Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda jde opět proti trendům. S diesely nekončí. Chystá jeden revoluční!

David Bureš
Diskuze (21)

Mnohé japonské automobilky se vznětovými motory zcela končí. Ne však Mazda! Ta turbodieselům pořád věří a pracuje na jejich nové generaci.

Mazda je automobilkou, která v posledních letech jde proti mnoha trendům. V době přeplňování pořád razí spíše atmosférické plnění motorů, rezervovaně se staví i k nastupující době elektrické – elektromobil sice zanedlouho představí na tokijském autosalonu, rozhodně ale neplánuje přechod výhradně na tento pohon jako jiní. Proti trendům jde i v oblasti turbodieselů, zatímco mnohé jiné automobilky oznamují konec jejich vývoje, Mazda prozradila, že chystá novou generaci těchto jednotek.

„Držíme se dieselových agregátů. V roce 2020 představíme nový přístup k naftovým motorům. Ukážeme vám, jak čisté a účinné dieselové motory mohou být,“ oznámil šéf evropského vývoje a výzkumu Mazdy Christian Schultze.

Mazda tudíž kráčí zcela jinou cestou než ostatní japonské automobilky. Suzuki, Mitsubishi, Honda, Toyota i Nissan už oznámily, že s turbodiesely v osobních vozech do budoucna nepočítají. Suzuki s nimi již na evropských trzích zcela skončilo, Toyota už dnes v Evropě nabízí dieselové jednotky jen v užitkových vozech nebo pick-upu Hilux, podobně Mitsubishi je má už jen u L200. Honda s nimi postupně skončí do roku 2021, Nissan pak něco takového chystá do roku 2025.

Tato strategie přitom není neobvyklá ani u stále více evropských automobilek. Volvo bude do budoucna prodávat výhradně plug-in hybridy a elektromobily, další vývoj turbodieselů údajně ukončil také Peugeot. Už dříve je pak ze své nabídky vyškrtlo Porsche

Mazda nicméně zatím neprozradila, co tak inovativního v oblasti turbodieselů chystá. Nabízí se ale využití znalostí z vývoje čtyřválce Skyactiv-X, kombinujícího prvky zážehových a vznětových agregátů. Ten umí směs zapálit jak stlačením, tak od svíčky.

To naznačují i Schultzova slova. „Příští rok vás překvapíme. Není zde tolik rozdílů mezi benzinovými a naftovými motory,“ říká.

Mazda na rozdíl od mnohé konkurence zdůrazňuje, že se v budoucnu rozhodně nechce spoléhat na jeden druh pohonu. Naopak počítá s různorodými řešeními, které zaujmou odlišné skupiny zákazníků, podle jejich potřeb. Proto japonský výrobce pracuje jak na nových spalovacích motorech (zážehových i vznětových), tak na hybridech, plug-in hybridech, elektromobilech i elektrovozech s prodlouženým dojezdem.

„Doufáme, že se vlády probudí a uvidí, že elektrifikace je sice jedna cesta, ale že existují i další,“ věří Schultze.

David Bureš
Diskuze (21)

Doporučujeme

Avatar - lamal
22. 10. 2019 15:37
Re: Mazda
take typicke blbiny od adoranta koncernu... poruchového ako prasa
22. 10. 2019 11:03
Re: Mazda
:D lol milujem tieto komenty od odbornikov ktori mazdu videli maximalne tak na fotke :D k tej korozii asi tolko ze mam skoro 13 rocnu mazdu 3 a koroziu by ste na nej tazko hladali (a to ju negarazujem) .. motory maju ppci, o kvalite nehovoriac. dalsie auto urcite mazda (pokial nevyhram loteriu a nekupim si rs6 :D)
Avatar - freedom-fries
21. 10. 2019 19:59
Re: Mazda
Mazda byl vždy šmejd, poslední dobou předražený šmejd. Tragické laky, tenké plechy, problémy s korozí, problémové motory, málo místa v autě. Nyní je z toho modla, protože dělají atmo dvoulitry, které pojede většina litrových tříválců s turbem. Mazdě fandí hlavně ti, kteří ji nikdy dlouhodobě nevlastnili...
Avatar - _Karel_
21. 10. 2019 17:07
Re: Mazda
Ty brďo. Vím, že jeden reflektor na M6 stál 55t. To mě tedy překvapuje.My jsme s M3 problémy neměli.
Avatar - 3_diamanty
21. 10. 2019 17:04
Re: Mazda
ja by som sa zase nebranil tomuto normalnemu autu s normalnym motorom https://www.youtube.com/watch?… ;-) takze nie je to len o mazde.... tych normalnych aut sa par este najde ... :yes:

PS: docela som prekvapeny ako ten krabicoidny misak s tym frci .. ako divy .. to zrychlenie s 0-100.. sanka dole ... akoze len ziram co s tym autom ten motor stvara ... sprevodovanie a la lancer... skoro 110 na dvojku ( toto prevodove "sialenstvo" poznam prave z lancera a toto ozaj dnes nenajdeme uz skoro nikde .. a ked to tocis ide ako divy az kdesi k 6000ot a este mu to robi aj dobre... sila ) .. fakt neskutocne sprevodovanie zvlast tu u takehoto SUVecka .. ale tak tocivy mivec si to doslova pyta taketo dlhe sprevodovane... co je na vytacanie ako stvorene ... toto este bude moc zaujimava kombinacia podla mna ( nielen ) pre beznu rodinku :D hehe

ja furt vravim ze aj misak tie atmo stale este umi nielen mazda :yes:

PS: inak aj ten 1,5 turbo mivec z eclipse crossu je od mitsu fajn motor .. vid video https://www.youtube.com/watch?… z 0-100 za 8,6s ;-) ... mitsu proste motory nadalej umi a to moc dobre ... a z japoncov su za mna v tomto aj nadalej najlepsi :yes: