Ford v roce 2022: Facelift pro Focus a Fiestu i nové užitkové modely
V souvislosti s Fordem je v poslední době slyšet hlavně o jeho elektrickém crossoveru Mustang Mach-E. Rok 2022 ale v jeho případě bude ve znamení divize užitkových vozidel.
Ford na evropských trzích v posledních letech spíše ztrácí. Vždyť za dosavadních osm měsíců letošního roku podle statistik Evropského svazu výrobců aut (ACEA) má na svém kontě jen 380.495 registrovaných osobních aut, tedy méně než třeba Škoda nebo Toyota. Nejde přitom jen o vliv koronaviru a nedostatku čipů, ale dlouhodobý trend. V oblasti užitkových vozidel je ale situace jiná.
Mezi dodávkami si Ford nadále drží silnou pozici a v příštím roce si ji hodlá utužit. Na trh se totiž chystají dvě novinky vyvíjené ve spolupráci s automobilkou Volkswagen, v rámci dříve oznámené aliance.
Pomalu se již začíná odhalovat nová generace pick-upu Ford Ranger, na jehož bázi vznikne i druhá generace Volkswagenu Amarok. Jakožto specialista na tento druh vozidel má vývoj nového Rangera/Amaroku na starosti právě americká značka, která navíc bude oba vozy vyrábět.
Má jít o dosud nejodolnější, nejschopnější a nejpropojenější Ranger v historii tohoto modelu. Klíčovou novinkou reagující na dnešní trendy bude plug-in hybridní verze, jak naznačují některé nabíječky testovaných prototypů auta. Amarok pak má dorazit zhruba s půlročním zpožděním po svém bratrovi americké značky.
Ranger/Amarok ale nebude jediným výsledkem aliance Fordu a Volkswagenu. Již pomalu se rýsuje též nová generace Fordu Tourneo/Transit Connect, kompaktní dodávky dostupné v užitkové i osobní verzi. Její vývoj má naopak na starosti Volkswagen, půjde totiž o bratra jeho modelu Caddy. Nový Connect však dostane svébytný vzhled inspirovaný jinými vozy značky Ford. Naopak motory mají pocházet z dílny Volkswagenu. Zatím otázkou je pak místo výroby, nabízí se továrna Volkswagenu v polské Poznani, kde se už vyrábí Caddy, nebo rumunský závod Fordu v Craiově.
Ford ale pro rok 2022 připravuje novinky také na poli osobních automobilů. Jedna už se představila, je to modernizovaný malý hatchback Fiesta. Ten v rámci faceliftu vsadí hlavně na stylistické inovace, nabídka motorů pak bude postavena na již dříve představených mildhybridech.
Faceliftem v roce 2022 má projít také kompaktní Focus. Také v jeho případě se zřejmě dočkáme hlavně stylistických změn, čítajících jiné nárazníky nebo inovovanou kabinu. Naopak o plug-in hybridu se zatím nemluví, dorazit by měl až v příští generaci tohoto kompaktu.
Klíčovou novinkou Fordu v roce 2022 by pak měla být i nepřímá náhrada za Mondeo. Jeho výroba má skončit v březnu, přičemž už je jasné, že přímý nástupce, ve formě modelu střední třídy už nedorazí. Na jeho místo by měl nastoupit crossover, zřejmě inspirovaný modelem Evos představeným již v Číně. Ten do budoucna zřejmě nepřímo nahradí i S-Max a Galaxy, které se zatím vyrábějí dál. Dnes už se však nabízejí jen s hybridním pohonem. V nabídce vydrží, dokud o ně bude zájem a dokud se vyplatí v rámci flotilových emisí.
V příštím roce se pak už také začne rýsovat podoba nového Fordu Mustang, ten má ale dorazit až v roce 2023. Nechme se přitom překvapit, v jaké formě přijde do Evropě. Vyloučen totiž není příchod plug-in hybridu.