5 aut do města s nejnižší spotřebou: Nejen hybridy jsou mistry úspornosti
Chcete-li jezdit za co nejméně benzínu, ale zároveň nemuset své městské auto nabíjet, jasnou volbou je některý z hybridů. Ve třídě městských aut jich je v nabídce docela dost, tak jsme se podívali, které jezdí za nejmíň.
Jaké auto je českým snem? Takové, které má co největší zavazadelník a zároveň jezdí s nejnižší spotřebou paliva, samozřejmě. Kufry kombíků jsme zkoumali minule, tentokrát se tedy pojďme podívat na tu druhou minci – na auta do města, tedy segment malých vozů a nižší, a na jejich spotřebu paliva.
Pravda, zas tolik toho v nich neodvezete, ale člověk musí někde udělat kompromis – buď jeho auto bude vždy připraveno přestěhovat skříň a ledničku zároveň, anebo bude jezdit s nízkou spotřebou paliva. Jediné auto, které dokázalo toto zkombinovat, ba dokonce naftu ještě za jízdy vyrábělo, místo aby ji spotřebovávalo, je první generace Škody Octavia Combi s motorem TDI PD – ovšem ta se už neprodává, a tak ji sem nemůžeme zařadit.

Vtípky stranou – hledali jsme auta, která se velikostí hodí do městského provozu a jejichž kombinovaná spotřeba je nejnižší, a zároveň s nimi nemusíte dělat nic kromě tankování benzínu. Nepřekvapivě tedy vyhrály tzv. full hybridy, ale těsně za první pěticí je i jedno auto mild hybridní.
První dvě místa jsou sdílená proto, že jde o tatáž auta jen s drobně pozměněným designem a jinými logy, proto by bylo nefér jedno zahrnout a druhé ne. Na třetím až šestém místě skončila auta se shodnou spotřebou; ta jsme seřadili podle hmotnosti s ideou, že čím těžší auto, tím náročnější je dosáhnout nízké spotřeby.
1. Toyota Yaris Hybrid 115/Mazda 2 Hybrid
Hned první místo je sdílené, neboť Mazda prodává hybridní yaris s vlastními logy. Tato dvě auta jsou tedy technicky shodná, a tak mají také stejnou kombinovanou spotřebu dle WLTP – 3,8 l/100 km.
Model | Motorizace | Základní cena | l/100 km | Pohotovostní hmotnost (bez řidiče) |
Toyota Yaris Hybrid 115 | 1.5 85 kW eCVT | 539.000 Kč | 3,8 | 1.085 kg |
Mazda 2 Hybrid | 1.5 85 kW eCVT | 486.450 Kč | 3,8 | 1.035 kg |
2. Renault Clio E-Tech Hybrid/Mitsubishi Colt
Další příklad toho, kdy jedna značka prodává produkt jiné s vlastními logy, je evropská spolupráce Renaultu a Mitsubishi. Druhé místo tak sdílí clio s coltem, které se obě prodávají se stejným hybridním ústrojím a vykazují normovanou spotřebu dle WLTP 4,2 l/100 km.
Model | Motorizace | Základní cena | l/100 km | Pohotovostní hmotnost (bez řidiče) |
Mitsubishi Colt | 1.6 105 kW 6st. aut. | 559.960 Kč | 4,2 | 1.256 kg |
Renault Clio E-Tech Hybrid | 1.6 105 kW 6st. aut. | 495.000 Kč | 4,2 | 1.159 kg |
3. MG 3 Hybrid+
Na třetím místě je novinka na českém trhu – čínské MG 3, které přišlo s hybridním ústrojím. Je nejvýkonnější, ale zčásti kvůli téměř 2kWh trakční baterii – to je víc než dvojnásobek oproti yarisu a mazdě – taky nejtěžším autem této pětice. Jeho spotřeba je 4,4 l/100 km.
Model | Motorizace | Základní cena | l/100 km | Pohotovostní hmotnost (bez řidiče) |
MG 3 Hybrid+ | 1.5 143 kW 3st. aut. | 489.900 Kč | 4,4 | 1.285 kg |
4. Lexus LBX
Nejmenší lexus sice staví na základech Toyoty Yaris Cross a sdílí s ní značnou část techniky, ovšem stejná auta to ve výsledku nejsou, proto má v tomto žebříčku vlastní místo. Katalog však uvádí stejných 4,4 l/100 km.
Model | Motorizace | Základní cena | l/100 km | Pohotovostní hmotnost (bez řidiče) |
Lexus LBX | 1.5 Hybrid 100 kW e-CVT | 699.000 Kč | 4,4 | 1.205 kg |
5. Toyota Yaris Cross
Zvýšený yaris má stejné pohonné ústrojí, tedy atmosférickou patnáctistovku a elektromotor s celkovým výkonem 85 kW, kvůli své vyšší karoserii a o téměř dva metráky vyšší hmotnosti však má spotřebovávat 4,4 l/100 km.
Model | Motorizace | Základní cena | l/100 km | Pohotovostní hmotnost (bez řidiče) |
Toyota Yaris Cross | 1.5 85 kW eCVT | 569.000 Kč | 4,4 | 1.175 kg |
Zkraje jsme zmínili „třetí až šesté místo“, tak kdo je ten čtvrtý, který spotřebovává stejných 4,4 l/100 km? Je to jediné auto s takhle nízkou normovanou spotřebou, které neumí jezdit na elektřinu a je „jen“ mild hybridem – nová generace Suzuki Swift.
Mimo pětici ho odsunula jeho až neuvěřitelně nízká pohotovostní hmotnost – váží jen 844 kg bez řidiče. Nedávno jsme ho také testovali a zjistili jsme, že spotřeba okolo 5 litrů v reálném světě je běžnou věcí, i když jezdíte velmi často na plný plyn.
Model | Motorizace | Základní cena | l/100 km | Pohotovostní hmotnost (bez řidiče) |
Suzuki Swift | 1.2 60 kW 5st. man. | 389.900 Kč | 4,4 | 844 kg |