Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

5 aut do města s nejnižší spotřebou: Nejen hybridy jsou mistry úspornosti

Toyota Yaris 1.5 Hybrid 130
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 130
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 130
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 130
86 Fotogalerie
Marek Bednář
Diskuze (37)

Chcete-li jezdit za co nejméně benzínu, ale zároveň nemuset své městské auto nabíjet, jasnou volbou je některý z hybridů. Ve třídě městských aut jich je v nabídce docela dost, tak jsme se podívali, které jezdí za nejmíň.

Jaké auto je českým snem? Takové, které má co největší zavazadelník a zároveň jezdí s nejnižší spotřebou paliva, samozřejmě. Kufry kombíků jsme zkoumali minule, tentokrát se tedy pojďme podívat na tu druhou minci – na auta do města, tedy segment malých vozů a nižší, a na jejich spotřebu paliva. 

Pravda, zas tolik toho v nich neodvezete, ale člověk musí někde udělat kompromis – buď jeho auto bude vždy připraveno přestěhovat skříň a ledničku zároveň, anebo bude jezdit s nízkou spotřebou paliva. Jediné auto, které dokázalo toto zkombinovat, ba dokonce naftu ještě za jízdy vyrábělo, místo aby ji spotřebovávalo, je první generace Škody Octavia Combi s motorem TDI PD – ovšem ta se už neprodává, a tak ji sem nemůžeme zařadit.

Video placeholder
Za volantem Suzuki Swift 1.2 Hybrid • Zdroj: auto.cz/Marek Bednář

Vtípky stranou – hledali jsme auta, která se velikostí hodí do městského provozu a jejichž kombinovaná spotřeba je nejnižší, a zároveň s nimi nemusíte dělat nic kromě tankování benzínu. Nepřekvapivě tedy vyhrály tzv. full hybridy, ale těsně za první pěticí je i jedno auto mild hybridní.

První dvě místa jsou sdílená proto, že jde o tatáž auta jen s drobně pozměněným designem a jinými logy, proto by bylo nefér jedno zahrnout a druhé ne. Na třetím až šestém místě skončila auta se shodnou spotřebou; ta jsme seřadili podle hmotnosti s ideou, že čím těžší auto, tím náročnější je dosáhnout nízké spotřeby. 

1. Toyota Yaris Hybrid 115/Mazda 2 Hybrid

Hned první místo je sdílené, neboť Mazda prodává hybridní yaris s vlastními logy. Tato dvě auta jsou tedy technicky shodná, a tak mají také stejnou kombinovanou spotřebu dle WLTP – 3,8 l/100 km

ModelMotorizaceZákladní cenal/100 kmPohotovostní hmotnost (bez řidiče)
Toyota Yaris Hybrid 1151.5 85 kW eCVT539.000 Kč3,81.085 kg
Mazda 2 Hybrid1.5 85 kW eCVT486.450 Kč3,81.035 kg

2. Renault Clio E-Tech Hybrid/Mitsubishi Colt

Další příklad toho, kdy jedna značka prodává produkt jiné s vlastními logy, je evropská spolupráce Renaultu a Mitsubishi. Druhé místo tak sdílí clio s coltem, které se obě prodávají se stejným hybridním ústrojím a vykazují normovanou spotřebu dle WLTP 4,2 l/100 km.

ModelMotorizaceZákladní cenal/100 kmPohotovostní hmotnost (bez řidiče)
Mitsubishi Colt1.6 105 kW 6st. aut.559.960 Kč4,21.256 kg
Renault Clio E-Tech Hybrid1.6 105 kW 6st. aut.495.000 Kč4,21.159 kg

3. MG 3 Hybrid+

Na třetím místě je novinka na českém trhu – čínské MG 3, které přišlo s hybridním ústrojím. Je nejvýkonnější, ale zčásti kvůli téměř 2kWh trakční baterii – to je víc než dvojnásobek oproti yarisu a mazdě – taky nejtěžším autem této pětice. Jeho spotřeba je 4,4 l/100 km.

ModelMotorizaceZákladní cenal/100 kmPohotovostní hmotnost (bez řidiče)
MG 3 Hybrid+1.5 143 kW 3st. aut.489.900 Kč4,41.285 kg

4. Lexus LBX

Nejmenší lexus sice staví na základech Toyoty Yaris Cross a sdílí s ní značnou část techniky, ovšem stejná auta to ve výsledku nejsou, proto má v tomto žebříčku vlastní místo. Katalog však uvádí stejných 4,4 l/100 km.

ModelMotorizaceZákladní cenal/100 kmPohotovostní hmotnost (bez řidiče)
Lexus LBX1.5 Hybrid 100 kW e-CVT699.000 Kč4,41.205 kg

5. Toyota Yaris Cross

Zvýšený yaris má stejné pohonné ústrojí, tedy atmosférickou patnáctistovku a elektromotor s celkovým výkonem 85 kW, kvůli své vyšší karoserii a o téměř dva metráky vyšší hmotnosti však má spotřebovávat 4,4 l/100 km.

ModelMotorizaceZákladní cenal/100 kmPohotovostní hmotnost (bez řidiče)
Toyota Yaris Cross1.5 85 kW eCVT569.000 Kč4,41.175 kg

Zkraje jsme zmínili „třetí až šesté místo“, tak kdo je ten čtvrtý, který spotřebovává stejných 4,4 l/100 km? Je to jediné auto s takhle nízkou normovanou spotřebou, které neumí jezdit na elektřinu a je „jen“ mild hybridem – nová generace Suzuki Swift

Mimo pětici ho odsunula jeho až neuvěřitelně nízká pohotovostní hmotnost – váží jen 844 kg bez řidiče. Nedávno jsme ho také testovali a zjistili jsme, že spotřeba okolo 5 litrů v reálném světě je běžnou věcí, i když jezdíte velmi často na plný plyn.

ModelMotorizaceZákladní cenal/100 kmPohotovostní hmotnost (bez řidiče)
Suzuki Swift1.2 60 kW 5st. man.389.900 Kč4,4844 kg

Vstoupit do diskuze (37)