemž pod kapotou najdete „frunk“ o 64 litrech.

Nové Audi Q6 e-tron se v obou verzích objeví na českém trhu ještě v průběhu letošního roku. Na zveřejnění prvních českých cen si však musíme ještě počkat. V budoucnu se má představit také sportovnější karosářská verze Sportback a údajně se můžeme těšit i na dostupnější motorizace s pohonem zadních kol.

Video se připravuje ...

Lukáš Volšický
Diskuze (85)

Doporučujeme

Avatar - twistedTSD
21. 3. 2024 12:39
Re: Vážená redakce, děkuji předem za kladné vyřízení
Tady jsou nějaká diskusní pravidla? Vždyť je to tady spíš jak v psychiatrické léčebně.
20. 3. 2024 17:31
Re: Elektrodebilní německá absurdita v praxi
Tak muzes napsat neco konkrétně?

Co ti brani ted jit a koupit si treba V8?
20. 3. 2024 12:27
Re: Elektrodebilní německá absurdita v praxi
Nedělej ze sebe ještě většího blbečka. Nebo si žil poslední roky v hybernaci? :-[]
19. 3. 2024 20:42
Re: Elektrodebilní německá absurdita v praxi
Kdo te nutí a jak?
19. 3. 2024 20:34
Re: Elektrodebilní německá absurdita v praxi
Ulhaný ubožáku! :-O :no: