Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dostupné SUV Tivoli má po faceliftu. Novou značku prezentuje velmi decentně

Ondřej Mára
Diskuze (20)

Nový vlastník automobilky SsangYong inovuje stávající portfolio modelů, ze kterých postupně mizí staré logo.

Značka SsangYong dlouho hledala kupce, kterým se nakonec stala skupina KG Mobility. Začátkem roku pak společnost ohlásila změnu názvu jedné z nejstarších jihokorejských automobilek, Ssang Yong, který se nově jmenuje KG Mobility. Nové i stávající modely tak pomalu opouští staré značení a dostávají nové.

KG Mobility Tivoli: Facelift a vylepšení

Někdy je změna minimální, spojená pouze s novým označením, v případě kompaktního SUV Tivoli se ji ale společnost rozhodla spojit s faceliftem. Ostatně model je na trhu již od roku 2015, přičemž v roce 2019 už prodělal jednu drobnou modernizaci. Ta letošní by měla být výraznější.

KG Mobility Tivoli tak dostává upravenou příď, která má menší horní masku chladiče s drobným nápisem Tivoli a výraznější dolní masku chladiče s hliníkovým dekorem kolem dokola. Moduly světel zřejmě zůstaly původní, stejně jako ostatní části karoserie.

Video se připravuje ...

V podbězích vidíme nově navržená 18“ litá kola, inovované by však měly být i prahy a spodní část zadního nárazníku. Z exteriéru kompletně zmizela loga společnosti SsangYong a její označení. Místo toho vidíme napříč pátými dveřmi výrazný nápis Tivolo, v pravém dolním rohu je pak decentní označení KG Mobility. Jde přitom o jedinou připomínku nové značky.

Nový design, výbava i pohonné ústrojí

Za volantem, který stále zdobí staré logo SsangYong, vidíme 10,25palcový displej přístrojového štítu, zatímco v palubní desce je 9“ obrazovka multimediálního systému. Oba displeje nejspíš pochází z původní verze. Pod infotainmentem je ovšem nově dotykový panel ventilace a sedadla dostala nové čalounění.

Video se připravuje ...

V rámci bezpečnostní výbavy by měl modernizovaný model Tivoli nabídnout až sedm airbagů a 14 asistenčních systémů. Mimochodem stejnou modernizací měl projít i prodloužený model Tivoli XLV/Grand.

Na výběr dva benzínové motory

Pod kapotou může být jedno ze dvou neelektrifikovaných pohonných ústrojí. Základem je 1,6litrový atmosférický čtyřválec, který nabízí nejvyšší výkon 93 kW a 155 Nm točivého momentu. Alternativou je přeplňovaný 1,5litrový motor o výkonu 120 kW s 260 Nm točivého momentu. Oba motory jsou spojeny s šestistupňovým automatem a mohou pohánět jednu nebo volitelně obě nápravy.

Ondřej Mára
Diskuze (20)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
5. 6. 2023 09:52
Re: zaklad 1.6
:-) :-) :-) :-) :-)

Tak určitě. Do muzea patří spíš fofrkláda - pak nemusíš řešit řezení, ono si to řadí samo.

1,6 atmo je jendoduchý, nenáročný motor, po kterém je pořád poptávka a když se to vyrobí kvalitně, je to nesmrtelný.

Jinak ono stále platí že objem ničím nenahradíš.... Kdo chce aby to víc jelo, tak to chce větší objem. Pka nemusíš motor honit nad 4tis otáček aby to jelo :)
4. 6. 2023 12:44
Re: zaklad 1.6
Potlesk v stoje ? A za co ? Ze si pre kazdy kilowatt vykonu a trochu zatahu musis zajst az do cerveneho pola otackomeru ? Atmosfery su dobre iba do mesta, aj to musia byt nepriamovstrekove. A je uplne jedno, od ktorej znacky.
Ma to 93 kW, ale az kdesi v 6000 otackach. V 2000 az 2500 iba takych 25-30 kW a okolo 120 Nm. Maximum krutiaku maju bezne moderne jedna-sestky okolo 150-160 Nm, ale az kdesi okolo 4000-5000 otacok. Bezny sofer nema ochotu hnat motor pri kazdej poziadavke vykonu az kdesi nad 4k. A do 4k to proste netahne.
4. 6. 2023 10:47
Re: zaklad 1.6
Já ne... 1.5 turbo, 160hp ideál. Ale pro někoho, kdo často jezdí okolo komína, ideální volba.

Roky jsem jezdil 1.6 100hp v Meganu kombi a bylo to úplně v pohodě. Žádná brzda provozu.
3. 6. 2023 19:06
Re: zaklad 1.6
Je to jasné - keď vláčiš v kufri cement, tak kW a Nm potrebuješ ;-)
3. 6. 2023 17:29
Re: zaklad 1.6
Spoľahlivosť nezáleží ma tom, či ma motor preplňovanú časť alebo nie.

1.2 htp boli naprd motory.
1.0 Tsi sú naopak dobre motory.

1.6 bez turba v dnešnej dobe ev, keď dynamika jazdy je výrazne vyššia ako pred 10 rokmi a premávka tie je hustejšia je hlúposť.

To auto bude lenivé ako svina a uzrane