Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Continental přestavěl klasický VW T2 na retro-futuristický koncept AMBIENC3

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Společnost Continental je známá především jako dodavatel technologických řešení a výrobce pneumatik, přesto se v Mnichově pochlubil vlastním konceptem.

Základem elektrického konceptu označovaného jako AMBIENC3 se stal ikonický Volkswagen T2, který už na první pohled zaujme výrazným lakováním a zvláštními pneumatikami Continental, obutými na retro ráfcích. Uvnitř pak vůz nabízí inovativní a udržitelné materiály i nejnovější technologie.

Koncept měl být navržen jako tzv. „třetí prostor“ mezi domovem a prací, který v době budoucí éry autonomní mobility nabídne posádce možnost pracovat i odpočívat na cestách. O své však nebudou ochuzeni ani příznivci klasického řízení.

Vpředu je totiž minimalistický kokpit, který zaujme obdélníkovým volantem, dřevěnou palubní deskou, velkou obrazovkou digitálního přístrojového štítu a velkým displejem v místě zpětného zrcátka. Displej však kromě pohledu dozadu nabízí také zobrazení 360° okolí vozu. Sloupek řízení přitom zřejmě zůstal původní, stejně jako volič rychlostí. Vpředu jsou ale jen dva pedály.

Zajímavostí dřevěné palubní desky je absence jakýchkoliv viditelných ovládacích prvků, přesto zde jsou. Podobně jako u Nissanu Ariya jsou totiž ovládací „tlačítka“ skryta v povrchu palubní desky a rozsvěcí se až v momentě, kdy je vůz využíván. Palubní deska tak může působit elegantně čistě.

Sedadlo řidiče nevypadá zrovna ergonomicky, je však čalouněno materiálem s technologií označovanou jako „staynu“ (z anglického "stay new"), která slibuje vysokou odolnost před skvrnami a znečištěním, přitom by měla být ekonomicky dostupná a ekologicky šetrná.

Na opěrák sedadla řidiče zajímavě navazuje zadní lenoška, za kterou pokračuje čalouněná lavice s obložením ve stylu mramoru. Ostatně nasvícený mramor zdobí také strop konceptu. Prostor mezi sedadlem řidiče a zmíněnou lenoškou navíc Continental využil pro umístění kávovaru SMEG.

Video se připravuje ...

Vzadu za pravými posuvnými dveřmi je pak umístěno komfortní křeslo, které je obložené dřevem a nabízí i dřevěný odkládací stolek. Kromě dřevěného dekoru jsou pak v interiéru ve velkém využívány přírodní, obnovitelné nebo recyklované materiály a textilie.

Vůz je dále vybaven audio-systémem Ac2ated Sound System bez reproduktorů, solárním střešním panelem nebo chytrými skly s automatickou funkcí stmívání a vyhřívání. Vůz by navíc měl být vybaven systémem eTravel Companion, což je interaktivní a personalizovaný systém nabízející různé tipy a doporučení na cestách. Detaily elektrického pohonu však Continental nezmiňuje.

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Doporučujeme

9. 9. 2021 21:46
Re: Retro snad, futuristický určitě ne
Jj, robotník ale musel jet na něčem lepším, než je jenom na chlastu. A trojročný syn byl minimálně autista.
Avatar - eLzyx
9. 9. 2021 21:40
volant
bych chtěl vidět, jak s tím zatáčí. Původní volant má průměr tak 40cm, žádný posilovač ...
9. 9. 2021 21:05
Re: Retro snad, futuristický určitě ne
Toto zbúchal ožralý robotník Continentalu za jeden večer. Pomáhol mu pri tom jeho trojročný syn. Avantimova replika sa, zdá sa, na ACZ môže hodiť každú chvíľu.
9. 9. 2021 19:38
Retro snad, futuristický určitě ne
Jako futuristický nemá takový koncept absolutně šanci. Nevěřím že by někdo v budoucnosti chtěl jezdit autem bez žádných deformačních zón, s prakticky nulovou pasivní bezpečností. Těžko by to takhle mohlo splnit homologace

Leda snad jako městské přibližovadlo do Paříže, až tam v budoucnu omezí rychlost na 10 km/h