Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Legendární Audi Quattro se vrací. Jako elektromobil...

David Bureš
Diskuze (21)

Audi Quattro kdysi proslulo přeplňovaným pětiválcem. Doba se ale změnila, a tak se vůz nyní vrací ve formě elektromobilu.

Nástup elektromobility k automobilovému průmyslu přitáhl množství nových subjektů, které s touto oblastí dosud zkušenosti neměly. Zatímco některé by rády zopakovaly úspěch Tesly, jiné jsou spíše garážovými projekty stavějícími spíše limitované speciality. Mezi ně patří také nedávno uvedený E-Legend, který se rozhodl oživit slavné Audi Quattro.

E-Legend EL1 je totiž sportovní kupé s elektrickým pohonem, které nezapře inspiraci slavným závodním autem z osmdesátých let. Ostatně přiznává to i zakladatel společnosti Marcus Holzinger, který se cítí být s Quattrem osobně spjatý. Jeho otec se totiž na Sport Quattru přímo podílel. Holzinger pak sám navrhl EL1, když využil své zkušenosti v designérském oddělení Volkswagenu.

Elektrická novinka přitom nezapře sportovní charakter jako originál. V útrobách je tu hned trojice elektromotorů o celkovém výkonu 600 kW. Jeden je vpředu, dva u zadní nápravy, což zajišťuje pohon všech kol. Taková síla má znamenat, že EL1 zrychlí z 0-100 km/h za méně než 2,8 sekundy a na dvoustovce je za méně než 10 sekund. Maximální rychlost se má pak pohybovat okolo 255 km/h.

Vedle závratné síly takovým hodnotám má pomáhat i na poměry elektroaut nízká hmotnost. Základem je totiž lehký karbonový monokok, který má zajistit pohotovostní hmotnost okolo 1.680 kg. Baterie umístěné ve středovém tunelu a za sedadly každopádně samy o sobě váží 550 kg.

Baterie poskytují kapacitu 90 kWh a přestože autoři nekomentují normovaný dojezd, zmiňují, že je to dostatek pro to, aby E-Legend EL1 zvládlo dvě kola ostré jízdy na slavné Severní smyčce Nürbugringu. Akumulátor pak lze nabíjet stejnosměrným proudem o výkonu 150 kW.

E-Legend EL1 zatím není kompletně hotové. Interiér zatím nebyl vůbec představen, byť autoři slibují běžnou výbavu čítající klimatizaci, zadní parkovací kameru nebo navigaci. Ve výbavě nemá chybět ani zvedání přední nápravy nebo adaptivní podvozek.  

Německá společnost sídlící ve městě Beilngries, nedaleko Ingolstadtu, sídla Audi má každopádně v plánu postavit 30 kusů tohoto speciálu s tím, že první prototyp má být hotov v roce 2022 s tím, že k prvním zákazníkům se vůz dostane rok na to. Základní cena je stanovena na 1,06 milionu eur.

Firma má navíc v plánu postavit i další dva vozy inspirované někdejšími rallye speciály. Které to budou, není zatím jasné, během prezentace EL1 ale byly zmiňovány takové modely jako Lancia Stratos, Lancia 037 nebo Renault 5 Maxi Turbo, a tak se právě ty nabízejí jako další projekty. Skupina B a elektrický pohon nám moc dohromady nejde, v dnešním světě si ale E-Legend může najít svoji klientelu. Nebo ne?

David Bureš
Diskuze (21)

Doporučujeme

30. 6. 2021 07:50
Re: To je zajímavé,
Dokud se nezkrátí nabíjení elektroauta na 10 minut do plné, a neprodlouží dojez na minimálně 600-700km při zachování rozumné hmotnosti auta do 1500kg, tak se benzinu co do všestranné neobtěžující použitelnosti nevyrovná. Tj historie to zdaleka není. Navíc elektro je starší technologie ;-)
29. 6. 2021 21:12
Re: Těžko se může vracet jako Audi quattro
Když každý motor roztáčí jednu nápravu, tak to není staly pohon všech kol? Já asi spadnu ze židle ;-)
A ano, u některých elektromobilu lze jeden motor deaktivovat, když chceš. A mám pro tebe jednu další informaci - Audi už staly pohon všech kol kvůli emisím nepoužívá :-|
29. 6. 2021 17:10
Re: Těžko se může vracet jako Audi quattro
Asi si je nemůžeš jen tak zapínat a vypínat podle rozmaru, ale souhlas, permanentní tedy nejsou.
Ok, škrtám další společný znak

Pak už tam ale opravdu nezbývá nic kromě té designové podoby.
29. 6. 2021 10:47
Re: Těžko se může vracet jako Audi quattro
:-) :-) :-)
Ty s pohonem všech kol mají motor u každé nápravy - a co je ještě lepší, můžeš si je zapínat a vypínat :yes:
29. 6. 2021 10:20
Re: Těžko se může vracet jako Audi quattro
Pochopil bych rozhořčení nad tím, že Ford z kupé Mustang udělal elektrické SUV a pochopil bych, kdyby někdo řekl, že je to úplně jiné auto.
Ale tvrdit, že Audi Quattro bylo důležité tím, že má pětiválec? Nebylo by to Audi Cinque? :D