Peugeot 9X8 vyráží do boje, křídlo na zádi mu stále chybí
Okruhový speciál 9X8 týmu Peugeot Sport se představil ve finální bojové podobě. Stále postrádá křídlo na zádi. Do prvního závodu nastoupí v červenci.
Nové předpisy Le Mans Hypercar (LMH) federace FIA a automobilového klubu ACO slibovaly dát vzniknout skutečně zajímavým vytrvalostním speciálům. Zatím však ale auta od Toyoty a amerického týmu Scuderia Cameron Glickenhaus vypadají na první pohled konvenčně. Rozvířit vody se chystá tým Peugeot Sport, který představil finální podobu svého nového speciálu 9X8.
Koncept závodního Peugeotu se představil loni v červenci, přičemž mnohé zaujal nejen svým dravým designem, ale především absencí velkého přítlačného křídla na zádi, které jsme se naučili považovat za automatickou součást každého okruhového auta. Finální podobu 9X8 tým Peugeot Sport předvedl na portugalském okruhu Portimao a byť se některé detaily měnily, velké přítlačné křídlo stále chybí.
O pohon speciálu se stará 2,6litrový vidlicový šestiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly, jehož síla proudí ke kolům zadní nápravy. Jeho výkon 520 kW (707 k) je doplňován dalšími 200 kW (272 k), které produkuje elektromotor na přední nápravě. Co se rozměrů auta týče, 9X8 na délku měří pět metrů a dva na šířku. Hmotností lehce překračuje jednu tunu.
Peugeot Sport původně cílil na nasazení 9X8 do dvacetičtyřhodinovky v Le Mans již letos, ale zatím tento závod vynechá. Důvodem je prý důraz na dotažení spolehlivosti auta. To však neznamená, že bude 9X8 zahálet. Během 25 testovacích dnů už speciál najezdil přes 10.000 kilometrů a závodní nasazení je také v plánu, jen ne hned v nejslavnější dvacetičtyřhodinovce.
Nový speciál 9X8 do světového vytrvalostního šampionátu WEC vstoupí letos v červenci, a to šestihodinovkou na italském okruhu Monza. Uvidíme, jak se bude autu bez tradičního křídla dařit. Účast na čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans je naplánována na příští rok.