Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

EarthRoamer LTi nabízí robustní offroad s luxusním bytem na korbě

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Drsný obytný automobil nabízí komfort pětihvězdičkových hotelů i v nedostupné divočině.

Obytné automobily jsou v posledních letech nesmírně populární záležitostí, málokterý je však schopný skloubit extrémní dovednosti mimo zpevněné silnice s luxusním bydlením prakticky kdekoliv. Jednou z mála výjimek je ale americký EarthRoamer s modelem LTi, který nabízí možnost vypravit se prakticky kamkoliv s pětihvězdičkovým hotelem za zády.

Základem vozu je Ford F-550, který je perfektní platformou. Jeho kabina je totiž vyrobena z kvalitního hliníku, který splňuje armádní požadavky na kvalitu. Robustní rám je vyroben z vysokopevnostní oceli a interiér potěší kvalitní a prémiovou výbavou z paketu Lariat.

Pod kapotou se pak ukrývá 6,7litrový diesel Ford PowerStroke V8, který nabízí výkon 330 koní a točivý moment 1.017 Nm. Není tedy divu, že si tenhle drobek poradí i se zátěží až 4,5 tuny. Jeho spotřeba se sice pohybuje v rozmezí 19,6 až 26 l/100 km, úpravce však vyměnil nádrže a jejich kapacita tak vzrostla z původních 151 litrů na 360 litrů. Na jedno natankování by tak měl tenhle EarthRoamer LTi zvládnout okolo 1.600 kilometrů, což bohatě stačí na únik i návrat z divočiny.

Podvozek se standardní světlou výškou necelých 32 centimetrů stojí na vzduchovém odpružení, které umožňuje rozsáhlý pohyb každého kola. V podbězích jsou přitom pneumatiky s armádní certifikací, které slibují vysokou nosnost a skvělou přilnavost dokonce i při provozu s nízkým tlakem, což přijde vhod při jízdě extra náročným terénem. Přední nájezdový úhel má hodnotu 30 °, přejezdový 12 ° a odjezdový 22 stupňů.

U stroje dlouhého 8,8 metru, širokého 2,4 metru a vysokého 3,6 metru navíc potěší i extra silné stabilizátory vpředu i vzadu, které by měly zajistit stabilitu i při svižnějších přesunech po běžných asfaltovaných silnicích.

Komfort milující dobrodruzi pak užasnou nad obytnou konstrukcí, která je vyrobena speciální vakuovou metodou z karbonu a slibuje tak kombinaci nízké hmotnosti a vysoké pevnosti. Nechybí přitom ani kvalitní izolace, umožňující celoroční využití vozu, optimalizace aerodynamiky nebo solární panely na střeše, které přispívají k dlouhodobé nezávislosti na síti a civilizaci.

Video se připravuje ...

Panely totiž nabízí výkon až 1320 W, zatímco palubní lithium-iontová baterie má kapacitu 11 kWh. Dostatek vody pro palubní spotřebiče i posádku pak zajišťuje nádrž na čistou vodu o kapacitě 378,5 litru.

Samotný obytný prostor je k dispozici hned v šesti konfiguracích, které jsou pojmenovány po známých městech v Coloradu. Kabina přitom nabídne pohodlné posezení až pro šest osob a pohodlné spaní pro čtyři osoby. Na palubě přitom nechybí prostorný obývací pokoj s komfortní sedačkou, vybavená kuchyň, jídelní kout, koupelna nebo zvýšené patro s velkou postelí.

Koupelna přitom disponuje i sprchou a ventilačním systémem, který z ní dokáže rychle odvětrat vlhkost nebo pachy. Zajímavostí je navíc kompaktní sušák na oblečení. Kuchyň je vybavena úložnými prostoru, kompresorovou lednicí s kapacitou 226 litrů, mikrovlnkou, indukční varnou deskou a volitelně je dostupný také kávovar.

Posádka přitom nemusí žít pouze uvnitř. Exteriér vozu je vybaven elektricky ovladatelnou plachtou, která nabízí úkryt před sluncem i deštěm a při vysoké rychlosti větru se dokáže sama zatáhnout. Na bocích vozu je navíc připravené LED osvětlení a nechybí ani přístup do úložných prostor, které nabízí celkový objem 680 litrů. Na zadní nárazník navíc mohou být umístěny další úložné bedny a může fungovat i jako externí kuchyně.

EarthRoamer LTi je tedy skutečně působivě vybaveným strojem, který nabízí řadu možností. Jak už ale jistě tušíte, není to zadarmo. Základní cena modelu LTi startuje od částky 620.000 dolarů, tedy cca 13,4 milionu korun. Společnost však nabízí i kupu příplatků, které mohou ve výsledku vyjít na dalších cca 2,2 milionu. Do obyčejné garáže navíc tohohle drobka rozhodně neschováte.

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Doporučujeme

18. 8. 2021 13:28
Re: emericka odpoved na buchanku a nivu s gaucem
ja to videl jen z venku asi ze 20 metru, mozna to byla nejaka social edition, ale i na tu dalku do bylo otresny.
nafoceny to vypada tak 100x lip nez v realu
18. 8. 2021 13:04
Re: emericka odpoved na buchanku a nivu s gaucem
Přitom to je škoda. Ta Niva je docela zajímavé auto, které mohlo směle konkurovat Jimnymu, jen to chtělo postupnou přiměřenou evoluci. Současný stav, kdy do má boční airbag, protože ten šel dát do sedadla, ale nemá to klasický přední, protože to by znamenalo překopat palubku a volant, je vyloženě trapný.
18. 8. 2021 12:21
emericka odpoved na buchanku a nivu s gaucem
vcera sem videl funglovku nivu, jeste nebyla na cislech.
nevedel jsem, jestli se mam smat, nebo brecet ...