Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ikonická vozidla minulosti, která předpověděla dnešní automobilovou situaci

Mirek Mazal Mirek Mazal 13. 1. 2022 • 20:38
91
8
Zobrazit náhledy (91)
Lamborghini Countach LP 500 Lamborghini Countach LP 500 Lamborghini Countach LP 500 Lamborghini Countach LP 500 Lamborghini Countach LP 500 Lamborghini Countach LP 500 Lamborghini Countach LP 500 Lamborghini Countach LP 500 Lamborghini Countach LP 500 Lamborghini Countach LP 500 Lamborghini Countach LP 500 Lamborghini Countach LP 500 Lamborghini Countach LP 500 Range Rover – P38a (1994-2002) Range Rover – P38a (1994-2002) Range Rover – P38a (1994-2002) Range Rover – P38a (1994-2002) Range Rover – P38a (1994-2002) Range Rover – P38a (1994-2002) Range Rover – P38a (1994-2002) Range Rover – P38a (1994-2002) Morris Mini-Minor (1959) Morris Mini-Minor (1959) Morris Mini-Minor (1959) Morris Mini-Minor (1959) Morris Mini-Minor (1959) Morris Mini-Minor (1959) Morris Mini-Minor (1959) Morris Mini-Minor (1959) Morris Mini-Minor (1959) Morris Mini-Minor (1959) Morris Mini-Minor (1959) Morris Mini-Minor (1959) Morris Mini-Minor (1959) Morris Mini-Minor (1959) Morris Mini-Minor (1959) Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Porsche 959 Porsche 959 Porsche 959 Porsche 959 Porsche 959 Porsche 959 Porsche 959 Porsche 959 Porsche 959 Porsche 959 Porsche 959 Porsche 959 Porsche 959 Porsche 959 Porsche 959 Porsche 959 Porsche 959 Porsche 959 Porsche 959 Porsche 959 Porsche 959 Porsche 959 Porsche 959 Porsche 959

Obdivuhodné modely aut věštily stav budoucnosti. Nejméně pět prognostických vozidel trefně zrcadlí aktuální vývoj a nálady mezi hybateli automobilismu 21. století.

Základní charakteristiky současného automobilového průmyslu odráží ikony už dávno skončené produkce. Mementa doby minulé zvyšují sběratelskou prestiž a v novém provedení je už nenabízí žádné dealerství na světě, kam se nastěhovaly modernizované novinky. Aktuální stav automobilismu vystihují podobně protichůdné modely Lamborghini Countach, Range Rover, Mini,Toyota Prius a Porsche 959.

Lamborghini Countach

Následník Miury vypadá jako surové mistrovské dílo designéra Marcella Gandiniho, není od věci Countach spojovat s létající sekerou či jinou smrtící zbraní. Nulové kompromisy drsného supersportu definovaly úroveň nehoráznosti, podle kterých je tvořen vrchol supersportovní anebo hypersportovní produkce současnosti. Nejrychlejší modely dneška také nejsou nejpraktičtější a vše podřizují aerodynamice, výkonu či stabilitě.

Range Rover

Před Range Roverem existovaly náznaky sportovně-užitkové kategorie. Dřevem čalouněný Jeep Wagoneer nabízel výhled z obýváku dávno před zprofanováním segmentu SUV. Prvním opravdovým průkopníkem univerzálního výběru do města i terénu se stal Range Rover, který vydláždil cestu prakticky všem ostatním výrobcům. Vývoj SUV už pohltil téměř veškeré respektované výrobce automobilů.

Mini

Jednoduché malé Mini připomíná moderní éra hatchbacků, kterým opět stačí kompaktní rozměry, redukovaná hmotnost, konzervativní design i příčně uložený čtyřválec vepředu nad poháněnými a řiditelnými koly. Spojitost najdeme rovněž v prostorovém uspořádání, které upřednostňuje komfort posádky ve dvou řadách sedadel.

Toyota Prius

Různorodý žebříček věšteckých aut má místo i pro alternativní Toyotu Prius. Nakonec velmi úspěšný hybrid poprvé přiblížil použitelnou elektrifikaci automobilů pro běžný lid. Nabíjení je uměle propagováno i za pomocí argumentů bezproblémového denního provozu Priusů po celém světě. Tvarově diskutabilní znak ekologického povědomí urychlil přechod od stále hlasitěji kritizované spalovací techniky k vítaným způsobům zajištění potřebné energie.

Porsche 959

Společným vzorem téměř každého moderního superauta by mohlo být Porsche 959. Technické a technologické triky nynějších inženýrů předváděli kolegové už v roce 1986. Konkrétně byl známý například programovatelný pohon všech kol, elektronické nastavení tlumičů s proměnnou světlou výškou, fungoval přeplňovaný motor ukrytý mezi odlehčenými panely karoserie z drahých a špičkových materiálů. Princip dodržovaný vývojáři platí i necelých 30 let od konce výroby 959.

Související články

Témata
Avatar - Ada je zase tady
14. 1. 2022 03:30
Ten Range Rover P38
Je dodnes krásný. S dieselem pod kapotou bych ho hned šel koupit, pokud by byl nový. Paráda!

Potom mu bohužel splácli budku a udělali z auta zrůdu... :no:
13. 1. 2022 22:40
Proboha za co....
...nás "mistr" Mazal takhle trestá? Proč redakce auto.cz zaměstnává takové stylistické impotenty? :-O :-O :-O :no:
Avatar - Mikesus
13. 1. 2022 21:33
Re: Čtu a pořád takový divný motýle
Nenavážej se do brňáka, on za to nemůže, že ho tam nenaučili mluvit česky. Třeba se to v Praze konečně naučí
Avatar - Roman Horký
13. 1. 2022 19:54
Re: Čtu a pořád takový divný motýle
:yes: :-)
13. 1. 2022 19:49
Re: Čtu a pořád takový divný motýle
Válek a "motýle" jsou proti němu úplný Jungmann s Dobrovským. :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud