Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen ID.4 GTX vstupuje na český trh. Kolik dáte za elektrickou čtyřkolku?

David Bureš
Diskuze (13)

GTX je nová vrcholná verze elektrického SUV ID.4. Užívá dva elektromotory pro pohon všech kol o celkovém výkonu 220 kW.

Volkswagen postupně rozšiřuje své zastoupení mezi elektromobily. Postupně expanduje jak modelovou paletu, tak jednotlivé verze nabízených modelů. Kompaktní SUV ID.4 tak nedávno debutovalo ve sportovně laděné verzi GTX, která nyní odhaluje českou cenu.

Ta základní je stanovena na 1.384.900 korun, díky čemuž se nejsilnější derivát stává také tím nejdražším v aktuální nabídce ID.4. Třeba verze Pro s výkonem 150 kW a 77kWh bateriemi vyjde na 1.204.900 Kč.

Oproti ostatním derivátům se GTX primárně liší dvojicí elektromotorů, po jednom na přední a zadní nápravě, které dohromady poskytují kombinovaný výkon 220 kW. ID.4 se díky tomu stává prvním elektromobilem s pohonem všech kol v nabídce Volkswagenu.

Volkswagen ID.4 GTX díky této síle zrychlí z 0 na 60 km/h za 3,2 sekundy a na 100 km/h za 6,2 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 180 km/h.

Akumulátor v tomto případě nabízí využitelnou kapacitu 77 kWh, která v reálném provozu zákazníkům zajistí podle aktuálních podmínek dojezd od 340 do 480 kilometrů. Nabíjet je ho možné až nabíjecím výkonem 125 kW.

ID.4 GTX se od ostatních derivátů liší také svým vzhledem. Dnes už známý světelný pruh na přídi je zde kombinován s výraznými a dynamickými prvky. Nejvýznamnější z nich jsou tři voštinové části, které tvoří světla pro denní svícení a současně odkazují na Golf GTI. Záď zdobí nejen nově navržený nárazník, ale také zadní LED svítilny s výrazně prostorovým designem a brzdovými světly ve tvaru písmene X.

Výbava zahrnuje třízónovou automatickou klimatizaci, vyhřívání předních sedadel, volantu i čelního skla, kožený multifunkční volant, 20“ kola z lehkých slitin, parkovací čidla vpředu i vzadu nebo adaptivní tempomat s funkcí stop & go. Dále jsou tu matrix LED světlomety nebo navigace s 10“ dotykovou obrazovkou.

Připlatit si lze třeba za paket Assistance Plus za 64.300 Kč s asistentem pro jízdu na dálnici, sledováním mrtvého úhlu, kamerovým systémem sledujícím 360°okolí vozidla nebo bezdotykovým otevíráním víka zavazadelníku. Paket Infotainment Plus za 29.900 Kč má zase head-up displej nebo 12“ obrazovku infotainmentu, zatímco paket Sport Plus stojící 29.600 Kč přidává progresivní řízení a adaptivní tlumiče.

„ID.4 GTX je sportovní jako GTI, komfortní jako SUV a trvale udržitelné jako ostatní členové rodiny ID,“ shrnuje charakter novinky Klaus Zellmer, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za prodej. Ten rovněž přiznal, že GTX se stává samostatnou produktovou verzí, podobně jako je tomu v případě derivátů GTI a GTE. I to naznačuje, že se v budoucnu dočkáme dalších elektromobilů s tímto označením.

David Bureš
Diskuze (13)

Doporučujeme

Avatar - Ada je zase tady
22. 6. 2021 00:09
Nemá to smysl. Diesel je vždy čistší!
https://www.parlamentnilisty.cz/…-to-hezky-668021
11. 6. 2021 17:29
A nová Kia Sportage...
...bude kedy?!
Avatar - WinDiesel
11. 6. 2021 14:34
Re: GTX
Všichni Helmuti jsou trotl.
Jen se to každých 20 let projevuje jinak :no:
Je fajn těšit se z faktu, že VW vzniknul díky Hitlerovi.
Avatar - WinDiesel
11. 6. 2021 14:30
Re: GTX
nikam nespěchej ;-)
Avatar - Roman Horký
11. 6. 2021 13:29
Re: GTX
Vířivka na zahrádce už je, akorát ten důchodový věk nějak pořád ne a ne. Škoda, moc příjemná predstava.