Pětidveřové Suzuki Jimny má dorazit příští rok, mohlo by dostat i turbo
Kompaktní offroad by se mohl konečně dočkat i pětidvéřové verze, která by zvýšenou hmotnost kompenzovala výkonnějším motorem.
Poslední generace kompaktního offroadu Suzuki Jimny si dokázala získat neuvěřitelnou popularitu svým roztomilým retro-vzhledem i dovednostmi v terénu. Celková délka pouhých 3,4 metru navíc vozu zajistila i statut kei car na domácím japonském trhu, v jiných částech světa však mohla být třídveřová koncepce spíš komplikací. Jenže to by se mohlo změnit.
Podle informací japonského motoristického webu Autoc-One, který měl citovat některé představitele automobilky Suzuki, by totiž pětidveřový Jimny mohl dorazit již v příštím roce. Původně se přitom premiéra plánovala dokonce již na letošní autosalon Tokyo Motor Show, pravidelně konaný v říjnu, který byl ale s ohledem na pandemickou situaci zrušen.
Japonským kolegům se navíc údajně podařilo vypátrat i nové jméno pětidveřového Jimny, které by mělo znít jednoduše „Jimny Long“. Automobilka by tak v podstatě mohla navázat na některé předchozí generace, ve kterých se Jimny/Samurai (v závislosti na trhu) prodával pod označením Long jako pick-up.
Prodloužená verze samozřejmě naroste o pěkných pár centimetrů, ostatně jen rozvor náprav by měl být prodloužen cca o 300 mm. Přidanou hmotnost by pak mohl kompenzovat výkonnější motor, podle dostupných informací dokonce s turbodmychadlem a mild-hybridní elektrifikací. Opět by tak mohlo jít například o jednotku 1.4 BoosterJet Hybrid, používanou například ve Swiftu Sport, S-Cross nebo Vitaře.
Je však otázkou, jak by si motor rozuměl se zcela odlišným systémem pohonu všech kol All-Grip Pro, a jak by mild-hybrid zvládal unikátní podmínky při jízdě v náročnějším terénu, ve které už třídveřový Jimny exceloval. V modelu Jimny je navíc motor umístěn podélně, zatímco v ostatních modelech napříč. Možná ale Suzuki sáhne po jiném motoru.
Přidání druhého páru dveří však zřejmě nebude jediná změna, která Jimny Long čeká. Mluví se totiž také o úpravě přední masky, která by mohla vyměnit pět ikonických vertikálních otvorů (charakteristický rys modelů Jimny) za jeden velký. A údajně se také mluví o vývoji prémiovější verze Jimny Long, která by mohla připomínat zmenšený Mercedes třídy G. Ostatně podobné konverze už se prováděly i s třídveřovým Jimny.
Společně s pětidveřovým provedením Jimny Long by automobilka Suzuki mohla představit i decentně modernizovanou verzi standardního modelu Jimny. Vzhledem ke spekulacím o elektrifikaci přitom řada z nás doufá, že by se líbivý a schopný prcek opět mohl vrátit na starý kontinent. Poptávka totiž vystřelila ceny ojetin vysoko nad původní ceny nových vozů.