Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Definitivní zářez? V Evropě už nikdo nevyvíjí nové spalovací motory, tvrdí šéf Renaultu

Ondřej Mára
Diskuze (10)

Všechny investice prý směřují do vývoje elektromobilů a vozů využívajících vodík.

Zákaz prodeje nových automobilů se spalovacími motory na území EU po roce 2035 sice není zcela uzavřené téma, jak ostatně ukázalo i nedávné schválení prodeje vozů s motory spalujícími syntetická paliva, přesto se zdá být očividné, že sláva spalovacích motorů v Evropě pohasíná. Stačí se jen podívat na prohlášení různých automobilek.

Například Jaguar plánuje skončit se spalovacími motory již v roce 2025, zatímco Audi chce od roku 2026 představovat už jen nové modely s čistě elektrickým pohonem, přičemž s koncem spalovacích motorů počítá kolem roku 2033.

Video se připravuje ...

Kolem roku 2030 chtějí se spalovacími motory (na starém kontinentu) skoncovat také značky Renault, Volvo, Ford Europe, Bentley nebo Rolls-Royce. Elektrifikaci ještě před rokem 2030, tedy minimálně v Evropě, ale slibují i značky jako BMW a Mercedes.

Také koncernové značky Volkswagen, Škoda, Seat a Cupra kladou stále větší důraz na elektrifikaci, v rámci které plánují nabídnout v následujících letech hned několik čistě elektrických modelů různých velikostí a také se zajímavými cenami. Korejské značky jako Hyundai a Kia pak plánují čistě elektrickou budoucnost v Evropě nejpozději od roku 2035.

Při pohledu na plány jednotlivých značek tak vlastně ani není překvapením, že podle generálního ředitele skupiny Renault už dnes v Evropě není nikdo, kdo by v tuto dobu navrhoval zcela nový spalovací motor.

Nemyslím si, že by v Evropě někdo vyvíjel zcela nový motor. Víte, nikdo v Evropě nevyvíjí nový spalovací motor od nuly. Všechny peníze jdou do elektrifikace nebo vodíkových technologií,“ uvedl Luca de Meo v rozhovoru na akci Politico, na který upozornili kolegové z Motor1.

Syntetická e-paliva, díky kterým nakonec bude možné registrovat nové spalovací motory i po roce 2035, označil Luca de Meo za příležitost, ovšem zatím se podle něj jedná spíše o „okrajové řešení“. Bude totiž potřeba výrazně navýšit jejich výrobu a zajistit pevné dodavatelské řetězce. Otázkou však zatím zůstává cena, která je v této době nepříjemně vysoká.

Přesto je zřejmé, že mnoho nyní dostupných motorů v blízké budoucnosti zmizí z nabídky. Jako první na řadě se přitom nabízí zejména vznětové motory a velkoobjemové benzínové motory. Například Bugatti se loučí s motorem W16, zatímco motor V12 je dnes stále vzácnější raritou. V některých případech, jako třeba u Lamborghini, ale velké motory snad alespoň dočasně zachrání hybridizace.

Ondřej Mára
Diskuze (10)

Doporučujeme

28. 3. 2023 20:24
Auta
V článku se motají dvě věci a to drahé auta na víkend. Tam elektropohon nevadí, je to hračka, jezdí se s ní občas na pařby nebo na okruh.

Ale na běžné dojíždění? Je to milión aut které se denně musí dobít. Řekněme 50kWh/ 10 hodin = 5 kW na jednu přípojku. Tedy zhruba 5 jaderných bloků.
Kde tu elektřinu vezmou? Už teď elektřina v Evropě chybí. Jak chtějí za 7 roků přebudovat kompletně celou energetickou síť? Pochybuji že má ČEZ aspoň nějaký projekt, protože už teď je problém na spoustě míst získat povolení ke stavbě protože kapacita vedení je vyčerpaná.
Milión přípojek. Kolik vyjde jedna na 100 tisíc? Plus nabíječka To je 100 - 200 miliard korun.
Avatar - WinDiesel
28. 3. 2023 10:46
SEDMILHÁŘ
Nedávno tu běžel článek popisující další vývoj motorů VW pod hlavičkou Škody Auto.
Blbeček z Renaultu kolem sebe kope, protože v RSA zrušili diesely, všechno vsadili na PHEV a BEV a teď jejich prodeje padají skoro volným pádem.
Kope kolem sebe, protože RSA jako jediné automobilové konsorcium utrpělo velké ztráty více let po sobě, zatímco VW a PSA vykazují enormní zisky.
Kope kolem sebe, protože spalováky neskončí - ani dnes, ani zítra, ani v roce 2035 ani později.

A kdyby chtěl příklad firmy, která pokračuje ve vývoji spalováků, tak je tady Mazda, která letos a vloni uvedla na trh benzíny 3,0 a 3,3 a diesely 3,3. Všechny Mazdí menší benzínové motory dostanou MHEV a tím pádem bude Mazda vysmátá, co se týče spotřeby paliva. Mazda má i PHEV a s ním další motor 2,5. Takže spalováků celá škála a vývoj pokračuje :-)
Pardon, Mazda vyvíjí spalovací motory PRO Evropu, ne v Evropě. Tím hůř.

Jinak ale pisálek článku recykluje často omílané bláboly o konci spalováků v Jaguáru apod. Jo, ať to Jaguar zkusí a neskončí nej spalováky v Jaguaru ale Jaguar celý :-) Už teď to mají pěkně nahnuté.
Avatar - Ozzman
28. 3. 2023 08:43
Re: Myslím, že neříká pravdu
Hm, protoze ty starsi atmosféry v tehle kategorii 4 valcu byly japonsky :D
Avatar - Ozzman
28. 3. 2023 08:43
Re: Myslím, že neříká pravdu
Hmm Nemci, 88…. Neni to jeste od petačtyřicátého ? :D
27. 3. 2023 21:42
Re: Myslím, že neříká pravdu
Tak třeba 1.0 Ecoboost byl kompletně nový motor, kdy se Ford v roce 2012 "chlubil", že nemá vůbec žádnou spojitost s dřívějšími motory Fordu.