Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf Mercedesu o AMG One: Museli jsme být opilí, když jsme to schválili

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Silniční hypersport s technologií ze závodního vozu F1? V Mercedesu si nejspíš ze začátku neuvědomili, jak velký krajíc si vlastně ukrojili.

Hypersportovní Mercedes-AMG One, který automobilka poprvé představila na frankfurtském autosalonu 2017, nejspíš netřeba dlouze představovat. Sluší se však připomenout, že vůz je osazen hybridním turbem přeplňovaným 1,6 litrovým motorem, odvozeným ze závodního vozu F1, který spolupracuje s elektromotorem, generátorem a dvojicí elektromotorů na přední nápravě.

Komplexní pohonná jednotka, která se dosud proháněla jen po uzavřených tratích, by měla nabízet kombinovaný výkon přes 1000 koní. V kombinaci s propracovanou aerodynamikou a důrazem na každý detail se navíc předpokládalo, že AMG One nabídne skutečně jedinečné sportovní výkony na silnicích.

Na papíru vypadalo všechno báječně, ovšem možná až příliš. Časem se totiž ukázalo, že postavit takový vůz pro silniční použití nakonec nebude vůbec jednoduché. Automobilka proto postupně ohlásila několik zpoždění a nyní se ještě stále čeká na zahájení dodávek prvním zákazníkům. Netřeba přitom dodávat, že produkce byla limitovaná a cena astronomická.

Video se připravuje ...

Konkrétně by mělo vzniknout jen 275 kusů (a všechny se samozřejmě již prodaly), přičemž cena jednoho se měla pohybovat okolo 2.27 milionu eur (cca 55.8 milionu korun). Náročnost celého projektu přitom nedávno v rozhovoru pro britský Autocar okomentoval i šéf automobilky Ola Källenius, který byl možná až nečekaně upřímný.

Tým AMG se svou divizí High Performance Powertrain Formula 1 za námi přišel zhruba před čtyřmi lety a řekl ‚máme skvělý nápad, pojďme dát motor z F1 do silničního auta,‘“ popisoval Källenius. „Budu se muset vrátit a projít si minuty toho setkání, ale jsem si jistý, že jsme museli být opilí, když jsme řekli ano,“ dodal šéf automobilky.

Projekt tedy nejspíš značce a technikům přinesl řadu výzev, přičemž jednou z těch známějších byla nutnost popasovat se s WLTP standardy, kvůli kterým bylo nutné vůz osadit dokonce i filtrem pevných částic pro benzínové motory. Všechny výzvy už snad ale byly překonány.

Během rozhovoru v Monaku totiž Källenius pro zahraniční kolegy uvedl, že již během pár týdnů se dozvíme další novinky o projektu AMG One. Bettina Fetzer, šéfka marketingu značky, pak pro Autocar uvedla, že Mercedes bude sdílet i velmi upřímný dokument, který sleduje postup v rámci tohoto ambiciózního projektu.

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Doporučujeme

24. 5. 2022 11:47
vandraci
Tady ty klikaci clanky o nudaplazi a podobne co to ma bejt?