Elektrická Škoda Enyaq iV Sportline míří na trh, cena začíná na 1.152.900 Kč
Před měsícem představená sportovně laděná verze elektrického SUV Škoda Enyaq iV konečně odhaluje i cenovku.
Mladoboleslavská automobilky představila sportovně laděné elektrické SUV Enyaq iV s tradičním označením Sportline již v polovině února, během jeho premiéry jsme se však nedozvěděli jednu z nejdůležitějších informací. Řeč je samozřejmě o ceně, respektive o cenách.
Verze Sportline totiž bude u domácích prodejců značky dostupná ve dvou výkonnostních provedeních. Základem je verze 60, která nabídne baterii o kapacitě 62 kWh, vzadu umístěný elektromotor o nejvyšším výkonu 132 kW a dojezd až 400 kilometrů na jedno nabití. Doporučená cenovka pro verzi Sportline iV 60 pak začíná na částce 1.152.900 Kč.
Výkonnější verze s označením iV 80 je opět pouze zadokolka, nabídne však baterii s kapacitou 82 kWh, výkon vzadu umístěného elektromotoru se zvýšil na 150 kW a dojezd na jedno nabití by se měl pohybovat kolem 520 kilometrů. Doporučená cenovka pak začíná na 1.282.900 Kč. Během představení se mluvilo ještě o třetí verzi iV 80x s pohonem všech kol a výkonem 195 kW, k němu však automobilka prozatím žádné bližší informace neuvedla.
Vraťme se ale k tomu, co už máme potvrzené. Obě dostupné verze modelu Enyaq Sportline nabídnou ve standardu sportovní podvozek s progresivním řízením, přední náprava byla snížena o 15 mm a zadní o 10 mm. Maximální rychlost je v obou případech omezena na 160 km/h, z 0 na 100 km/h se však výkonnější verze iV 80 dostane za 8,6 sekundy, zatímco slabší iV 60 potřebuje 8,7 sekundy.
Jak už jsme psali během uvedení, dynamičtěji laděný Enyaq Sportline poznáte například podle leskle černé barvy zdobící výraznou masku, boční lišty oken, střešní nosič, difuzor zadního nárazníku či nápis Škoda a plakety na pátých dveřích. Verze Sportline dostala také boční ochranné lišty v barvě vozu, upravený přední nárazník nebo 20“ antracitová kola Vega v exkluzivním designu.
Ve výbavě pak nechybí Matrix-LED světlomety, sportovní sedadla s integrovanou opěrkou hlavy, tříramenný sportovní volant, kryt pedálů s hliníkovým vzhledem nebo dekorační lišty Carbon. Sportovní koncept interiéru by navíc mělo podtrhovat převážně černé čalounění kombinující například syntetickou kůži na palubní desce a mikrovlákno Suedia na sportovních sedadlech.