Renault představuje hybridní Clio a plug-in hybridní Captur
O elektrifikovaných verzích Renaultu Clio a Captur se mluvilo již od jejich představení, oficiální premiéra však proběhne až na lednovém autosalonu v Bruselu.
Ačkoliv jsou oba modely označeny logem E-Tech, oba ukrývají odlišnou techniku. Zatímco Clio je tradičním hybridem, nový Captur byl osazen plug-in hybridní technologií. V obou případech by se však zákazníci měli dočkat nižších emisí, nižší spotřeby a možnosti absolvovat určitou vzdálenost čistě na elektrickou energii.
V této disciplíně bude dominovat kompaktní crossover Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid, který má být schopen absolvovat na elektrickou energii cca 50 kilometrů v kombinovaném režimu a až 65 kilometrů v městském režimu. Obě hodnoty přitom vycházejí z měření podle standardu WLTP a za zmínku stojí i schopnost čistě elektrické jízdy při rychlosti až do 135 km/h.
Pod kapotou hybridního Capturu se ukrývá 1.6 litrový přeplňovaný čtyřválec, doplněný o dvojici elektromotorů a vícespojkovou převodovku, o výkonu 160 koní. Jeden z elektromotorů nese označení HSG (High-Voltage Starter Generator), zatímco druhý je označen jen jako „výkonný E-motor“. Hybridní Captur by tak měl nabídnout spotřebu okolo 1.5 l/100 km a emise okolo 34 gramů CO2 na kilometr.
Výkon jednotlivých elektromotorů automobilka neuvádí, architektura kombinující dvojici elektromotorů a převodovky by však měla vycházet ze zkušeností závodního týmu Renault F1. Pod zadními sedačkami je pak uložena 400 V baterie o kapacitě 9.8 kWh, která se nabíjí přes zásuvku umístěnou na pravém zadním boku.
Kromě upravené techniky dostal plug-in hybridní Captur i upravenou nabídku jízdních režimů Multi-Sense. V něm se objevila možnost „Pure“, která přepne vůz do režimu elektromobilu, a také „E-Save“, která šetří baterii pro pozdější využití. Změny se pak dočkala možnost „Sport“, po jejímž zvolení dokáže Captur při plně sešlápnutém plynovém pedálu kombinovat maximální výkon elektrického i spalovacího motoru.
Druhou novinkou je Renault Clio E-Tech, který by měl pod kapotou ukrývat v podstatně stejné pohonné ústrojí. Rozdílem je však nižší výkon (140 k) a 230V baterie o kapacitě pouze 1.2 kWh, která je tentokrát uložena pod zavazadlovým prostorem.
Ta se sice dobíjí pouze při brzdění či zpomalování, přesto by hybridní Clio mělo být schopné absolvovat v městském režimu až 80 procent jízdy čistě na elektřinu. V elektrickém režimu je navíc schopné dosáhnout rychlosti až v rozmezí 70 – 75 km/h. Výsledkem by tak měla být až o 40 % nižší spotřeba v městském režimu, než jakou nabízí klasické spalovací motory.
Obě elektrifikované novinky by navíc měly nabídnout citlivější reakce, lepší jízdní výkony a větší požitek z jízdy, dodává Renault.