Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Honda Civic Type R oficiálně: Odhalila design i interiér, ale stále má tajemství

Ondřej Mára
Diskuze (51)

Honda dnes představila šestou generaci sportovního modelu Civic Type R, jehož základem se stal jedenáctý pokračovatel hatchbacku.

Japonská automobilka Honda dnes představila již šestou generaci populárního ostrého hatchbacku Type R, poprvé uvedeného před 25 lety, jehož základem se stala jedenáctá generace modelu Honda Civic, poprvé představená před 50 lety. Novinka tak staví na opravdu dlouhé a bohaté tradici, díky čemuž v poslední generaci slibuje opět skvělé jízdní zážitky. Vezměme to ale postupně.

Základem nové Hondy Civic Type R je silueta nedávno představeného hatchbacku Honda Civic e:HEV. Sportovnost verze Type R nicméně podtrhuje sportovnější design s širším a nižším postavením. V podbězích přitom najdeme 19“ matně černá litá kola, která jsou standardně obuta do pneumatik Michelin Pilot Sport 4S.

Video se připravuje ...

Během vývoje vozu se technici zaměřili na vytvoření konceptu „Špičkového sportovního designu“. Civic Type R tak nabídne speciální detaily na obou náraznících nebo unikátní design zadních dveří a podběhů, speciálně vyvinutých pro model Type R, které pozitivně ovlivňují aerodynamiku.

Vpředu vidíme zvětšenou dolní mřížku chladiče, která maximalizuje přísun vzduchu k motoru, nový ventilační otvor se ale objevil také na přepracované kapotě. Technici dále zvětšili otvory v blatnících za předními koly a zvětšily zadní difuzor, integrovaný do podlahy, který lépe pracuje s upravenou podlahou vozu. Novinkou je také přepracovaný design tří koncovek výfukového systému, které nabízejí ještě lepší zvuk a umocňují tak propojenost řidiče s vozem.

Dramatické zadní křídlo vytváří větší přítlak než u minulé generace, přičemž díky upravenému úhlu omezuje odpor vzduchu. Křídlo je navíc usazeno níž, současně je však širší, což podtrhuje sportovnost modelu, jeho elegantní střešní linku a celkovou šířku. Karoserii budou zdobit barvy v odstínech:  Championship White, Rallye Red, Racing Blue, Crystal Black nebo Sonic Grey Pearls

Úpravy interiéru byly orientovány na zvýšení radosti z jízdy a zostření úrovně koncentrace. Udržuje si přitom vysokou úroveň komfortu, praktičnosti a přesnosti, jako hybridní Civic e:HEV. Jeho emotivnost ale podtrhuje dnes již tradiční červené obložení modelů Type R. Řidič sedí ve voze níž, kouká přes nižší kapotu, automobilka celkově zlepšila výhled a omezila materiály, které by mohly způsobovat odrazy. Lehká přední sedadla s čalouněním připomínajícím semiš slibují skvělou podporu řidiče, současně by však měla být pohodlná i na delších cestách.

Systém vozu umožňuje volit mezi jízdními režimy Comfort, Sport a +R, novinkou je pak režim Individual. V rámci těchto režimů se přitom mění nastavení/naladění pro motor, řízení, podvozek i zvuk motoru.

Výrazným vylepšením oproti minulému modelu Type R měl projít systém Honda LogR data Logger, který nově kombinuje data posbíraná senzory v automobilu s aplikací v chytrém mobilním telefonu, díky čemuž může řidič lépe monitorovat své výkony podle různých metrik. Systém také nabízí měření kola, 3D zobrazení pohybu vozu a funkci, která řidičům umožní zlepšovat se a zajíždět rychlejší kola.

Teď už ale k tomu nejdůležitějšímu, tedy motoru. Jak automobilka zmiňovala v tiskové zprávě, nový Civic Type R staví na úspěchu svého předchůdce, což platí i pro pohonnou jednotku. Pod kapotou je totiž umístěna vylepšená verze 2,0litrového přeplňovaného čtyřválce z minulé generace Type R, který by měl nabídnout ještě rychlejší a návykovější jízdu.

Konkrétní parametry upraveného motoru sice automobilka nezmiňuje, v tiskové zprávě však hovoří například o přepracovaném turbodmychadlu, které by mělo nabídnout ještě lepší efektivitu. Díky optimalizaci přeplňování navíc automobilka slibuje, že půjde o nejvýkonnější VTEC turbem přeplňovaný motor v historii modelu Type R.

Automobilka navíc zmiňuje i přepracovaný výfukový systém, který by společně s výše zmiňovanými úpravami měl přispívat k ještě lepšímu poměru váhy a výkonu, lepšímu točivému momentu a vyšší maximální rychlosti ve srovnání s minulou generací Type R. Ve smyslu poměru výkonu motoru na litrový objem motoru by pak nová Honda Civic Type R měla patřit mezi nejvýkonnější stroje své třídy.

Nadšence navíc jistě potěší, že si nový Civic Type R zachoval i manuální převodovku. Ta je šestistupňová a oproti minulé generaci modelu Type R rovněž prošla optimalizací. Převodovka tak nabídne lepší systém automatických meziplynů a získala optimalizovaný tvar řadicí páky pro jisté a přesné řazení.

Vylepšený brzdový systém Brembo si zachoval dvoudílné kotouče z minulé generace, které nabízejí lepší pocit i životnost. Technici dále vylepšili systém chlazení motoru, ke kterému přispívá nový chladič, díky čemuž by měl vůz ustát i těžké namáhání.

Nová Honda Civic Type R se začne prodávat v příštím roce, přičemž první kusy by měly na evropský trh dorazit z kraje roku 2023. Konkrétní technické parametry se tak nejspíš dozvíme až v příštích měsících.

Ondřej Mára
Diskuze (51)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
22. 7. 2022 15:06
Re: Re: Re: Re: Za mňa výborné
Nezabrzdíš vôbec a pedál skončí na podlahe.
Avatar - xxc
22. 7. 2022 14:21
Re: Re: Re: Re: Za mňa výborné
Čo sa stane, keď uvarím brzdy? Len bude horšie brzdiť, alebo vôbec?
Avatar - speedfred
22. 7. 2022 13:48
Re: Re: Re: Za mňa výborné
Brzdovka, dosky, hadice to je aj také safety pre teba. Vymenu brzdičov zistíš na fórach + bazoš 😀
Avatar - Mokrous
22. 7. 2022 13:31
Re: Re: Re: Za mňa výborné
:D :D :D Ne, to fakt nestojí.

Ale spíš jsem přemýšlel, zda nejde přehodit kotouče + třmeny z verze 206kW na slabší verzi. A zda to je snadno řešitelné, nebo zda to obnáší i výměnu dalších komponent podvozku.

Na toto ti ale "odborníci" z autorizáku, soustředící se na výměnu celků pod dozorem Vlkohradu, neodpoví. Protože jim to z počítače podle VIN nevypadne...
Avatar - speedfred
22. 7. 2022 13:11
Re: Re: Re: Za mňa výborné
Vymeniť brzdovku, dosky a gumené hadičky za pancierové.
Vymyslieť nejaké náfuky (chladenie) min na predné brzdy.
Stojí to ale za to keď ideš 1x do roka na nejaké passo s Passatom?