Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M240i připravilo milé překvapení. Dorazí jako zadokolka!

Stanislav Kolman
Diskuze (24)

Zatím se ostřejší dvojka pojila pouze se čtyřkolkou xDrive, nově však bude BMW M240i k mání i s pohonem zadních kol.

Novinek pro BMW řady 2 připravila automobilka vícero. Kompaktní kupé se například dočkalo základního motoru 218i, což je označení ukrývající dvoulitrový čtyřválec o síle 115 kW a 250 newtonmetrech točivého momentu. I tady se jednotka pojí s osmistupňovou samočinnou převodovkou a síla putuje na zadní kola. Na stovku vůz zrychlí za 8,7 sekundy.

To však není nejdůležitější novinka. Tou je jednoznačně BMW M240i Coupé, které je nově nabízeno s pohonem zadních kol. Doposud totiž byla nejsilnější verze dvojky (alespoň do příjezdu nasupeného BMW M2) nabízena pouze s pohonem všech kol xDrive.

Video se připravuje ...

Také tady je šestiválcový agregát naladěný na 275 kW (374 k) a spolupracuje s osmistupňovým automatem. Na stovku to vozu trvá 4,7 sekundy, tedy o čtyři desetinky více než verzi se čtyřkolkou. Kolik kilogramů se povedlo uspořit automobilka nezmiňuje, ale můžeme připomenout, že u modelů M3 a M4 je rozdíl mezi zadokolkou a čtyřkolkou nějakých 50 kilogramů.

Další novinkou BMW řady 2 Coupé je přepracované pracoviště řidiče, které od léta letošního roku dostane prohnutý displej po vzoru řady 2 Active Tourer. Takové řešení se skládá z 12,3“ přístrojového panelu a hlavní obrazovky multimediálního systému s úhlopříčkou 14,9 palce. Na rozdíl od zmiňovaného sourozeneckého MPV však zůstává zachován otočný ovladač iDrive (viz foto v přiložené galerii).

Stanislav Kolman
Diskuze (24)

Doporučujeme

Avatar - iudex
23. 5. 2022 10:48
Re: Malá M2
Presne tak. Mať M240i s parametrami minulej M2 (motor, výkon, dynamika, RWD a manuál), petrolhead sa bude pýtať, čo získam naviac pri M2? Drobný nárast dynamiky za značný nárast ceny. Mnohí by sa preto rozhodli ušetriť a uspokojiť sa s M-lite.
Takto to je jasne oddelené, kto chce čistý športiak so všetkým vtiahnutím do deja (=s manuálom), musí priplatiť. Tiež mi je to proti srsti, je to čistý marketing a nie technická nutnosť. Ale z obchodného hľadiska to chápem.
Ale hlavne môžeme byť radi aspoň za to RWD, ako píše dinar, kto iný to má? Jedine Supra a aj to je napoly BMW.
Avatar - iudex
23. 5. 2022 10:41
Re: Tak to je "úžasné"...
To je Migov obvyklý folklór, permanentne kritizuje nové BMW, aby si vzápätí zase kúpil... BMW. Ako píšeš asi v tom bude kus masochizmu. :-[]
21. 5. 2022 13:27
Re: Tak to je "úžasné"...
Převzal jsem si nové 1250GSA a tam je všechno ještě v pořádku, zvuk i obraz. Auto jsem vyzkoušel jen tak při cestě ;-)
A mas recht, Supra bude mnohem lepší :yes:
Avatar - Dinar
21. 5. 2022 12:50
Re: Tak to je "úžasné"...
Zkus mi prosím tě vysvětlit, proč pořád zkoušíš a kupuješ nějaká bmw, když jsou tak o ničem, vnucují ti, co nechceš, to co chceš ti nenabídnou, hrozně moc váží… Proč to děláš, to je nějaká self tortura? Běž prostě jinam, je tolik jiných, a zjevně lepších, možností. ;-)
21. 5. 2022 11:59
Re: Tak to je "úžasné"...
Zkus mi prosím tě vysvětlit, proč pro ně není/nebyl problém dát manuál do 520d nebo kde to bylo a je problém dát ho do čtyřválcového nebo šestiválcového benzínu... dřív se manuál vnímal jako možnost pro sociálně slabší uživatele, základ. Mně je to celkem buřt, spíš nechápu vnucování x-drivu, který z logiky věci zhoršuje emise. Já se bez manuálu obejdu, ale když se dělá z nouze ctnost... je o tom i přísloví:)

Pro zajímavost jsem se včera byl svézt M340ix bez hybridu, nebyl moc prostor po Vídni na nějaké blbnutí, nechal jsem si poslat materiály a našel jsem v techničáku 1745 kg (všude píšou 1670, ano váhobijec). V Německu někdo nabízí zánovní americkou M340i RWD se snesitelným poškozením, tak jsem se pro zajímavost podívat do německého TP a hmotnost je... voilá... opět 1745 kg:)