Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

5 aut do města s nejnižší spotřebou: Nejen hybridy jsou mistry úspornosti

Toyota Yaris 1.5 Hybrid 130
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 130
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 130
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 130
86 Fotogalerie
Marek Bednář

Chcete-li jezdit za co nejméně benzínu, ale zároveň nemuset své městské auto nabíjet, jasnou volbou je některý z hybridů. Ve třídě městských aut jich je v nabídce docela dost, tak jsme se podívali, které jezdí za nejmíň.

Jaké auto je českým snem? Takové, které má co největší zavazadelník a zároveň jezdí s nejnižší spotřebou paliva, samozřejmě. Kufry kombíků jsme zkoumali minule, tentokrát se tedy pojďme podívat na tu druhou minci – na auta do města, tedy segment malých vozů a nižší, a na jejich spotřebu paliva. 

Pravda, zas tolik toho v nich neodvezete, ale člověk musí někde udělat kompromis – buď jeho auto bude vždy připraveno přestěhovat skříň a ledničku zároveň, anebo bude jezdit s nízkou spotřebou paliva. Jediné auto, které dokázalo toto zkombinovat, ba dokonce naftu ještě za jízdy vyrábělo, místo aby ji spotřebovávalo, je první generace Škody Octavia Combi s motorem TDI PD – ovšem ta se už neprodává, a tak ji sem nemůžeme zařadit.

Video placeholder
Za volantem Suzuki Swift 1.2 Hybrid • Zdroj: auto.cz/Marek Bednář

Vtípky stranou – hledali jsme auta, která se velikostí hodí do městského provozu a jejichž kombinovaná spotřeba je nejnižší, a zároveň s nimi nemusíte dělat nic kromě tankování benzínu. Nepřekvapivě tedy vyhrály tzv. full hybridy, ale těsně za první pěticí je i jedno auto mild hybridní.

První dvě místa jsou sdílená proto, že jde o tatáž auta jen s drobně pozměněným designem a jinými logy, proto by bylo nefér jedno zahrnout a druhé ne. Na třetím až šestém místě skončila auta se shodnou spotřebou; ta jsme seřadili podle hmotnosti s ideou, že čím těžší auto, tím náročnější je dosáhnout nízké spotřeby. 

1. Toyota Yaris Hybrid 115/Mazda 2 Hybrid

Hned první místo je sdílené, neboť Mazda prodává hybridní yaris s vlastními logy. Tato dvě auta jsou tedy technicky shodná, a tak mají také stejnou kombinovanou spotřebu dle WLTP – 3,8 l/100 km

ModelMotorizaceZákladní cenal/100 kmPohotovostní hmotnost (bez řidiče)
Toyota Yaris Hybrid 1151.5 85 kW eCVT539.000 Kč3,81.085 kg
Mazda 2 Hybrid1.5 85 kW eCVT486.450 Kč3,81.035 kg

2. Renault Clio E-Tech Hybrid/Mitsubishi Colt

Další příklad toho, kdy jedna značka prodává produkt jiné s vlastními logy, je evropská spolupráce Renaultu a Mitsubishi. Druhé místo tak sdílí clio s coltem, které se obě prodávají se stejným hybridním ústrojím a vykazují normovanou spotřebu dle WLTP 4,2 l/100 km.

ModelMotorizaceZákladní cenal/100 kmPohotovostní hmotnost (bez řidiče)
Mitsubishi Colt1.6 105 kW 6st. aut.559.960 Kč4,21.256 kg
Renault Clio E-Tech Hybrid1.6 105 kW 6st. aut.495.000 Kč4,21.159 kg

3. MG 3 Hybrid+

Na třetím místě je novinka na českém trhu – čínské MG 3, které přišlo s hybridním ústrojím. Je nejvýkonnější, ale zčásti kvůli téměř 2kWh trakční baterii – to je víc než dvojnásobek oproti yarisu a mazdě – taky nejtěžším autem této pětice. Jeho spotřeba je 4,4 l/100 km.

ModelMotorizaceZákladní cenal/100 kmPohotovostní hmotnost (bez řidiče)
MG 3 Hybrid+1.5 143 kW 3st. aut.489.900 Kč4,41.285 kg

4. Lexus LBX

Nejmenší lexus sice staví na základech Toyoty Yaris Cross a sdílí s ní značnou část techniky, ovšem stejná auta to ve výsledku nejsou, proto má v tomto žebříčku vlastní místo. Katalog však uvádí stejných 4,4 l/100 km.

ModelMotorizaceZákladní cenal/100 kmPohotovostní hmotnost (bez řidiče)
Lexus LBX1.5 Hybrid 100 kW e-CVT699.000 Kč4,41.205 kg

5. Toyota Yaris Cross

Zvýšený yaris má stejné pohonné ústrojí, tedy atmosférickou patnáctistovku a elektromotor s celkovým výkonem 85 kW, kvůli své vyšší karoserii a o téměř dva metráky vyšší hmotnosti však má spotřebovávat 4,4 l/100 km.

ModelMotorizaceZákladní cenal/100 kmPohotovostní hmotnost (bez řidiče)
Toyota Yaris Cross1.5 85 kW eCVT569.000 Kč4,41.175 kg

Zkraje jsme zmínili „třetí až šesté místo“, tak kdo je ten čtvrtý, který spotřebovává stejných 4,4 l/100 km? Je to jediné auto s takhle nízkou normovanou spotřebou, které neumí jezdit na elektřinu a je „jen“ mild hybridem – nová generace Suzuki Swift

Mimo pětici ho odsunula jeho až neuvěřitelně nízká pohotovostní hmotnost – váží jen 844 kg bez řidiče. Nedávno jsme ho také testovali a zjistili jsme, že spotřeba okolo 5 litrů v reálném světě je běžnou věcí, i když jezdíte velmi často na plný plyn.

ModelMotorizaceZákladní cenal/100 kmPohotovostní hmotnost (bez řidiče)
Suzuki Swift1.2 60 kW 5st. man.389.900 Kč4,4844 kg