Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porovnali jsme Toyotu GR 86 a Subaru BRZ: V čem se nová dvojčata liší?

Jan Zajíc
Diskuze (37)

Díky čerstvé premiéře Toyoty GR 86 už víme, jak vypadají obě nová dvojčata z rodiny "Toyobaru". A také to, v čem se liší.

Možná si pamatujete nedávnou zprávu, podle níž Toyota naplánovala odhalení GR 86 až několik měsíců po Subaru BRZ proto, že svoje kupé chtěla víc odlišit. Akio Toyoda, prezident automobilky Toyota, měl údajně vývojovému týmu nařídit, aby „výkonnostně odlišil“ novou generaci Toyoty 86 od Subaru BRZ. V této souvislosti se zmiňovala možnost upravit převody, případně lehké ladění atmosférického motoru.

Odhalené specifikace obou vozů však v oblasti výkonu a dynamiky rozdíly nepřinášejí. Zatím se však bavíme o verzích pro japonský trh, provedení pro jiné země se můžou lišit - což ostatně naznačuje třeba i americké Subaru BRZ, které má o 3 kW nižší výkon než to japonské. Toyota tam na tom jistě bude stejně.

Toyota u japonské GR 86 uvádí maximální výkon 173 kW (235 k) v 7000 otáčkách a točivý moment rovných 250 newtonmetrů v 3700 min-1, stejné údaje najdeme také u japonského BRZ. Stejná je na papíře hmotnost: 1270 kilogramů. Lze očekávat, že i zrychlovat budou obě auta stejně, z klidu na stovku by se tedy měla dostat za 6,3 sekundy.

A co design? Ten je také velice podobný, na první pohled GR 86 a BRZ vypadají jako naprosto totožné vozy, samozřejmě jen s jinými logy výrobce. Bližší zkoumání však odhalí světlomety, které se liší provedením denního svícení. Zatímco Toyota vsadila na linii ve spodní části svítilen, u Subaru LED proužek žárovky "objímá".

Jiné jsou také masky chladiče, přední nárazníky a otvory (zřejmě falešné) po jejich stranách. Subaru má "gril" nižší, s horizontálním žebrováním a pod nárazníkem náznak spoileru, který je lakovaný jinak než karoserie. Maska Toyoty má jednodušší tvar a jinou výplň. Zmíněné boční otvory se také liší tvarově.

V kabině by - opět kromě odlišných emblémů - mohl být největším rozdílem jiný infotainment. Uvidíme. 

Z pohledu českého zákazníka je tu ale jeden rozdíl, který je zdaleka nejdůležitější. Zatímco u BRZ není vůbec jisté, že se u nás bude prodávat, GR 86 na tuzemský trh takřka jistě zamíří.

V Japonsku se Toyota začne prodávat na podzim letošního roku, o něco později by pak měla dorazit i do Evropy. Na finální podrobnosti o "naší“ verzi si tak musíme ještě nějaký čas počkat.

Jan Zajíc
Diskuze (37)

Doporučujeme

Avatar - petous
9. 4. 2021 21:16
Re: Po tomto jsem volal
Reaguji na AdamzPrahy: Kdyby mu natřel jen Golf Gti, ale předohrab Honda Civic TypeR 8g. z roku 2007 s atmosférou, stejným objemem a cca i výkonem, vyšší váhou o 124kg, větší čelní plochou mu na Nordschleife nadělí 10s. Nehledě na to jaký je pokrok v pneu.
https://zeperfs.com/…uel4069-1595.htm
Prostě ten boxer není žádný hit.
Avatar - lamal
9. 4. 2021 08:55
Re: Po tomto jsem volal
ja tiez, su to ale aj cupry a to myslim Ateca, alebo kadeake vytuzovane GTIcka... prevazuju nemecke produkty :D
9. 4. 2021 01:01
Re: Po tomto jsem volal
Jo aut co pozérsky "tůrují" potkávám i u nás dost a většinou to bývaj nějaký starý rádoby vytuněný plečky. Typicky BMW E46 s vyříznutýma dírama v nárazníku na výfuky ve stylu M3 apod. Zlo :D
Avatar - lamal
8. 4. 2021 14:46
Re: Po tomto jsem volal
GR86 je posledne auto takehoto typu v EU, myslim ze exkluzivita nebude problem, ja by som si za tie prachy nikdy nekupil HH a nezabudaj, ze napr I30N ma 40k navyse a tiez 200kg navyse, takze ten rozdiel uz je ´´zanedbatelny´´.

Preferencie nikomu neberiem iba vravim, ze pozerat na GR86 optikou vykon za dane peniaze je podla mna nezmysel. Na vyber kazdopadne este je, takze to nevidim ako problem. Dnes je vacsina preferencii skor na zazitky pre neschopnych, takze vykon v priamke je toho synonymom... a potom pozerske turovanie na sidliskach. (cest vynimkam, ktore potrebuju s HH jeho notnu davku praktickosti)
Avatar - lamal
8. 4. 2021 11:10
Re: Po tomto jsem volal
WOODY chapem, suhlasim len tvrdim to, ze za dane peniaze musis volit medzi skvelym autom a HH, ktory ma lepsie zrychlenie.

Pokial sa dostaneme k jadru veci, premavka ti nedovoli casto vyuzit ani rychlost v zakrutach ani na rovinke, ale ten vykon ti umozni aspon rychlo predbehnut co ti ako vravis zvysi sance na povozenie... rozdiel s novou GR86 oproti nejakemu o 200kg tazsiemu a 40k vykonnejsiemu HH uz za tie prachy nestoji pre mna osobne. Taka i30N ma vyse 1429kg a 275k v zaklade.