Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Land Rover Defender Spec 1.2 je italská specialita s V8, karbonem a kůží

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Italská designová společnost Ares Design se pochlubila další divokou kreací, která nejspíš nenechá klidným žádného příznivce tradičního Land Roveru Defender.

Řada z nás si spojuje jméno italské společnosti Ares Design především s úpravami luxusních či sportovních vozů, designovému studiu sídlícímu v Modeně však nejsou cizí ani čistokrevné offroady. To už ostatně dokázal i brutálně upravený Land Rover Defender V8 minulé generaci, který se nedávno dočkal zajímavého sourozence.

Studio Ares Design se totiž pochlubilo drsně vyhlížející novinkou s označením Land Rover Defender Spec 1.2, která nejspíš nenechá žádného příznivce luxusních offroadů v klidu. Kromě výrazného vzhledu totiž defík minulé generace nabízí i výkonnou motorizaci V8, luxusní interiér a lepší vlastnosti v náročném terénu.

Základem tohohle monstra se přitom stal obyčejný Defender s 2,2litrovým naftovým čtyřválcem, který přes šestistupňovou manuální převodovku posílal na všechna čtyři kola asi 122 koní. Jenže to je dávno minulostí.

Video se připravuje ...

Do motorového prostoru se totiž nově nastěhoval 4,8litrový atmosférický vidlicový osmiválec, který nabízí výkon zhruba 282 koní a točivý moment 440 N.m. O přenos výkonu na všechny čtyři kola se nově stará šestistupňová automatická převodovka, zatímco s brzděním pomáhají šestipístkové třmeny dodané  společností AP Racing.

S novým motorem však souvisí celá řada dalších úprav, jako je například zesílení stabilizátorů nebo úprava komponentů systému pohonu všech kol, který musí ustát více než dvojnásobný výkon. Některé úpravy jsou však patrné již na první pohled, jako například výrazná kapota, na které se objevila trojice výrazných nasávacích otvorů.

Proti klasickému Defenderu V8 z dílny Ares Design tentokrát chybí dvojice šnorchlů podél A-sloupků, zaujme však nová karbonová maska chladiče s integrovanou ochranou nových LED světlometů. Pod jednoduchým nárazníkem je navíc jasně patrný ochranný plech motoru, takže se stále počítá i s jízdou v terénu.

Při pohledu z boku si můžeme všimnout výrazných podběhů a nových 18“ litých kol s pěti paprsky, která úpravce obul do terénních pneumatik. Dobře patrná je také úprava světlé výšky, která vzrostla o 35 milimetrů. Mezi koly jsou umístěné trubkové nášlapy, za kterými jsou vyvedeny koncovky výfuku. Vzadu pak zaujmou nové kulaté LED svítilny.

Interiér byl čalouněn do prémiové červené kůže a nechybí obložení z nejkvalitnějších materiálů, včetně karbonových doplňků. Více světla v kabině navíc zajišťuje nové střešní okno nebo zvětšená zadní boční okna, která mohou být i decentně ztmavena. Po stránce výbavy samozřejmě nechybí startování tlačítkem, elektrická okna, vyhřívaná zrcátka s blinkry nebo moderní infotainment s podporou Android Auto nebo Apple Car Play.

Úpravce k novému modelu dodává, že byl navržen tak, aby zaujal a nadchl v každém prostředí, současně však má být komfortní a módní za všech situací, klidně i při jízdě bokem na zamrzlém jezeře v rakouských alpách. Cenu nového modelu zatím úpravce nezveřejnil, zakázková výroba jednoho kusu by však měla trvat okolo 3 měsíců.

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Doporučujeme

24. 3. 2021 10:48
Uff
prvy moment z nadpisu som sa zlakol, ze tam bude 1.2L motor:D
Avatar - SKAY
24. 3. 2021 10:04
škaredé
opravdu stím bude někdo krosit v terénu? :D :no: