Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zůstane Audi u označení TT? Takto by mohl vypadat elektrický nástupce!

Dominik Kovář
Diskuze (3)

Éra tradičního Audi TT se blíží po čtvrtstoletí ke konci. Udrží automobilka koncept tohoto vozu včetně názvu i v elektrifikované budoucnosti?

Před pár dny představila německá automobilka limitovanou edici pro model TT RS s názvem Iconic Edition. Bez nadsázky se dá říci, že je to rozlučkový dárek pro příznivce atypického modelu, který byl zejména v první generaci velkou senzací.

Audi TT se zajisté nesmazatelně zapsalo do historie automobilového průmyslu. Na základě kompaktního modelu byl postaven malý a dravý sportovní vůz, který svým nevšedním designem sklidil zejména v Evropě velký úspěch. 

Video se připravuje ...

S postupem času a nástupem dalších generací wow efekt postupně upadal. Malá sportovní auta se stáhla do ústraní a uvolnila místo crossoverům a SUV. Audi TT se za minulý rok prodalo v Evropě necelých šest tisíc kusů. Pro model, který v dobách své největší slávy atakoval hodnotu čtyřiceti tisíc prodaných kusů za rok, je to žalostně málo.

Má vůbec pro automobilku smysl zachovat DNA modelu TT za cenu toho, že přejde na elektrický pohon? Samotný Oliver Hoffmann, technický ředitel značky Audi, prohlásil, že spojit koncepci modelu TT s bateriemi není vůbec snadný úkol. Takové vyjádření poukazuje na fakt, že Audi tuto variantu přinejmenším zvažuje.

Grafik KDesign AG se na svém instagramu chytil těchto spekulací a připravil render elektrického nástupce s názvem Audi e-tron TT. Inspiraci, kterou zahrnuje světelný podpis, přední masku, další linie a design disků kol si pochopitelně bere z elektrického sportovního kupé e-tron GT.  

Říká se, že umění je včas odejít. Audi TT je v dnešním světě pro automobilku přežitkem a pravděpodobně ani po přechodu na elektrický pohon nezažije takový úspěch jako dvě dekády nazpět. Rádi se ale necháme překvapit!

Dominik Kovář
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - .StenLi.
13. 10. 2022 12:42
Buducnost sportovych aut.
ICE sportiaky nemozu zrychlenim konkurovat BEV sportiakom, casto ani elektrickym SUV alebo MPV, ale osobne by som chcel mat v sportiaku ICE, iba kvoli zvuku, ktory je neporovnatelny s masovymi spalovakmi.
Sportiaky tvoria asi menej ako 2% aut a zaroven maju vyrazne nizsie najazdy a teda nie su ziadnou hrozbou pre klimu a teda realne nie je dovod tlacit ich nasilu do full EV, ti co chcu dychberuce a tiche zrychlenie, si ich kupia aj bez obmedzovania spalovakov. PHEV sportiaky so zbytocne tazkou baterkou a nabijackou, su uz uplnym nezmyslom, to je alibisticka hra na ekologiu na nespravnom mieste, radsej by mali pracovat na kratkodobej rekuperacii s velkym vykonom do kondenzatorov, tu zaspala aj F1 :( .
Osobne ma vobec neoslovuje to nudne nedotacave spravanie TT, radsej by som siel do Boxteru, 1M/M2 alebo aj GT86...
Avatar - chalan66
13. 10. 2022 08:10
HAHAHA
:D :no: Ten ako že dizajnér teda nemá zmysel pre proporcie :-))) a ten predok , fakt amatérske.
12. 10. 2022 23:03
A koho to zajímá?
Vždyť ten nástupce má být zkratomobil! :-O :-O :-O :no: