Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Kuga odhaluje český ceník: Základ přijde na 750.000 Kč, kolik stojí plug-in hybrid?

Stanislav Kolman
Diskuze (92)

Na jaře se světu představila nová generace Fordu Kuga, který nyní odhaluje české ceny. Ty jsou hodně rozmanité, stejně jako paleta výbav a pohonných jednotek.

Modrý ovál se rozhodl ve velkém elektrifikovat své modelové portfolio a Ford Kuga je toho jasným důkazem. Jako první ford vůbec přijíždí se třemi různými hybridními typy pohonu – coby mild hybrid, klasický hybrid a plug-in hybrid do zásuvky. Na „běžný“ hybrid si musíme ještě nějaký čas počkat, ty ostatní, stejně jako ryze spalovací verze, už ale oficiálně prozrazují české ceny.

Absolutním základem nabídky je výbava Trend, která se nabízí jen se spalovacími motory – tříválcem 1.5 EcoBoost o síle 88 kW a turbodieselem 1.5 EcoBlue se shodným výkonem. Oba motory se párují se šestistupňovou manuální převodovkou. Benzinový pohon přijde na 734.900 Kč, nafta je o dvacet tisíc dražší. Součástí výbavy Trend jsou 17“ ocelová kola, multimediální systém Sync 3 s navigací a dotykovým displejem, palubní počítač, LED denní svícení, tempomat s inteligentním asistentem rychlosti, systém udržení v jízdním pruhu či parkovací senzory vpředu a vzadu.

Video se připravuje ...

Základní benzinový motor je vyhrazen pouze výbavě Trend, v těch dalších už patnáctistovka posiluje na 110 kW. Verze Titanium už má 17“ kola z lehkých slitin, automatickou dvouzónovou klimatizaci, bezklíčkové odemykání a startování, bezdrátové nabíjení telefonu, přední automatické stěrače s dešťovým senzorem či ambientní osvětlení interiéru. Připlatíte-li si 49.000 Kč za vyšší verzi Titanium X, dostanete navíc audiosystém Bang & Olufsen s deseti reproduktory, přední LED světlomety, kombinované čalounění sedadel kůže/látka a zadní tmavě tónovaná skla.

Pro zájemce, kteří preferují spíše sportovnější vizáž, je připravena výbava ST-Line. Ta obsahuje 18“ kola, vyspělejší 12,3“ multimediální systém, sportovní tvarování nárazníků a lakované spodní části karoserie, černý potah stropu a červeně prošívané prvky interiéru, sportovní odpružení a hliníkové pedály. Také tady si můžete připlatit za vybavenější X, přičemž jeho nabídka je shodná, jen dostává jiné čalounění.

Pomyslným vrcholem nabídky je luxusní verze Vignale, která přijíždí na osmnáctipalcových kolech, má rovněž větší infotainment a ozvučení Bang & Olufsen již v základu. Dále nechybí head-up displej, adaptivní přední LED světlomety s prediktivním svícením, bezdotykové ovládání pátých dveří, aktivní parkovací asistent s nouzovým brzděním, vyhřívaná přední sedadla, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče v deseti směrech či chromované detaily exteriéru.

Pro všechny výbavové stupně je k mání sada Winter za 17.700 Kč, která obsahuje vyhřívaná přední a zadní sedadla, stejně jako čelní sklo a volant. Připlatit si rovněž můžete za paket Technology s adaptivním tempomatem, ukazatelem rozestupu vozidel, funkcí stop&go, rozpoznáváním dopravních značek, asistentem pro vyhýbající manévr, přední a zadní parkovací kamerou nebo chráničem hran předních a zadních dveří. Tento balíček vyjde na 33.900 Kč, jen pro nejvyšší Vignale stojí 31.400 Kč.

A pokud by vám ST-Line připadalo málo sportovní, můžete si pro tuto výbavu připlatit za ST-Line Plus čítající 19“ kola, červeně lakované brzdové třmeny a zadní spoiler pátých dveří v barvě karoserie. Dostupné pro většinu výbav je rovněž nezávislé a programovatelné topení s dálkovým ovládáním, které stojí 25.300 Kč. Ve všech výbavách je standardem sada na opravu pneumatik, připlatit si můžete 2700 Kč za 17“ ocelovou minirezervu. Základní záruka je na pět let a 120.000 km, za 7000 Kč si ji můžete nechat prodloužit na 7 let a 200.000 km.

Standardní barvou nové Kugy je bezpříplatková modrá Blazer. Za bílou barvu dáte 6.900 Kč, další metalické laky přijdou na 15.900 Kč. Najdete tu i speciální odstíny, ty už vyjdou na 21.900 Kč. Absolutním vrcholem jsou unikátní barvy červená Lucid a bílá Platinum, tady si připravte 25.900 Kč.

Velkou novinkou v nabídce Kugy je plug-in hybridní pohon, který se skládá ze zážehového čtyřválce s objemem 2,5 litru, elektromotorou a 14,4kWh lithium-iontového akumulátoru. Ústrojí se kombinuje se samočinnou převodovkou CVT. Maximální výkon soustavy je 165 kW a na elektřinu má auto při městském provozu urazit až 68 kilometrů. Sympatické je, že plug-in hybrid se nabízí ve všech výbavách vyjma základního Trendu, ve verzi Titanium stojí 994.900 Kč, je tedy o 24.000 Kč dražší než výkonnější naftový dvoulitr s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Více už ale prozradí přiložená tabulka.

Ford Kuga - technická data a české ceny
  1.5 EcoBoost 1.5 EcoBoost 1.5 EcoBlue 2.0 EcoBlue mHEV 2.0 EcoBlue AWD 2.5 Duratec PHEV
Válce/ventily 3/4 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Zdvihový objem [cm3] 1499 1499 1499 1997 1997 2490
Výkon [kW/min] 88/4000-6000 110/6000 88/4000 110/3500 140/3500 165/-
Točivý moment [Nm/min] 240/1600-3000 240/1600-4000 300/1750-2250 370/2000-3000 400/2000-3000 -
Převodovka 6M 6M 6M/8A 6M 8A CVT
Max. rychlost [km/h] 184 195 180/177 194 208 200
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,5 9,7 11,7/12 9,6 8,7 9,2
Cena Trend [Kč] 734.900 - 754.900 - - -
Cena Titanium [Kč] - 810.900 800.900/850.900 839.900 970.900 994.900
Cena Titanium X [Kč] - 859.900 849.900/899.900 888.900 1.019.900 1.043.900
Cena ST-Line [Kč] - 847.700 837.900/887.900 876.900 1.007.900 1.031.900
Cena ST-Line X [Kč] - 896.900 886.900/936.900 925.900 1.056.900 1.080.900
Cena Vignale [Kč] - - - - 1.119.900 1.143.900
Stanislav Kolman
Diskuze (92)

Doporučujeme

15. 11. 2019 08:53
Re: Tak trochu
Moze byt, ale ja som porovnal Kugu s katalogovou cenu pre CX5 model 2020. Kazdopadne aj rozdiel ~85 tisic je velavravny (plus lepsi motor)...
14. 11. 2019 18:57
Re: Ceny - skutečné akční ceny!
Co mi neklapne? Ford se na českém trhu propadá. Ve srovnání YoY prodal Ford o nezanedbatelných 3800ks méně než loni... Proč asi? Nebo máš na mysli něco jiného? ;-)

Edit polovina z toho počtu je propad Focusu...
14. 11. 2019 10:17
Re: Tak trochu
CX-5 jako skladovka se dá sehnat už za 550.
Avatar - Jaros71
14. 11. 2019 02:07
Re: Ceny - skutečné akční ceny!
Toper...novou Fiestu má manželka už 4 měsíce , ve verzi Active s metalízou , která má plasty kolem blatníků , zvýšený a krytý podvozek , 100k - bohužel benzín je tříválec , asistenty brždění , hlídní mrtvého úhlu a Full LED světla vpředu s LED vzadu , dynamcké blinkry , automatickou klimu , senzory a kameru , 17.ALU kola...u prodejce SLEVA -55 tis. Auto nebyla skladovka , bylo v Německu vyrobené za 7 týdnů !
Prodej naší Corsy po 12 letech byl nutný..auto začalo reznout u předních blatíků..
Výběr nebyl jasný , Ford vyhrál díky skvělému řízení a podvozku , poměr výkon/cena byl nakonec asi nejlepší.
Taky kromě tabletu na radio má všude čudlíky!
Ano Clio i Fabia byly o 30-50 tis levnější , ale nenabízely takovýto atraktivní balíček , který žena chtěla. A Corsa už pod PSA nepřipadala v úvahu..POLO zase má dodání 8-12 měsíců..nově se vyrábí v jižní :-O Africe
FORD je sice na první pohled dražší , ale v akci se dá koupit dost dobře.
Avatar - miromen
13. 11. 2019 23:08
Re: Ceny - skutečné akční ceny!
Z tebe ani nic jineho vypadnout nemuže. A jsem zvědav jak ti to opět neklapne.