Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Ioniq 6 má české ceny! Na výběr jsou dvě baterie a tři výbavy

Filip Melich
Diskuze (41)

Elektromobil Hyundai Ioniq 6 se vstupem na náš trh dostává oficiální český ceník. Najdeme v něm dvě baterie, tři výbavové stupně a možnost pohonu zadních nebo všech kol.

Elektrický sedan Hyundai Ioniq 6 přichází na český trh a setkat se s ním můžete například i na právě probíhajícím veletrhu čisté mobility e-Salon, který na výstavišti PVA Expo Praha v Letňanech poběží až do konce tohoto týdne. Se vstupem novinky na trh Hyundai zveřejnil také ceník modelu.

Jak už víme z dřívějška, Ioniq 6 díky své aerodynamické karoserii s koeficientem aerodynamického odporu 0,21 a průměrné spotřebě 14,3 kWh/100 km dle hodnocení metodiky WLTP ujede až 614 kilometrů na jedno nabití. V tomto případě hovoříme o specifikaci s největší baterií, pohonem pouze zadních kol a 18palcovými disky kol.

Video se připravuje ...

Ostatní provedení mají dojezd kratší. Verze se stejně velkými koly a náhonem na zadek, avšak s menší baterií, sice nabídne nižší spotřebu 13,9 kWh, ale právě kvůli menší baterii ujede 429 km. Nabíjení na rychlonabíjecí stanici má v optimálním případě přidat až 351 kilometrů dojezdu za 15 minut.

Hyundai model Ioniq 6 označuje za svou novou vlajkovou loď a zákazníkům nabídne dvě velikosti baterií – s kapacitou 53 kWh (Eco) nebo 77 kWh (Power). Výbavové stupně jsou nazvané Smart, Style a Style Premium, přičemž v nejvyšší výbavě dostanete výhradně větší baterii. Pouze s větší baterií je dostupný také pohon všech kol, jinak je standardem pohon zadních kol.

Už od základního stupně Smart nabídne Ioniq 6 bohatou výbavu, a to konkrétně LED přední světlomety, 18palcová kola, dvojici 12,3palcových displejů před řidičem, navigaci, automatickou dvouzónovou klimatizaci, přední i zadní parkovací senzory, parkovací kameru vzadu, elektricky ovládané víko kufru, možnost z baterie vozu napájet elektrické přístroje a nástroje a tak dále.

Pokud zákazník zvolí menší 53kWh baterii, za Ioniq 6 ve výbavě Smart zaplatí 1.159.990 Kč, zatímco s větší 77kWh baterií cena poskočí na 1.339.990 Kč. Kromě delšího dojezdu ale zákazník dostane také tepelné čerpadlo a systém aktivního předehřívání akumulátorů, za který si zájemce o menší baterii musí připlatit.

Prostřední výbavový stupeň Style k výše uvedené výbavě přihazuje Matrix Full LED přední světlomety, elektricky nastavitelná přední sedadla, duální ambientní osvětlení interiéru a další prvky. Cena s menší baterií činí 1.349.990 Kč a připlácet je možné za paket Technology, který zahrnuje například dálkově ovládaný parkovací asistent, 360° kamerový systém a kamerové sledování mrtvého úhlu nebo automaticky výklopné kliky dveří.

Vrcholná výbava Style Premium nabízí 20palcová kola, kožená sedadla s relaxační funkcí a ventilací, volant s interaktivní LED infografikou, head-up displej a prémiový audiosystém Bose. Cena je v tomto případě stanovena na 1.549.990 Kč, přičemž, jak už bylo řečeno, je vůz vybaven výhradně větší baterií. Připlácet se dá pouze za otevíratelné panoramatické střešní okno, kamery nahrazující vnější zpětná zrcátka a metalický či perleťový lak.

Hyundai Ioniq 6 - české ceny
  ECO POWER POWER 4x4
Kapacita baterie [kWh] 53 77,4 77,4
Max. výkon [kW/k] 111/150 168/229 239/325
Točivý moment [Nm]  350 350 605
Převodovka 1st. redukční 1st. redukční 1st. redukční
Cena Smart [Kč] 1.159.990 1.339.990 -
Cena Style [Kč] 1.349.990 1.479.990 1.579.990
Cena Style Premium [Kč] - 1.549.990 1.649.990

Hyundai už nyní přijímá objednávky, přičemž první zákazníci by se svých vozů měli dočkat v prvním čtvrtletí příštího roku. V ceně zastoupení značky nabízí pětiletou záruku bez omezení počtu ujetých kilometrů, záruku 8 let nebo 160.000 kilometrů na trakční akumulátor a další benefity, jako například zimní pneumatiky zdarma.

Filip Melich
Diskuze (41)

Doporučujeme

13. 11. 2022 09:43
Re: Pohon nekomentuji, ale..
Aerodynamika áno, ale to by šlo aj inak - podľa mňa proste nasadili taký štýl. Ano bohyňa DS/ID nedostala svoje na tú dobu šokujúce tvary len kvôli aerodynamike.
12. 11. 2022 09:12
Re: Pohon nekomentuji, ale..
No nevím, jediný co je na tom autě zajímavý je design litých kol, jinak nic :no: Za mě je design o ničem, nelíbí se mi, pohon komentovat nebudu. Design může být funkční, ale není praktický, na tomhle autě je ale vše podřízeno aerodynamice…
12. 11. 2022 08:28
Re: Auto na baterky je....
https://www.auto.cz/diskuse/87519/1#…

Skoda ze neumis anglicky. Vlastne ty se nevyznas ani v ceskych clancich. Takze je to asi jedno...

https://thedriven.io/2022/07/18/british-transport-police-adopt-tesla-model-3-and-kia-ev6-for-patrol/
And while there have been some concerns raised recently by the Gloucestershire Police and Crime Commissioner, Chris Nelson, over EVs running out of charge while on duty, this seems to be less an issue with the vehicles themselves and more with EV fleet management.
:D
Tohle je realita. Ne to, co ti podsouvaji autofory. Ale ty to nikdy nepoznas. ;-)
12. 11. 2022 08:25
Re: Koukám jak ty EV zlevňujou
A pokud naklady, tak EV.
:yes: :-O :-!
Avatar - xxc
11. 11. 2022 15:52
Re: Já nevím...
Mne sa to páči. Ale hrozne nepraktické, možno ako druhé auto do rodiny 🙂 A aj cena nie je zlá.