Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai masivně investuje do vodíku, chystá dva závody na palivové články

Ondřej Mára
Diskuze (7)

Společnost chystá výstavbu dvou závodů, do kterých bude investovat okolo 1,1 miliardy dolarů.

Zatímco část automobilového průmyslu považuje vodík za slepou větev vývoje, automobilka Hyundai (společně s Toyotou) patří mezi jeho nejhlasitější propagátory. Ostatně ani jedna ze společností se nebojí do vodíku masivně investovat.

Společnost Hyundai například nedávno oznámila, že v rámci urychlení rozvoje svého vodíkového byznysu plánuje otevřít v Korei rovnou dva závody na výrobu palivových článků. Oba závody vzniknou v Incheonu, do jejich výstavby bude investována částka okolo 1,1 miliardy dolarů a jejich produkce by měla začít v druhé polovině roku 2023.

Společnost vlastní od roku 2018 jeden závod na palivové články, sídlící v Chungju, jehož produkce se však pohybuje pouze okolo 23.000 článků vodíkového systému ročně. Dvojice nových závodů, jakmile dosáhnou plného provozu, by však měla nabídnout roční produkci až 100.000 palivových článků.

Navzdory nejistotám, včetně covid-19, jsme se rozhodli učinit tuto velkou investici do zajištění vůdčího tržního postavení v odvětví globálního průmyslu palivových článků.“ Uvedl Sung Hwan Cho, prezident a CEO Hyundai Mobis. „I nadále budeme pokračovat v investicích do zařízení a posilování našich výzkumných a vývojových schopností ve vodíkovém průmyslu a expanzi ekosystému,“ dodal.

Video se připravuje ...

Nové závody umožní společnosti výrazně rozšířit a především diverzifikovat své vodíkové portfolio. V současnosti se společnost soustředí především na vodíkové systémy pro elektromobily, v budoucnosti by se však mohla zaměřit na zcela nové trhy, včetně stavebních strojů a logistického vybavení.

Společnost nedávno v rámci vize Hydrogen Wave předvedla několik zajímavých vodíkových konceptů, opět především z oblasti automobilového průmyslu. Současně ale vyvíjí vodíkové systémy také pro stavební stroje a ve hře je údajně i vývoj kompaktních systémů palivových článků i pro leteckou mobilitu.

Ondřej Mára
Diskuze (7)

Doporučujeme

12. 10. 2021 14:40
Re: Vždyť vodík...
Tak rozhodně míň slepá než normální baterkáč v současný podobě.
11. 10. 2021 22:23
Re: Vždyť vodík...
Přesně tak. JE
Avatar - Tomogo
11. 10. 2021 19:21
Re: Vždyť vodík...
Já myslel, že z toho ten sarkasmus úplně stříká. Prostě se asi neumím vyjadřovat.
11. 10. 2021 19:15
Re: Vždyť vodík...
Vodíkem se dá skladovat el. energie.

Buď máš fosilní paliva, které ale nyní enormně zdražují nebo máš el. energii a sem patří i vodík.
11. 10. 2021 19:06
Re: Realita, o které evropští ekoteroristé nechtějí slyšet..
Konečně to není článek jenom o Číně, ale i Indii.
Situaci nelze řešit tak, že nadáváme pouze na Čínu.

A teď si představ ty nároky na suroviny, až bude Indie prodávat podobně aut jak Čína.