Ford Mustang Mach 1 konečně dorazil do Evropy!
Automobilka Ford nedávno konečně zahájila dodávky modelu Mustang Mach 1 evropským zákazníkům. A ti se mají na co těšit.
Ford Mustang patří v posledních letech mezi nejpopulárnější sportovní modely na světě, evropští zákazníci se však dlouho museli spokojit nanejvýš s verzí GT, zatímco na domácím trhu automobilka nabízela i podstatně zajímavější Shelby GT350 a posléze i Shelby GT500. Slabší Shelby už ovšem z nabídky zmizel a jeho místo zaujala verze Mach 1 – určená pro globální trhy.
Jak přitom automobilka dodává: „Ze všech variant Mustangu, které se v Evropě kdy oficiálně nabízely, je Mach 1 nejvýrazněji orientován na sportovní jízdu na závodním okruhu.“ Oproti klasickému GT totiž Mach 1 nabízí řadu zajímavých úprav.
Začněme třeba od 5,0litrového motoru V8, který dostal otevřený vzduchový filtr, specifické sání, škrticí klapky o průměru 87 mm a vstřikovací soustavu kombinující přímé a nepřímé vstřikování. Výsledkem je tak nejvyšší výkon 338 kW (460 k) a točivý moment až 529 Nm. Motor navíc dostal přídavný chladič oleje a nový adaptér olejového filtru.
Přenos výkonu na zadní kola pak mohou zajišťovat dva typy převodovek. Zákazníci si mohou zvolit automatickou převodovku Ford s 10 rychlostními stupni, zdokonaleným měničem točivého momentu a specifickou kalibrací, nebo na evropském trhu vůbec poprvé dostupnou manuální šestistupňovou manuální převodovku Tremec 3160 s dvoukotoučovou spojkou, krátkými drahami, funkcí dorovnání otáček při podřazení a možností řadit vyšší rychlosti bez ubrání plynu.
Obě převodovky jsou přitom vybaveny vlastním chladičem oleje, v případě automatické převodovky jsou ovšem chladiče rovnou dva. Chlazen je také samosvorný diferenciál.
Podvozek využívá nápravnice a některé další komponenty převzaté ze severoamerických modelů Mustang Shelby GT350 a GT500. Mach 1 dostal také nově kalibrovaný elektronický posilovač řízení, nově kalibrované tlumiče pérování MagneRide, tužší pružiny a tužší zkrutné stabilizátory.
Nový je také posilovač brzd s rychlejší odezvou, který v kombinaci s šestipístkovými brzdiči Brembo dokáže Mustang Mach 1 zastavit z rychlosti 100 km/h na 32 metrech. Vpředu i vzadu jsou devatenáctipalcová kola z lehké slitiny, rozšířená o půl palce (+127 mm), která standardně obouvají sportovní pneumatiky Michelin Pilot Sport 4.
Mustang Mach je 1 dostal také pár estetických úprav, ovšem i ty jsou funkční. Upravené mřížky v masce, společně s novým spoilerem pod nárazníkem, totiž přispívají k lepší aerodynamice a účinnějšímu chlazení. Zakrytování spodních partií je vybaveno žebry, směřujícími vzduch k brzdám, zatímco zadní spoiler a difuzor zajišťují rovnoměrné rozložení aerodynamických sil mezi nápravami. Přítlačná síla přitom vzrostla o 22 procent.
Připomeňme, že ceník Mustangu Mach 1 známe již od loňského podzimu. Zájemci o manuální převodovku si budou muset připravit minimálně 1.649.900 Kč, zatímco desetistupňový automat startuje od částky 1.719.900 Kč.