Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Mustang Mach 1 konečně dorazil do Evropy!

Ondřej Mára
Diskuze (8)

Automobilka Ford nedávno konečně zahájila dodávky modelu Mustang Mach 1 evropským zákazníkům. A ti se mají na co těšit.

Ford Mustang patří v posledních letech mezi nejpopulárnější sportovní modely na světě, evropští zákazníci se však dlouho museli spokojit nanejvýš s verzí GT, zatímco na domácím trhu automobilka nabízela i podstatně zajímavější Shelby GT350 a posléze i Shelby GT500. Slabší Shelby už ovšem z nabídky zmizel a jeho místo zaujala verze Mach 1 – určená pro globální trhy.

Jak přitom automobilka dodává: „Ze všech variant Mustangu, které se v Evropě kdy oficiálně nabízely, je Mach 1 nejvýrazněji orientován na sportovní jízdu na závodním okruhu.“ Oproti klasickému GT totiž Mach 1 nabízí řadu zajímavých úprav.

Začněme třeba od 5,0litrového motoru V8, který dostal otevřený vzduchový filtr, specifické sání, škrticí klapky o průměru 87 mm a vstřikovací soustavu kombinující přímé a nepřímé vstřikování. Výsledkem je tak nejvyšší výkon 338 kW (460 k) a točivý moment až 529 Nm. Motor navíc dostal přídavný chladič oleje a nový adaptér olejového filtru.

Přenos výkonu na zadní kola pak mohou zajišťovat dva typy převodovek. Zákazníci si mohou zvolit automatickou převodovku Ford s 10 rychlostními stupni, zdokonaleným měničem točivého momentu a specifickou kalibrací, nebo na evropském trhu vůbec poprvé dostupnou manuální šestistupňovou manuální převodovku Tremec 3160 s dvoukotoučovou spojkou, krátkými drahami, funkcí dorovnání otáček při podřazení a možností řadit vyšší rychlosti bez ubrání plynu.

Video se připravuje ...

Obě převodovky jsou přitom vybaveny vlastním chladičem oleje, v případě automatické převodovky jsou ovšem chladiče rovnou dva. Chlazen je také samosvorný diferenciál.

Podvozek využívá nápravnice a některé další komponenty převzaté ze severoamerických modelů Mustang Shelby GT350 a GT500. Mach 1 dostal také nově kalibrovaný elektronický posilovač řízení, nově kalibrované tlumiče pérování MagneRide, tužší pružiny a tužší zkrutné stabilizátory.

Nový je také posilovač brzd s rychlejší odezvou, který v kombinaci s šestipístkovými brzdiči Brembo dokáže Mustang Mach 1 zastavit z rychlosti 100 km/h na 32 metrech. Vpředu i vzadu jsou devatenáctipalcová kola z lehké slitiny, rozšířená o půl palce (+127 mm), která standardně obouvají sportovní pneumatiky Michelin Pilot Sport 4.

Mustang Mach je 1 dostal také pár estetických úprav, ovšem i ty jsou funkční. Upravené mřížky v masce, společně s novým spoilerem pod nárazníkem, totiž přispívají k lepší aerodynamice a účinnějšímu chlazení. Zakrytování spodních partií je vybaveno žebry, směřujícími vzduch k brzdám, zatímco zadní spoiler a difuzor zajišťují rovnoměrné rozložení aerodynamických sil mezi nápravami. Přítlačná síla přitom vzrostla o 22 procent.

Připomeňme, že ceník Mustangu Mach 1 známe již od loňského podzimu. Zájemci o manuální převodovku si budou muset připravit minimálně 1.649.900 Kč, zatímco desetistupňový automat startuje od částky 1.719.900 Kč.

Ondřej Mára
Diskuze (8)

Doporučujeme

8. 6. 2021 18:01
Re: Re: Konečně aspoň jedna skvělá automobilová zpráva...
Kazdej by mel aspon jednou za zivot mit doma klasickou v8. Takze do toho 👍
Avatar - WinDiesel
8. 6. 2021 17:47
Re: kup
změň si ..... na "fordford" :-[]
8. 6. 2021 16:16
Re: Konečně aspoň jedna skvělá automobilová zpráva...
xxxxxx
8. 6. 2021 16:15
Re: Konečně aspoň jedna skvělá automobilová zpráva...
Doufám, že za pár let jako ojetinu ano. Pokud ale do té doby na taková auta nezavedou klimatičtí euromarxisti nějaké brutální daně... :-( Pokud ano, třeba novodobý Fiat 124 Spider taky přináší spoustu radosti. :-)
8. 6. 2021 16:06
Re: Konečně aspoň jedna skvělá automobilová zpráva...
Koupis si mustanga?