Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Hyundai Santa Fe vs. SsangYong Rexton – Duel korejských titánů

David Bureš
Diskuze (147)

Zájemci o velké sedmimístné auto do terénu mají dnes široký výběr. Z Koreje se třeba hlásí SUV Hyundai Santa Fe a offroad SsangYong Rexton. Který z těchto modelů nás zaujal více?

Design, interiér


Automobily korejských značek kdysi bývaly vysmívanými kreacemi, které vzbuzovaly úsměv prazvláštním vzhledem nebo laciným zpracováním a nadchnout uměly leda tak atraktivní cenovkou. Jenže ta doba už je dávno pryč a dnes jsou vozy z Koreje konkurencí, s níž musí počítat stále častěji už i prémiové evropské značky. Platí to i pro Hyundai Santa Fe a SsangYong Rexton, které jsou dnešními soupeři v tradičním srovnávacím testu.

Oba jsou přitom už tradiční součástí nabídky svého výrobce. První generace SsangYongu Rexton se začala vyrábět v roce 2001, Hyundai Santa Fe dorazilo dokonce ještě o rok dříve, a tak patří mezi modely, které pomáhaly zpropagovat kategorii SUV.

Každý však za ta léta kráčel vlastním směrem. Santa Fe vzniklo v reakci na vysokou popularitu SUV na severoamerickém trhu, tamějším zákazníkům se tak od začátku přizpůsobilo pohodlím a luxusem, což vlastně platí dodnes. Bachraté tvary prvního Santa Fe v aktuální generaci sice nahradila kontroverzní příď s rozdvojenými světlomety, sázka na luxus a komfort ale zůstává.

Na luxus sází také Rexton, v jeho případě však pořád v kombinaci s technikou poctivého offroadu. Tady nečekejte žádný elektronicky připojitelný pohon všech kol, ale rámovou konstrukci a přepínatelnou čtyřkolku. Jaká koncepce je pro takové auto výhodnější, jsme zjišťovali v rámci srovnání naftových variant s 2,2litrovou naftou pod kapotou.

Hyundai Santa Fe vs. SsangYong Rexton Hyundai Santa Fe vs. SsangYong Rexton

Lákavá cena i bohatá výbava

Vznětový čtyřválec o objemu 2,2 litru je v obou případech ostatně aktuálně i jedinou nabízenou volbou. V případě SsangYongu se obchodně nazývá 2.2 e-XDI, má 133 kW a pořídíte ho za ceny od 819.900 korun. To ale mluvíme o zadokolce s manuální převodovkou. Sedmistupňový automat přijde na 49.900 korun, pohon všech kol pak za dalších 40.000 korun. Výsledkem kombinace nafta, čtyřkolka a automat je tak 909.800 korun, což je vzhledem k velikosti vozu opravdu hodně zajímavá nabídka.

To konkurenční Hyundai Santa Fe sice v minulosti nabízel i benzinovou dva-čtyřku nebo vznětový dvoulitr, v tuto chvíli ho však pořídíte výhradně v kombinaci turbodieselu 2.2 CRDi (147 kW) s pohonem všech kol a osmistupňovým automatem. Důvodem je blížící se příchod faceliftovaného provedení, kvůli němuž je tu navíc jen jediný stupeň výbavy, který znamená základní cenovku 1.174.990 korun.

To na rodinné SUV není úplně málo, na druhou stranu Santa Fe je za tuto částku vybaveno již elektricky ovládanými, vyhřívanými i ventilovanými předními sedačkami, koženým čalouněním, elektricky ovládaným víkem zavazadelníku, panoramatickým střešním oknem, 19" koly z lehkých slitin, adaptivními bi-LED světlomety nebo head-up displejem. Výbava je tak opravdu kompletní, připlatit si lze vlastně jen za metalízu a sedmimístné provedení.

Pořizovací náklady Hyundai Santa Fe SsangYong Rexton
ZÁKLADNÍ CENA
Motor 2.2 CRDi (147 kW) 4x4 8A/T 2.2 e-XDI (133 kW) 4x4 E-tronic
Stupeň výbavy/cena [Kč] Style/1.174.990 Kč Premium/1.109.800 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
7 míst k sezení [Kč] 20.000 15.900
Airbagy 6 9
Čalounění kožené kožené
Elektricky ovládané víko kufru [Kč] S 68.900*
Head-up displej [Kč] S -
Hlídání mrtvého úhlu [Kč] S 68.900*
Klimatizace dvouzónová automatická dvouzónová automatická
Kola 19" z lehkých slitin 18" z lehkých slitin
Metalíza [Kč] 19.900 17.900
Panoramatické střešní okno [Kč] S 13.900
Parkovací senzory vpředu/vzadu [Kč] S/S S/S
Rezervní kolo [Kč] S -
Navigace [Kč] S S
Světlomety Bi-LED Xenonové
Tempomat adaptivní S
Vyhřívání/ventilace sedadel vpředu [Kč] S/S S/S
    *V rámci paketu Comfort
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč] 30.787/8.872 26.596/23.820
Přední/zadní nárazník [Kč] 11.746/7.135 11.616/14.062
Přední blatník [Kč] 18.538 9.740
Čelní sklo [Kč] 44.997 25.337
Brzdové destičky přední + výměna [Kč] 3.508 4.017
Mřížka v masce chladiče [Kč] 19.813 18.446
Přední/zadní tlumič [Kč] 7.190/5.205 6.598/4.554
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč] 32.940 45.224
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky) 5/5/12 5/5/6
Prodloužená záruka - -

Z toho důvodu jsme do vzájemného cenového srovnání zařadili Rexton ve vyšším stupni Premium 4WD, který v kombinaci se čtyřkolkou a manuálem přijde na 1.109.800 Kč. Výbavou se přitom nenechá zahanbit, jen se za ni zkrátka musí něco připlatit. Hlídání mrtvého úhlu, elektricky ovládané víko zavazadelníku, vyhřívaný volant nebo vyhřívané i ventilované přední sedačky tak objednáte i pro tento model. Musíte se však smířit jen s xenonovými svítilnami, stejně tak Rextonu chybí head-up displej. Plusem jsou ale zadní boční airbagy i kolenní airbag řidiče. Po dorovnání výbavy nicméně Santa Fe vyjde výhodněji.

Z hlediska servisních nákladů je to ale vyrovnaný souboj. U SsangYongu jsou až na výjimky dostupnější náhradní díly, zato samotné servisní prohlídky jsou cenově výhodnější u Hyundaie. U Rextonu je totiž prodražuje péče o připojitelný pohon všech kol, žádající předepsanou výměnu oleje v diferenciálech nebo výměnu oleje v převodovce po 60.000 km.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮ Hyundai Santa Fe SsangYong Rexton
Základní cena 8 10
Standardní výbava a příplatky 10 9
Servis 7 7
Záruky 8 7
Průměr 8,25 8,25

Kontroverze proti velkoleposti

Co se týče designu, tak každý z automobilů kráčí vlastním stylem. Santa Fe si v předchozí generaci vyzkoušelo konzervativní styl, který však v aktuální generaci vystřídalo excentrické řešení. Definované je rozdělenými předními světlomety a výraznou maskou s charakteristickým tvarem, sdíleným i s dalšími modely značky. Styl Hyundaie tak najednou rozděluje názory, pravdou ale je, že si Santa Fe s ničím nespletete. Osobně se mi auto líbí, oceňuji také elegantní záď, která je proti přídi rozhodně konvenčnější.

Rexton pak při vzájemném srovnání zapůsobí svojí postavou. Vždyť s šířkou 1.960 mm a výškou 1825 mm je o významných 70 mm širší a neskutečných 145 mm vyšší než Santa Fe! Masivní dojem umocňuje vysoká kapota, maska s výrazným chromováním dává jasně najevo, kdo je tady pánem. SsangYong možná působí o něco víc korejsky, hlavně v oblasti zadních partií (ty působí ve výsledku poněkud obyčejně), i tento styl mi ale celkem vyhovuje. Rozhodnout tak, kdo je hezčí, popravdě úplně nedokážu. Jakému stylu byste dali přednost vy?

HODNOCENÍ DESIGNU Hyundai Santa Fe SsangYong Rexton
Vnější vzhled 8 8
Vnitřní vzhled 8 8
Zpracování 9 9
Ergonomie 9 9
Konektivita 8 6
Průměr 8,40 8,00

Až nečekaný luxus

Uvnitř oba vozy dokazují, jaký kus cesty korejské automobilky v minulých letech ušly. Už jen zavření dveří je krásně tlumené. V kabině pak nejsou žádné laciné křehké plasty s nedokonalým zpracováním, prim tu hrají nejvybranější materiály a jejich poctivé zpracování, které snese i ta nejpřísnější měřítka. Hyundai navíc luxus na palubě dále zdůrazňuje odsunutím sedačky řidiče pro snadnější nastupování nebo možností posunu sedadla spolujezdce pro zvětšení prostoru vzadu z místa řidiče, což umí i Rexton. Tady zkrátka není o čem, v tomto směru oběma patří velká pochvala.

Co se však týče samotné koncepce palubní desky, najdeme mezi oběma soupeři zásadní rozdíl. Hyundai totiž sází na modernější koncepci s volně stojící obrazovkou multimediálního systému, která je ve výsledku vzdušnější než řešení SsangYongu s displejem zakomponovaným do palubní desky. Hlavně je ale multimediální systém Sante Fe modernější, s více funkcemi. Displej Rextonu má sice díky více čtvercovému tvaru ve výsledku větší úhlopříčku (9,2“ vs. 8“), grafika je ale zastaralejší, systém navíc neumí česky. Zaujme ale chytrými funkcemi, jako je ukazatel průměrné rychlosti v úsekovém měření rychlosti nebo možnost nahrání hudby z rádia. Hyundai zase třeba upozorňuje na vozidla v mrtvém úhlu také na head-up displeji, promítajícím data na čelní sklo.

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi (147 kW) 4x4 8AT Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi (147 kW) 4x4 8AT

Nástup dozadu pak u Hyundaie potvrzuje jeho zacílení na rodiny. Nastupování nebo manipulaci s dětmi v autosedačce totiž usnadňují dveře otevírané takřka do pravého úhlu. To nastupování do Rextonu je přece jen krkolomnější, rámová konstrukce totiž logicky znamená vyšší stavbu a tudíž vysoký nástup. Ještě že tu jsou příplatkové boční prahy za 29.900 korun, které s tímto krokem pomáhají. Místa je však v druhé řadě dostatek, podobně jako v Sante Fe. V něm se však sedí přece jen o chlup pohodlněji, díky výše ukotvenému sedáku zadní lavice.

Třetí řada sedadel je pak v obou případech spíše nouzové řešení, ostatně jak bývá v této kategorii zvykem. Pohodlnější nástup ale nabízí Hyundai, nejen kvůli široce otevíraným dveřím, ale rovněž díky posuvné prostřední lavici. To v SsangYongu musíte sklopit prostřední opěradla do vodorovné polohy a celou sedačku následně překlopit dopředu.

Srovnání zavazadelníků Hyundai Santa Fe SsangYong Rexton
Objem pětisedadlové verze (l) 547/1625 820/1977
Délka zavazadelníku (cm) 110-137 117
Šířka zavazadelníku mezi podběhy (cm) 105 115
Výška zavazadelníku po plato (cm) 45 49
Výška dolní hrany kufru (cm) 76 77

V oblasti zavazadelníku však kraluje SsangYong. Sedmimístná verze totiž po sklopení třetí řady sedadel poskytuje udávaný objem 872 litrů, což je opravdu úctyhodné číslo, před nímž se Santa Fe musí se svými 547 litry sklonit. Přeměření pak potvrzuje, že zavazadlový prostor SsangYongu je výrazně delší, mezi podběhy o 10 cm širší a pod plato vyšší. Šikovné je však sklápění zadních sedadel Hyundaie stisknutím tlačítka, naopak krycí roleta zavazadelníku se při rolování zachytává o bezpečnostní pásy třetí řady sedaček.

HODNOCENÍ INTERIÉRU Hyundai Santa Fe SsangYong Rexton
Prostornost 8 8
Přední sedačky 8 7
Zadní sedačky 8 7
Kufr 7 9
Variabilita 8 7
Průměr 7,80 7,60

Motor, jízdní vlastnosti


Souboj dva-dvojek

Evropa se sice odklání od vznětových motorů, obě velká SUV ale dokazují, že turbodiesely jsou pro jejich pohon stále to nejvhodnější řešení. I proto jsou obě SUV aktuálně na českém trhu dostupné výhradně se vznětovým čtyřválcem o objemu 2,2 litru.

V případě SsangYongu se jmenuje 2.2 e-XDI, pochází z vlastní dílny a nabízí výkon 133 kW a točivý moment 420 N.m. Spárovat lze přitom buď se šestistupňovým manuálem, nebo sedmistupňovým automatem E-Tronic původem od Mercedesu. Motor má sice dnes už typické vstřikování kapaliny AdBlue, pro mnohé zákazníky je ale plusem nadále chybějící stop- start systém. Pod kapotou Hyundaie naopak najdeme jednotku 2.2 CRDi naladěnou na 147 kW a 440 N.m, k níž je aktuálně jedinou možností osmistupňový automat vlastní konstrukce.

Dva-dvojka Hyundaie je typický turbodiesel. Libuje si v nízkých otáčkách a do těch vysokých se nijak zvlášť nežene, táhnout začíná od nějakých 1500 otáček, aby největší zátah poskytl kolem hranice 2000 otáček. Rychle se pak potvrzuje výkonnostní náskok proti Rextonu, což souvisí i s tím, že je Santa Fe přece jen lehčí – váží 1895 kilogramů, zatímco soupeř přesahuje dvě tuny. Za studena je pak dva-dvojka možná syrovější, po zahřátí se ale přece jen trochu uklidní.

SsangYong Rexton 2.2 e-XDI (133 kW) 4WD E-tronic SsangYong Rexton 2.2 e-XDI (133 kW) 4WD E-tronic

Ve srovnání se Santa Fe však Rexton přece jen nabídne lepší odhlučnění motoru. Kde za studených rán v Hyundaii slyšíte charakteristický vznětový ryk, je motor SsangYongu tišší, ve výsledku je tak i kultivovanější. Z hlediska síly pak na tom není špatně ani on, přeměření ale potvrzuje, že z hlediska dynamiky na Hyundai přece jen ztrácí. To ostatně naznačují už udávané parametry - jestliže Rexton z 0-100 km/h zrychlí za 12,0 sekundy a jede nejvýše rychlostí 181 km/h, u Santa Fe tyto parametry činí 9,4 sekundy, respektive 203 km/h.

Převodovky pak v obou případech potvrzují, že jsou laděny primárně pro obsluhu rodinného dostavníku. Změna převodu je tak v obou případech možná poněkud pomalejší (zvlášť na manuální pokyn) s prokluzujícím měničem, ale naprosto hladká. Líbí se mi i logika řazení, kdy elektronika nedrží zbytečně nízké otáčky, jak je u některých aut zvykem kvůli snížení spotřeby. Výtku bych měl snad jedinou, režim Smart u Santa Fe upravující chování auta podle aktuálních podmínek se nechá leckdy zmást, řadí příliš pozdě, nebo naopak zbytečně drží otáčky, a tak je vhodnější volit sportovní, nebo komfortní mód.

A spotřeba paliva? U Hyundaie se z dlouhodobého hlediska dá jezdit za 8,5 l/100 kilometrů, klidnější jízdou se ale lze dostat k 6,5 l/100 km, zatímco na dálnici si auto řekne o osm litrů na sto. To u Rextonu je vzhledem k velikosti, nijak zázračné aerodynamice a hmotnosti přece jen vyšší, v dlouhodobém průměru musíte počítat spíše s devíti až desíti litry.

HODNOCENÍ MOTORU Hyundai Santa Fe SsangYong Rexton
Zrychlení 9 7
Pružnost 8 7
Spotřeba udávaná 9 7
Spotřeba v testu 8 7
Odhlučnění motoru 8 9
Průměr 8,40 7,40

Důraz na pohodu

Charakter rodinného dostavníku oba modelu naznačují nejen chováním automatické převodovky, ale také samotnou jízdou. Auto, s nímž by i táta od rodiny čas od času rád kroužil oblíbené zatáčky, musíte hledat jinde. V obou těchto případech jde primárně komfort.

U obou aut tak počítejte přece jen s těžkopádnějším chováním, které je u Rextonu logicky způsobené rámovou konstrukcí a vyšší stavbou. Řízení je u Hyundaie poněkud vláčné, u SsangYongu zase musíte počítat s tím, že se nevrací tak rychle do středové polohy.

Santa Fe pak vyloženě nadchne komfortně naladěným podvozkem. Auto si umí skvěle poradit s rozbitým povrchem, snad jen v zatáčkách s výmoly mají kola trochu tendenci odskakovat, od 19palcových kol se nicméně neozývají žádné rány. Pohodlný je také SsangYong.

Dynamické měření Hyundai Santa Fe SsangYong Rexton
Pneumatiky Continental ContiSportContact Nexen N Priz RH7
Rozměr pneumatik 235/55 R19 255/50 R20
Pružnost na 4. RS(60-100 km/h)/5. RS RS (80-120 km/h) [s] 5,6/6,6 6,2/8,6
Otáčky na nejvyšší RS při 130 km/h 2000 2100
Skutečná rychlost při tachometrových 50, 90 a 130 km/h [km/h] 47,3/86,2/124,9 47,6/85,2/122,9

Ten sám o sobě překvapí, kterak auto využívající rámovou konstrukci umí být komfortní. Při vzájemném srovnání s Hyundaiem si však přece jen uvědomíte, že ten rám je znát. Na větších nerovnostech totiž cítíte přenos pohybů karoserie zepředu dozadu a zpět. Příplatková víceprvková náprava vzadu (vázaná ve stupni Premium na automatickou převodovku) nicméně nerovnosti tlumí velmi hladce.

Rámová konstrukce má pak nespornou výhodu v tažných schopnostech. Rexton se čtyřkolkou a automatem totiž utáhne až třítunový brzděný přívěs, což všichni milovníci jezdectví nebo jachtingu musí ocenit. Santa Fe na toto zkrátka nestačí – s automatem utáhne maximálně dvoutunový brzděný přívěs.

Pro leckteré zákazníky budou výhodou Rextonu také jeho schopnosti mimo zpevněné cesty. Těm pomáhá už světlá výška (až 224 mm vs. 185 mm), stejně jako připojitelný pohon všech kol s redukcí. Zájemci o pohodlný teréňák tak budou mít jasno.

Na druhou stranu pro běžného zákazníka může být připojitelný pohon všech kol Rextonu trochu složitější. Musíte totiž řešit, kdy čtyřkolku aktivovat. Vyplatí se jen na kluzkém povrchu, do rychlosti 70 km/h, jinak může hrozit, že se ústrojí začne přehřívat. Proti tomu automaticky fungující systém Hyundaie je v tomto směru uživatelsky příjemnější, elektronika se zkrátka sama o vše postará. Ve výsledku tak musíte dovednosti Rextonu skutečně využít, abyste jeho specifika plně docenili.

HODNOCENÍ JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍ Hyundai Santa Fe SsangYong Rexton
Ovladatelnost 7 7
Komfort odpružení 9 8
Odhlučnění podvozku 9 8
Řízení 8 8
Řazení 7 8
Brzdy 8 7
Průměr 8,00 7,67

Závěr


Závěr

V dnešním srovnávacím testu se proti sobě postavila dvě velice podobně koncipovaná auta. Hyundai Santa Fe i SsangYong Rexton pocházejí od jihokorejských výrobců, oba nabízejí prostor až pro sedm osob, oba pohání naftová dva-dvojka a oba nadchnou svým nečekaně luxusním interiérem. Tím ale vzájemná podoba do jisté míry končí.

SsangYong Rexton totiž i v dnešní době zůstává vlastně tím pravověrným offroadem s rámovou konstrukcí se všemi jejími výhodami i neduhy. Jestli skutečně potřebujete auto do terénu, které navíc zvládne utáhnout třítunový přívěs, je Rexton přesně volba pro vás. V takových podmínkách zkrátka nemá konkurenci, kdy na něj Santa Fe ztrácí už jen světlou výškou nebo tažnými schopnostmi. Velkým lákadlem Rextonu je pak i jeho dostupná cena.

Hyundai Santa Fe vs. SsangYong Rexton Hyundai Santa Fe vs. SsangYong Rexton

Pokud ale tyto schopnosti plně nevyužijete, rychle zjistíte, že v každodenním životě je příjemnější společník přece jen Hyundai Santa Fe. Navzdory hlučnějšímu motoru je ve výsledku komfortnější než SsangYong, navíc v jeho případě nemusíte řešit, kdy pohon všech kol spustit a kdy ne, elektronika vše zajistí sama, bez nutnosti manuálního pokynu. Navíc i ta výbava je ve výsledku ještě bohatší než u jinak skvěle vybaveného Rextonu – ať už mluvíme o head-up displeji s promítáním přímo na čelní sklo, diodových světlometech nebo modernějším infotainmentu.

Takže si to shrňme. Korejská SUV dnes patří k tomu nejlepšímu, co za dané peníze můžete koupit. Rexton navíc přidává ještě poctivé schopnosti mimo zpevněný povrch, pokud tedy tuto vlastnost potřebujete/oceňujete. Chybu každopádně neuděláte ani s jedním.

SHRNUTÍ HODNOCENÍ Hyundai Santa Fe SsangYong Rexton
POŘIZOVACÍ NÁKLADY 8,25 8,25
DESIGN 8,40 8,00
INTERIÉR 7,80 7,60
MOTOR 8,40 7,40
JÍZDNÍ VLASTNOSTI 8,00 7,67
CELKOVÝ PRŮMĚR 8,17 7,78

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi (147 kW) 4x4 8AT

Nejlevnější verze modelu 1.174.990 Kč (2.2 CRDi/147 kW 4x4 8AT Style)
Základ s testovaným motorem 1.174.990 Kč (2.2 CRDi/147 kW 4x4 8AT Style)
Testovaný vůz bez příplatků 1.174.990 Kč (2.2 CRDi/147 kW 4x4 8AT Style)
Testovaný vůz s výbavou 1.214.890 Kč (2.2 CRDi/147 kW 4x4 8AT Style)

Plusy

  • Bohatá základní výbava
  • Silný motor
  • Komfortní podvozek

Minusy

  • Vyšší pořizovací cena
  • Vláčné řízení

SsangYong Rexton 2.2 e-XDI (133 kW) 4WD E-tronic

Nejlevnější verze modelu 819.900 Kč (2.2 e-XDI/133 kW Style 2WD)
Základ s testovaným motorem 909.800 Kč (2.2 e-XDI/133 kW Style 4WD E-Tronic)
Testovaný vůz bez příplatků 1.109.800 Kč (2.2 e-XDI/133 kW Premium 4WD E-Tronic)
Testovaný vůz s výbavou 1.275.200 Kč (2.2 e-XDI/133 kW Premium 4WD E-Tronic)

Plusy

  • Atraktivní cena
  • Robustní konstrukce
  • Tažné schopnosti
  • Objemný zavazadelník

Minusy

  • Zastaralejší multimediální systém
  • Kvůli rámové konstrukci kompromisnější pohodlí
Zobrazit celý článek
David Bureš
Diskuze (147)

Doporučujeme

Model Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi (147 kW) 4x4 8AT SsangYong Rexton 2.2 e-XDI (133 kW) 4WD E-tronic
Cena základní sestavy 1 149 990 Kč 1 109 800 Kč
Cena testované sestavy 1 274 890 Kč 1 275 200 Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2199 2157
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 147 / 3800 133 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 440 / 1750 - 2750 420 / 1600 - 2600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 203 181
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.4 12
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.3 / 5.4 / 6.1 0 / 0 / 7.6
Emise CO2: 160 198
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 547 / 1625 872 / 1806
Objem nádrže (l): 71 70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1895 / 699 2055 / 755
Rozměr pneu: 235/55 R19 255/50 R20
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4770 4850
b) šířka (mm): 1890 1960
c) výška (mm): 1680 1825
d) rozvor (mm): 2765 2865
e) rozchod vpředu (mm): 1635 1640
f) rozchod vzadu (mm): 1644 1640
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1090 830 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 870 650 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 930 960
k) šířka vpředu (mm): 1580 1590
l) šířka vzadu (mm): 0 1590
délka sedáku vpředu (mm): 480 440
délka sedáku vzadu (mm): 440 420
výška opěradla vpředu (mm): 630 630
výška opěradla vzadu (mm): 650 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano Ano
Avatar - Hammunasakra
26. 7. 2020 21:27
Re: Vítězem
Asi moc ne = ale všechno furt opakovat ;-)

Úplně stačí že rok dokola jsme musel opakovat že naftu musíme dotovat atd. :D

A že MĚSÍCE bylo odmítání zpochybňování urážek = až jsme KONEČNĚ došli do fáze, že vadí to opakování :-!
26. 7. 2020 16:45
Re: Vítězem
Hamune, na ty tvé rovnice už jsem si tak nějak zvykl, ale zajímalo by mě jedno - opravdu žiješ v představě, že si někdo při čtení tvých příspěvků dohledává to tvoje "viz. já"? :D
25. 7. 2020 11:46
Re: Vítězem
Tak se tu debatu opět podařilo za.rat. I přes HL je tu neskutečný basta hloupostí, respektive reakcí na ně.
Avatar - speedfred
25. 7. 2020 07:06
Re: rexton
Toto je typický “humorný” kec zamestnancov ktorý niečo nafasujú.
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2020 20:34
Re: Vítězem
Nafta POTŘEBUJE bejt miliardama dotovaná + a dokonce maj naftový motory dneska už i nižší tepelnou účinnost

Dražší + poruchovější + těžší + s potřebou trvalého dotování provozu = jj TO je ta cesta :D :-! :-[]

Doporučuju srovnání výkonu a současně cen motorů benzín nafta od R3 po V12 = a měj připravenou https://www.zachrankaapp.cz/ :-)