Hyundai masivně investuje do vodíku, chystá dva závody na palivové články
Společnost chystá výstavbu dvou závodů, do kterých bude investovat okolo 1,1 miliardy dolarů.
Zatímco část automobilového průmyslu považuje vodík za slepou větev vývoje, automobilka Hyundai (společně s Toyotou) patří mezi jeho nejhlasitější propagátory. Ostatně ani jedna ze společností se nebojí do vodíku masivně investovat.
Společnost Hyundai například nedávno oznámila, že v rámci urychlení rozvoje svého vodíkového byznysu plánuje otevřít v Korei rovnou dva závody na výrobu palivových článků. Oba závody vzniknou v Incheonu, do jejich výstavby bude investována částka okolo 1,1 miliardy dolarů a jejich produkce by měla začít v druhé polovině roku 2023.
Společnost vlastní od roku 2018 jeden závod na palivové články, sídlící v Chungju, jehož produkce se však pohybuje pouze okolo 23.000 článků vodíkového systému ročně. Dvojice nových závodů, jakmile dosáhnou plného provozu, by však měla nabídnout roční produkci až 100.000 palivových článků.
„Navzdory nejistotám, včetně covid-19, jsme se rozhodli učinit tuto velkou investici do zajištění vůdčího tržního postavení v odvětví globálního průmyslu palivových článků.“ Uvedl Sung Hwan Cho, prezident a CEO Hyundai Mobis. „I nadále budeme pokračovat v investicích do zařízení a posilování našich výzkumných a vývojových schopností ve vodíkovém průmyslu a expanzi ekosystému,“ dodal.
Nové závody umožní společnosti výrazně rozšířit a především diverzifikovat své vodíkové portfolio. V současnosti se společnost soustředí především na vodíkové systémy pro elektromobily, v budoucnosti by se však mohla zaměřit na zcela nové trhy, včetně stavebních strojů a logistického vybavení.
Společnost nedávno v rámci vize Hydrogen Wave předvedla několik zajímavých vodíkových konceptů, opět především z oblasti automobilového průmyslu. Současně ale vyvíjí vodíkové systémy také pro stavební stroje a ve hře je údajně i vývoj kompaktních systémů palivových článků i pro leteckou mobilitu.