Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pětidveřové Suzuki Jimny má dorazit příští rok, mohlo by dostat i turbo

Ondřej Mára
Diskuze (17)

Kompaktní offroad by se mohl konečně dočkat i pětidvéřové verze, která by zvýšenou hmotnost kompenzovala výkonnějším motorem.

Poslední generace kompaktního offroadu Suzuki Jimny si dokázala získat neuvěřitelnou popularitu svým roztomilým retro-vzhledem i dovednostmi v terénu. Celková délka pouhých 3,4 metru navíc vozu zajistila i statut kei car na domácím japonském trhu, v jiných částech světa však mohla být třídveřová koncepce spíš komplikací. Jenže to by se mohlo změnit.

Podle informací japonského motoristického webu Autoc-One, který měl citovat některé představitele automobilky Suzuki, by totiž pětidveřový Jimny mohl dorazit již v příštím roce. Původně se přitom premiéra plánovala dokonce již na letošní autosalon Tokyo Motor Show, pravidelně konaný v říjnu, který byl ale s ohledem na pandemickou situaci zrušen.

Japonským kolegům se navíc údajně podařilo vypátrat i nové jméno pětidveřového Jimny, které by mělo znít jednoduše „Jimny Long“. Automobilka by tak v podstatě mohla navázat na některé předchozí generace, ve kterých se Jimny/Samurai (v závislosti na trhu) prodával pod označením Long jako pick-up.

Prodloužená verze samozřejmě naroste o pěkných pár centimetrů, ostatně jen rozvor náprav by měl být prodloužen cca o 300 mm. Přidanou hmotnost by pak mohl kompenzovat výkonnější motor, podle dostupných informací dokonce s turbodmychadlem a mild-hybridní elektrifikací. Opět by tak mohlo jít například o jednotku 1.4 BoosterJet Hybrid, používanou například ve Swiftu Sport, S-Cross nebo Vitaře.

Je však otázkou, jak by si motor rozuměl se zcela odlišným systémem pohonu všech kol All-Grip Pro, a jak by mild-hybrid zvládal unikátní podmínky při jízdě v náročnějším terénu, ve které už třídveřový Jimny exceloval. V modelu Jimny je navíc motor umístěn podélně, zatímco v ostatních modelech napříč. Možná ale Suzuki sáhne po jiném motoru.

Video se připravuje ...

Přidání druhého páru dveří však zřejmě nebude jediná změna, která Jimny Long čeká. Mluví se totiž také o úpravě přední masky, která by mohla vyměnit pět ikonických vertikálních otvorů (charakteristický rys modelů Jimny) za jeden velký. A údajně se také mluví o vývoji prémiovější verze Jimny Long, která by mohla připomínat zmenšený Mercedes třídy G. Ostatně podobné konverze už se prováděly i s třídveřovým Jimny.

Společně s pětidveřovým provedením Jimny Long by automobilka Suzuki mohla představit i decentně modernizovanou verzi standardního modelu Jimny. Vzhledem ke spekulacím o elektrifikaci přitom řada z nás doufá, že by se líbivý a schopný prcek opět mohl vrátit na starý kontinent. Poptávka totiž vystřelila ceny ojetin vysoko nad původní ceny nových vozů.

Ondřej Mára
Diskuze (17)

Doporučujeme

18. 5. 2021 15:54
Re: Se divím, že....
Z nových aut kromě Jimnyho a Defendera asi už jen Jeep Wrangler a Ford Bronco.
Plus prehistorická auta jako Lada Niva či Land Cruiser 78, které se stále drží na výrobních linkách. A v zemích třetího světa by se toho asi našlo víc.
Avatar - palix
18. 5. 2021 10:02
Re: Super
Pre také auto by sa mi hodil iný motor - niečo ako má Mitsubishi ASX = pomerne "jednoduchý" 2,0 benzín. Také auto nemusí byť rýchle, keďže na diaľnicu to veľmi nie je. Je to "pravoverný offroad" so všetkými výhodami a nevýhodami :yes:
Avatar - 3_diamanty
18. 5. 2021 09:03
Re: Super
1,4 boosterjet z vitary a bude to trhak :yes:
Avatar - 3_diamanty
18. 5. 2021 09:01
Re: Se divím, že....
Rozmyslam kto ma dnes okrem jimnyho este normalny 3dverovy terenak ak neratam vyslovene pracovne pickupy ( single cab l200 a pod ) ... snad len land rover defender a potom su tu uz len vyslovene stylove exoticke kusky ako kabrio evoque a pod.... ale taky je vseobecny trend... ani 3 dveroveho golfa ani 3 dverove polo uz dnes nekupime co je mozno aj skoda pre niekoho ale tak to dnes proste uz je ... kazdopadne teda vitam tu moznost kupit 5 dveroveho jimnyho ak bude... ja by som napr trojdverak ani nechcel.. pritom ako 5 dverak ho razom zaradim k mojim autam snov ... supa :yes:
18. 5. 2021 08:29
Re: Se divím, že....
Přesně tak. Když se na to podíváme globálně, tak prodloužené verze aut do terénu s byly v minulých dobách víceméně standardem a to v různých variantách, někdy se jen natáhl rozvor a převis, ale třídvéřová koncepce zůstala, někdy měla prodloužená verze pětidvéřovou karoserii, jindy pickupovou. A nemálo terénních aut s rámovým podvozkem mělo ve výsledku tři nebo čtyři různé karoserie včetně otevřených plus dodatečné přestavby od specializovaných firem.
Když se podíváme na malá auta, tak kromě Pajera Pinin mělo krátkou a dlouhou verzi třeba Daihatsu Rocky nebo Suzuki Vitara první generace (třídvéřová verze byla jen o málo delší než dnešní třídvéřový Jimny a ačkoliv se tehdy řadila k nastupujícím SUV, tak dnešní optikou to byl off-road s rámem a redukční převodovkou). A konec konců, předchůdce Jimnyho Samurai měl prodlouženou (třídvéřovou) verzi také.