Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rolls-Royce překonal historický prodejní rekord. Díky kontroverzní novince

David Bureš
Diskuze (18)

Britský výrobce luxusních limuzín loni prodal nejvíce aut za svoji 116 let trvající historii. Povedlo se mu to díky novince v nabídce.

Rolls-Royce má důvod k radosti. Za rok 2019 prodal 5.152 automobilů, což je nejen o čtvrtinu více než o rok dříve, ale také vůbec nejvíce v jeho historii. Automobilce se dařilo v různých koutech světa, největší vliv na prodejní rekord měla nicméně novinka v nabídce, SUV Cullinan, která se začala prodávat na konci roku 2018.

Britský výrobce se přitom příchodu SUV léta vyhýbal, nakonec však trendu podlehl, což mnozí fanoušci kritizovali. Nyní se však ukazuje, že se sázka na SUV vyplatila. Rolls-Royce sice neuvádí přesná prodejní čísla jednotlivých modelů, zdůrazňuje však, že Cullinan je nejrychleji prodávaný nový model Rolls-Roycu v celé historii této automobilky.

Dařilo se ale také ostatním modelům, automobilka konkrétně zmiňuje kabriolet Dawn a kupé Wraith, které mají vládnout svým kategoriím. Nejvíce aut Rolls-Royce mimochodem prodá v Severní Americe, kam putuje zhruba třetina produkce, následuje Čína a Evropa.

Video se připravuje ...

Celkem značka oficiálně působí na více než 50 trzích světa, kde provozuje na 135 dealerství. Jedno z nich se nachází i v Praze. Za jedenáct měsíců roku 2019 bylo na českém trhu podle statistik Svau dovozců automobilů registrováno 22 vozů značky Rolls-Royce, o deset více než o rok dříve.

Letošní rok pak bude ve znamení nové generace Ghostu. Představen bude v polovině roku 2020, první zákazníci se ho dočkají ve čtvrtém čtvrtletí. Novinka si zachová své jméno, přičemž její vývoj trval pět let. Těšit se mimo jiné můžeme na hliníkovou platformu, sdílenou s aktuálním Phantomem a Cullinanem, která je vyhrazena výhradně pro Rolls-Royce.

Nový Ghost má rozhodně na co navazovat. První generace se od představení na frankfurtském autosalonu 2009 stala vůbec nejprodávanějším vozem značky v celé její historii. Základní model navíc ke značce přivedl nové zákazníky, hlavně z řad mladší klientely.

David Bureš
Diskuze (18)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
8. 1. 2020 12:52
Re: Zásadní problém
Hlavne že ty tu píšeš ako Tatar.
Avatar - speedfred
8. 1. 2020 08:31
Re: Zásadní problém
Tohto RR som videl tu na Vysočine, a na mieste pomery to auto “svieti” celkom hodne. No tu nie je Katar :-)
8. 1. 2020 07:42
Re: Zásadní problém
Rolls stojí prakticky dvakrát tolik. To je poměrně výrazný parametr:)
8. 1. 2020 06:57
Re: Zásadní problém
Sorry, omylem jsem příspěvek přidal pod záchranným nickem, který jsem si založil, když mi zdejší praštěný diskusní systém zrušil staré přihlašování. Teď už se mi podařilo obnovit starý nick, tak pojedu pod ním. Sorry za zmatky, ta místní webová revoluce mě fakt zblbla.
8. 1. 2020 06:54
Zásadní problém
Vidím těch Cullinanů docela hodně, jeden má i kolega (žiju v Kataru). Zrovna předevčírem stála vedle mě na semaforech bílá Bentayga a hned za ní bílej Cullinan, takže se to snadno srovnávalo.

Zvenčí je podle mě Bentayga zoufalá, Cullinan dopadl o hodně líp. Ale jedna věc mě úplně praštila do očí - na rozdíl od sedanů obou značek tato SUV v provozu nedominují. Nevypadají jako něco extra. Tady v Kataru je každé druhé auto Landcruiser, Nissan Patrol, Escalade, Yukon XL, Toyota Sequioa, takové velké věci. A mezi tím Cullinan nebo Bentayga nevypadají zvlášť velké. A jak jsem koukal, tak ani nejsou tak moc prostorné vzadu (Bentayga určitě ne). Kdežto když vidím pořádný sedan od těchto firem, tak to je majestátní vozidlo - mnohem delší a vyšší než ostatní sedany, zosobnění síly a klidu. Z SUV tento pocit vůbec nemám.

Pro mě by to byla zásadní věc, být kupec. Ale zjevně je jich dost, takže držím hubu, vím. Ale nelíbí se mi to!