Mercedes-Benz třídy G prošel drobnou modernizací, dostal mild hybridy a přišel o slabší V8
„Géčko“ dostalo mild hybridní ústrojí ke všem motorizacím, silnější vznětový šestiválec a elektrický kompresor k novému zážehovému šestiválci, který nahrazuje slabší V8.
Proslulý Geländewagen, tedy Mercedes-Benz třídy G, se v generaci W463 prodává už od roku 2018. Automobilka mu tedy přichystala drobnou modernizaci, která jednak zavádí nové označení W465 a jednak nepotěší příznivce osmiválcových motorů.
Totiž, verzi označenou G 500 v Evropě a G 550 v USA bude nově místo čtyřlitrového osmiválce M176 pohánět řadový třílitrový šestiválec, vybavený klasickým turbodmychadlem a elektrickým kompresorem. Verze AMG G 63 u osmiválce zůstává, fanoušci černé tankovací pistole mohou zvolit nové provedení G 450d. Všechny tři motorizace jsou spojeny s mild hybridním ústrojím, které pracuje s napětím 48 V.
Mercedes-Benz třídy G W465: Základní technická data | |||
Provedení | G 450d | G 500 | AMG G 63 |
Motor | 2.989 ccm, I6 | 2.999 ccm, I6 | 3.982 ccm, V8 |
Přeplňování | turbo | turbo + el. kompresor | 2x turbo |
Výkon spalovacího motoru | 270 kW/750 Nm | 330 kW/560 Nm | 430 kW/585 Nm |
Výkon integrovaného startér-generátoru | 15 kW/200 Nm | 15 kW/200 Nm | 15 kW/200 Nm |
Zrychlení na 100 km/h | 5,8 s | 5,4 s | 4,3 s |
Nejvyšší rychlost | 210 km/h | 210 km/h | 220 km/h |
Provozní hmotnost | 2.555 kg | 2.485 kg | 2.640 kg |
Kombinovaná spotřeba | 8,7-10,0 l/100 km | 10,9-12,3 l/100 km | 14,7-15,7 l/100 km |
Po vzhledové stránce se změnila maska chladiče a nárazníky. Upraveny byly i A-sloupky, spoiler na zadním konci střechy nebo izolační materiály. Tyto věci vývojáři převzali z chystané elektrické verze a mají zajistit lepší akustický komfort na palubě.
V interiéru se drobně proměnil infotainment, nově mají všechna provedení nejnovější verzi systému MBUX se dvěma 12,3“ displeji. Infotainment nabízí lepší funkce pro jízdu mimo asfalt pod souhrnným názvem Offroad Cockpit. Informace jsou zobrazeny na displeji před řidičem i na centrálním displeji.
K mání je řada dalších komfortních prvků, jako třeba bezklíčový přístup, temperované držáky nápojů, surround audiosystém Burmester 3D či zábavní systém pro cestující na zadních sedadlech. A kromě toho lze vybírat také z katalogů speciálních příplatků v personalizačním programu Manufaktur.
Prvotřídní technika zůstává
Ve standardní výbavě jsou nově adaptivní tlumiče, schopné stabilizovat náklon i sklon vozu a automaticky omezovat pohyby karoserie. „Komponenty adaptivních nastavitelných tlumičů jsou navrženy tak, aby vydržely extrémní podmínky, jako je prudký tlak vody, jízda bahnem, odletující kameny a hrubé nečistoty,“ ujišťuje tisková zpráva, že „géčko“ zůstává houževnatým autem.
Všem variantám zůstává stálý pohon všech kol, řešený vícelamelovou spojkou. Rozdělení točivého momentu mezi nápravy je v poměru 40:60 za standardních situací, tlačítkem lze spojku pevně sepnout bez možnosti rozdílných otáček jednotlivých výstupních hřídelí. Zůstává také redukční převod, který je podle tiskové zprávy možné řadit i za jízdy; ze standardního převodu na redukční lze přepínat do rychlosti 40 km/h, zpátky až do rychlosti 70 km/h.
Kromě toho mají vozy i tlačítkem ovládané uzávěrky mezinápravových diferenciálů, které je možné zapínat i za jízdy a na standardní i redukční převod. Po uzavření vůz sám přejde do offroadového jízdního režimu „Rock“.
Pro jízdu v náročném terénu „géčko“ nabízí i světlou výškou nejméně 241 mm, brodivost 700 mm, až 100% stoupavost, nejvyšší boční náklon 35° a nájezdové úhly 31° vpředu a 30° vzadu.