Porovnali jsme Toyotu GR 86 a Subaru BRZ: V čem se nová dvojčata liší?
Díky čerstvé premiéře Toyoty GR 86 už víme, jak vypadají obě nová dvojčata z rodiny "Toyobaru". A také to, v čem se liší.
Možná si pamatujete nedávnou zprávu, podle níž Toyota naplánovala odhalení GR 86 až několik měsíců po Subaru BRZ proto, že svoje kupé chtěla víc odlišit. Akio Toyoda, prezident automobilky Toyota, měl údajně vývojovému týmu nařídit, aby „výkonnostně odlišil“ novou generaci Toyoty 86 od Subaru BRZ. V této souvislosti se zmiňovala možnost upravit převody, případně lehké ladění atmosférického motoru.
Odhalené specifikace obou vozů však v oblasti výkonu a dynamiky rozdíly nepřinášejí. Zatím se však bavíme o verzích pro japonský trh, provedení pro jiné země se můžou lišit - což ostatně naznačuje třeba i americké Subaru BRZ, které má o 3 kW nižší výkon než to japonské. Toyota tam na tom jistě bude stejně.
Toyota u japonské GR 86 uvádí maximální výkon 173 kW (235 k) v 7000 otáčkách a točivý moment rovných 250 newtonmetrů v 3700 min-1, stejné údaje najdeme také u japonského BRZ. Stejná je na papíře hmotnost: 1270 kilogramů. Lze očekávat, že i zrychlovat budou obě auta stejně, z klidu na stovku by se tedy měla dostat za 6,3 sekundy.
A co design? Ten je také velice podobný, na první pohled GR 86 a BRZ vypadají jako naprosto totožné vozy, samozřejmě jen s jinými logy výrobce. Bližší zkoumání však odhalí světlomety, které se liší provedením denního svícení. Zatímco Toyota vsadila na linii ve spodní části svítilen, u Subaru LED proužek žárovky "objímá".
Jiné jsou také masky chladiče, přední nárazníky a otvory (zřejmě falešné) po jejich stranách. Subaru má "gril" nižší, s horizontálním žebrováním a pod nárazníkem náznak spoileru, který je lakovaný jinak než karoserie. Maska Toyoty má jednodušší tvar a jinou výplň. Zmíněné boční otvory se také liší tvarově.
V kabině by - opět kromě odlišných emblémů - mohl být největším rozdílem jiný infotainment. Uvidíme.
Z pohledu českého zákazníka je tu ale jeden rozdíl, který je zdaleka nejdůležitější. Zatímco u BRZ není vůbec jisté, že se u nás bude prodávat, GR 86 na tuzemský trh takřka jistě zamíří.
V Japonsku se Toyota začne prodávat na podzim letošního roku, o něco později by pak měla dorazit i do Evropy. Na finální podrobnosti o "naší“ verzi si tak musíme ještě nějaký čas počkat.